{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Opklaring på låst hest {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg fik konstateret at Shaggy var alvorligt lås i nærmest hele kroppen (og stok låst i halsen!) .. Det var en hestedyrelæge/kiropraktor fra Ribe som kiggede ham igennem .. Hun mente dog godt det kunne løses.. men han skulle gerne have 2-3 behandlinger efterfølgende.. Når, han fik fri i 3 dage som aftalt og så skulle jeg lave nogle enkelte øvelser og longere ham .. Hermed kommer problemet.. Han er i forvejen ikke just ekspert i at longeres.. Men da jeg forsøgte i går udviste han stor smerte ved at longeres.. Han lagde ørene tilbage, skød skulderen mens han kiggede på mig med bedrøvede øjne .. Suk .. Jeg måtte opgive, kunne ikke få ham til andet end at skridte i longe, og at dreje ham er nærmest umuligt.. Bare når jeg bakker ham bagud lægger han straks ørene ned.. Han vil ikke bide eller noget .. Han laver små hop når han skal i trav til tider og specielt i galoppen er det slemt.. Burde det virkelig være så smertefuldt, eller er jeg bare for blødsødene overfor ham? Aner ikke om jeg skal blive ved med det når det så tydeligt gør ondt på ham smiley Han skal have gen behandling her d. 28 ..

Hvad ville I gøre??

Håber jo at han kan blive ridehest igen ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opklaring på låst hest
  • #1   7. mar 2013 Det lyder bestemt ikke rart - men der er nok kun én som kan svare på dine spørgsmål, og det er din dyrlæge.

Jeg ville, hvis jeg var dig, få en snak med dyrlægen.

Pøj-pøj med det!

• #2   7. mar 2013 mon ikke han har brug for noget smertestillende, inden arbejdet begynder...?
    alt det bedste til jer smiley

• #3   7. mar 2013 Hun sagde netop at smertestillende ikke var nødvendig, og at til vi sås igen skulle jeg have lært ham at blive longeret i alle 3 gangarter.. Men det er jo praktisk talt umuligt .. Jo skridt kan han ..

• #4   7. mar 2013 Hvad med at løslongere?

• #6   7. mar 2013 Tror du skal prøve at spørge både dyrelæge og keoprakter til råds. Det lyder meget voldsomt, så jeg vil også tro hesten måske skal have smertestilende smiley

• #7   7. mar 2013 Jeg synes at det lyder voldsomt at du skal kunne longere ham i alle 3 gangarter til næste gang, især når han har haft alle de problemer.

Jeg ville anbefale dig at arbejde med ham i skridten både hvor i går tur og hvor du longerer, hvor i arbejder på at han skal spænde af og bruge sin krop korrekt.

Det er tit anbefalet at man får masseret sin hest efter den har fået kiropraktik til at løsne musklerne yderligere.

Hvis han bliver god i skridten kan du prøve at trave ham på lige strækninger, f.eks. på tur. Hvis han siger fra (det virker du til at have styr på at observere) ville jeg arbejde ham yderligere i skridt i nogle dage/uger og forsøge med traven igen indtil han gør det uden smerter. Og så kan det sagtens være at han må have nogle behandlinger inden han kan trave smertefrit.

• #8   7. mar 2013 Jeg kan helt klart anbefale Enggaarden: www.akademiskridekunst.dk.
    Jeg kan se du bor i vestjylland og der er lang vej til nordsjælland. Men de har erfaringer med helt stive heste og har løsnet flere.
    Det tager tid (selvsagt), men underviserne er gode til at forklare og få din forståelse med.

Jeg besvarer gerne spørgsmål, hvis du synes det kunne være en mulighed, eller bare har nogle spørgsmål. smiley smiley

• #9   8. mar 2013 Det kan godt være at dyrlægen har sagt sådan - men hvis det ikke fungerer, så er du nødt til at tage fat i dyrlægen igen. Vi som sidder bag en PC-skærm et helt andet sted i landet, har jo ingen forudsætninger for at hjælpe din hest.

Kommentér på:
Opklaring på låst hest

Annonce