{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

Kan heste genkende personer? {{forumTopicSubject}}

Kan heste genkende en ?
Det vil jeg påstå!
For 3 år siden passede jeg en plag på 2 år, hun var MEGET underernæret. Hun gik kun med et vinterdækken i minus 15 grader!. Jeg kunne tydeligt se i hendes øjne at hun råbte om hjælp. Jeg besluttede at jeg måtte gøre noget. Jeg kontaktede ejeren og sagde at hun endelig måtte sige til hvis jeg skulle hjælpe med at passe og fodre hende. Efter et par dage skrev ejeren at jeg gerne måtte fodre hende. Det var begyndelsen på mig og Safinas eventyr. Der gik ikke mere end et par gange før at Safina selv kom når jeg kaldte. De første par gange fik hun bare mad og blev striglet lidt. Jeg begyndte at gå små turer med hende, tage hende med i ridehuset og hyggede ellers bare med hende. Hun ville så meget gerne være sammen med mig at jeg brugte nogle gange 10 minutter på at får hende ud på fold igen.
En dag da jeg skulle fodre hende, stod hun helt nede i den anden ende af folden. Jeg gik lidt ud på folden og kaldte så på hende. Hun kom i fuld galop hen til mig :’).
Efter omkring 4 måneder sammen flyttede hun til greve. Jeg besøgte hende efter 3 måneder og hun lignede en hest i fol :D. 8 måneder efter var jeg ude hos hende igen og nu begyndte hun at ligne en rigtigt hest igen, med muskler.

Da vi stod og skulle flytte vores egen hest til ishøj, blev jeg meget overraskede da jeg så hørte at Safina også kom til at stå der ude!.

Nu efter vi er flyttede kan jeg godt mærke at det er en Safina som ved hvem jeg er!.
En af de første dage efter vi var flyttede gik jeg hen for at hilse på hende. Hun stod med hoved ude og kiggede på mig. Da jeg så begyndte at fortælle hende hvem jeg var og hvad vi havde oplevet ( Via tankerne) kunne jeg se hvordan hun lyttede til mig. Hun stod med mulen på min kind og lyttede.
Da jeg spurgte hende om jeg måtte få et kys, kom hele mulen bare smiley

I går da jeg skulle ud og hente min egen på fold, fik Safina lige en godbid på vejen. Da jeg næsten var henne ved min egen pony, kommer Safina i fuld trav med ørerne nede af halsen også jager hun ellers bare min pony væk. Jeg kunne se at min pony stod noget fornærmet over at blive jaget væk fra sin egen ejer. Da Safina så gjorde det igen, kaldte jeg på hende imens hun løb efter min pony, med det samme vendte hun rundt og kom i trav hen til mig. Man kunne virkelig se at hun altså syntes at jeg var HENDES ejer og ikke den andens smiley
Jeg blev nød til at lukke Safina ind i boks for ellers fik jeg aldrig fat på min egen. Hun valgte så at det var da meget sjovere at gå ud af boksen, så jeg nærmest hang efter hende smiley

Men jeg er ret sikker på at hun kan genkende mig.

- Den omtalte hest er La Bambolina i min profil smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan heste genkende personer?
  • #1   7. feb 2013 Det kan de da helt sikkert - ligesåvel som de kan genkende andre heste smiley
    Mine ponyer har altid kunnet genkende mig også efter flere år hvor jeg ikke har set dem.
    Olga kan endda genkende mig når jeg kommer ud på møddingen med en trillebør, så stiller hun sig klar ved leddet og venter på at jeg kommer og henter hende (hendes fold er min. 100 meter væk).

• #2   7. feb 2013 Det er jo svært at sige om det er tilfældigt eller den virkelig ved hvem du er smiley
    - Men jeg tror også godt at heste kan genkende en, og også steder de har været. men tror også det har noget med deres vaner at gøre.

Jeg har også en episode engang fra September, hvor jeg efter en længere historie købte min gamle hest hjem efter 3 år 4 forskellige andre steder havde hun været i mellem tiden, og var ikke bleven behandlet ret pænt.

Da hun kom hjem slap jeg hende i gårdspladsen, hvor hun altid plejede og blive læsset af tidligere, efter stævner osv.. Så hun havde engang en vane med at gå derfra og ind i hendes boks. Så jeg gjorde det samme.

Jeg bakkede hende ud af traileren, og slap hende, og sagde: "Så gamle, så kan du godt gå ind på plads." - og ja ganske fantastisk gik hun efter 3 år, ind i hende boks fra dengang smiley

Lækkert ! - Så føler man jo også hun var glad for at komme hjem smiley

• #3   7. feb 2013 Selvfølgeig kan de det! Ingen tvivl overhovedet..

• #4   7. feb 2013 Det tror jeg lidt, at en hest kan smiley
    For min part ofrede mig mere opmærksomhed end hun ofrede andre, også selvom jeg havde været væk i længere tid.

• #5   7. feb 2013 Man hører jo også tit om gutten der havde mishandlet en hest, og som havde røget. De næste som der bare lugtede af røg gik den amok på smiley

Men jo, bestemt - en hest er klogere end du tror. Mine heste ved hvem jeg er både når jeg cykler og kører derud forbi hegnet. De kender praktisk talt farven på min cykel, eller hvad det nu er smiley

• #6   7. feb 2013 Jeg tror også de kan genkende:)

• #7   7. feb 2013 Jeg tror også på at heste kan kende en efter lang tid, da jeg fik min tilbage efter en 4 år's tid, var jeg heller ikke i tvivl om at han vidste hvem jeg var, og jeg må sige jeg synes det er en dejlig følelse, at de husker hvem man er, det må vel bare betyde de har savnet en, fordi man har haft et stærkt bånd smiley

• #8   7. feb 2013 Jeg fristes til at sige selvfølgelig kan de genkende. Vi lugter jo ikke ens. Så mon ikke det kan kende os på lugten.

Jeg har også prøvet med en helt bestemt pony, at den nogle gange har været glad for at se mig og så har vrinsket efter mig. Andre gang har den helt tydeligt stået i sin boks, set mig da jeg sagde hej og hurtigt stukket hovedet ned i maden igen med et tydeligt signal om "GÅ VÆK, jeg spiser. Når du kommer til mig, så skal jeg arbejde og du har kontrollen". Ligesom jeg var en af de få der ikke kunne trække den hest flere gange i træk når den havde begyndere på ryggen. Så glemte den begynderen og koncentrerede sig fuldt om at jeg ikke skulle bestemme det hele.
    Hvor jeg dog var glad for den pony. Den har lært mig utrolig meget smiley

• #10   7. feb 2013 Selvfølgelig kan de det. Min egen er da udemærket godt klar over hvem jeg er og når jeg kommer og henter ham på folden bliver de andre jagtet væk, og det har han gjort fra dengang jeg passede ham.. Hende jeg passer hos en travtræner kan tilmed kende min bil, hun kommer pænt gående hen til ledet når jeg parkerer bilen og når jeg kommer ud og henter hende i folden kommer hun travende hen og det er kun mig hun gør det med

• #11   7. feb 2013 det tror jeg helt bestemt at de kan!

de kan jo genkende hinanden på folden, så hvorfor ikke os? de ved udemærket godt hvad der foregår omkring dem - socialt er hest meget kvikke! (: jeg tror især de kan genkende os på lugte (:

• #12   7. feb 2013 Vi fik for et par år siden min mors traver hjem ubeset. Jeg var selv rasende da jeg blev pålagt at elsker den "for jeg ville ikke få en anden", det er nok vigtigt at nævne at det var min moster og onkel der købte den til mig.

Hesten som vi valgte at kalde Thriller var og er stadig af et meget nervøst gemyt og han er slet ikke mit temperament og har aldrig været det. Men min mor faldt for ham med det samme og har elsket ham siden han vaklede ud af traileren. Nu kender han altid min mor og hun er den eneste han vil nusse sådan rigtig med da han ellers er meget reserveret. Han er altid glad når hun kommer til ham.
    Jeg derimod som aldrig rigtig kom mig over hvordan jeg følte mig trådt på at min familie har nok aldrig været glad for ham og bliver det heller aldrig, derfor er han altid sur når jeg kommer og afventer altid hvad jeg gør han lader mig sagtens ride og strigle ham men stoler ikke på mig over en dørtærskel.

Jeg er overbevist om at han da selvfølgelig både husker hvem der med det samme elskede ham og hvem der var skeptisk fra starten og det er ikke svært at se at han ved nøjagtig hvem min mor er og at jeg er et vedhæng der følger med men intet andet smiley

Kommentér på:
Kan heste genkende personer?

Annonce