{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.668 visninger | Oprettet:

CSF
CSF
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920

Hvordan skal en martingal sidde? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at komme en martingal på min fjollepony en gang imellem, når vi skal i skoven, da han har det med at tage hovedet virkelig højt op, når han bliver bange (som i rigtig bange).

Jeg har redet med det før, men har ikke indstillet det, så er der nogen, der kan forklare, hvordan man gør? smiley

Det er forresten sådan en, der sidder på et fortøj.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal en martingal sidde?
  • #1   10. feb 2013 Det stykke der går fra fortøjet til tøjlen skal nå til kæben/ganachen(eller hvad det hedder) når det ikke sidder i tøjlen.. hvis du ved hvad jeg mener? smiley

• #2   10. feb 2013 Selve martingal-stropperne skal kunne nå helt op til kæben af hesten. Halsremmen må ikke være strammere end man kan få en knytnæve/5 fingre på højkant ind under

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#3   10. feb 2013 Maja: Altså der i "vinklen" eller hvordan? smiley

• #6   10. feb 2013 Der hvor halsen slutter og kæben starter smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#7   10. feb 2013 Ja, selvfølgelig skal det trænes, men det er oftest ting, der er svære at forudsige og derfor kun kan trænes i den givne situation. Jeg gider ikke risikere at blive ramt en dag, fordi han knalder hovedet op, men sådan er vi så forskellige.

Lidt svært at forudse en stor snemand som nogen har bygget fuldstændig random på en skovsti eller et helt hold af politihunde og biler i skoven. smiley

Til jer andre, tak! smiley

• #8   10. feb 2013 her er et billede af hvordan den skal sidde

profilbillede
  • #9   10. feb 2013 Nu kan man jo ikke lige træne at hesten ikke må blive bange for pludselige ting, som for eksempel fasaner der letter, skraldespande der vælter, poser der blafrer osv. Det kommer bare lige pludselig, og det er helt naturligt de bliver bange for det.
    Jeg plejer altid at lade den være lidt løs i starten - hellere for løs end for stram (:
    Men du har fået en ret god beskrivelse af hvordan den skal sidde (:

Kommentér på:
Hvordan skal en martingal sidde?

Annonce