{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Hun er meget varm i sit hoved. Hjælp? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger , så er Fie <b>meget</b> varm i hovedet . Men stortset kun når vi trækker udenfor. Eller når vi rider . Når hun først har hidset sig selv op er der ikke meget der hjælper.

Hun får ikke havre eller en anden form for korn . Hun får coolmix fra havens (som skulle være til heste med tendens til at være vamre i hovedet bl.a) Hun får roe piller som mætter og Hø og gullerøder . (+soyaskrå der er til muskeldannen)

Findes der ikke andet foder der kunne dæmpe hendes kådhed . For der er virkelig noget jeg kæmper med nogle gange. Det er lidt trælst. For hun er en stor hest . Ihvertfald i forhold til mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun er meget varm i sit hoved. Hjælp?
  • #1   21. nov 2006 jeg mener der findes noget natur medicin, men det må da absolut være sidste udvej. Ellers er jeg ikke så meget inde i det... hvad siger doktor dyr?

• #2   21. nov 2006 man kan få noget fra blue horse det hedder relex etllerandet ved ikke om det hjælper

• #3   21. nov 2006 Træn hende i en longe. bare krudt hende a - rundt og rundt. (husk voldte skidt) he he

Evt når du trækker hende så brug kæde endten under hagen eller i munden. aldrig over næseryggen.

Men nogle heste er bare varme og kun lang træning kan gøre noget ved det når du allerede har skiftet foder. 2-3 timer er ikke for meget til hende.

Håer det går. kram

• #4   21. nov 2006 hej skat.
    nogen natur urter til at berolige hesten, hvis hun ikk skal bruges til konkurrence køb noget med baldrian (staves?) det brugte vi på chanel og det hjælp meget på hende. men hvis du giver hesten baldrian, må den ikk starte stævner, for så kan du blive beskydt at ha doppet hesten. Men det rigtig godt

• #5   21. nov 2006 Johanna N

2-3 timers ridning eller ?

For problemet er nemlig . at selvom vi lige har redet en ½ times intendst dressur undervisning (så meget man nu kan lave med hende da hun stadig er i gang med at lære hun er kun tilredet et par måneder) Men hun er stadig pænt sagt skide vild bag efter når vi traver af. Jeg kan ikke holde hende i longen og ride huset er for stort til at jeg kan holde hende i gang smiley hehe
    jeg bruger også kæde når hun er i det vilde hjørne . men det er ikke til at holde hende når først hun er på vej væk . Og dog . Den ene dag var hun ved at stikke af . Igennem hegn og det hele. Så blev jeg sku gal og skreg "FIE DU BLIR HER" !!!! Rykkede et par gange i torvet . Og wow . Så stoppede hun . Og lagde hovedet op af mig . ligesom om hun sagde"undskyld mor" Det var sødt smiley og første gang det var sket hvor hun ikke løb sin vej . hehe

• #6   21. nov 2006 Kan absolut ikke sige at bluehors produkt RELAX som Buur og Gitte siger , Det skal man ikke bruge. det er kun i kort tid man må bruge det. og det er sløvende. Hvis man giver en meget meget ilter hest det kan det give mod effekt og gøre den mere hidsig.
    vil kun sige at det er til trailor heste.....
    Ikke når der skal rides.

• #7   21. nov 2006 Camilla -

Hvor længe er det så i kroppen på dem skatter ? For så kan man jo bruge det en gang i mellem . Bare ikke op til stævner . Så kunne det være at hun langsomt kunne lære at slappe af og lytte efter mig smiley

• #8   21. nov 2006 Okay . ku ikke lige læse at hun var ny tilredet.....
    Men longere hende til hun er lidt træt alligevel.
    Hun skal jo lære at slappe af..
    Og ½ times intens dressur ridning ... hmm øg det bare til en time. men hvor du også tager lidt pauser hvor du skridter. Hun har jo ikke rigtigt nogen ballance -så du må regne med at det er derfor hun stæser af sted. ros hende når hun gør det godt. - med stemmen dygtigt og ingenting når hun gør det dårligt. eller sig ØV.
    det har virket på Shadow min araber blanding da jeg red ham til.

• #9   21. nov 2006 Marie-Louise - Ham har jeg ikke snakket med . Men der er fuldblod i hende . Og det kommer så sandelig op i hende . det må jeg sige . men det drejer sig ikke om at hun skal være dopet . det kunne bare være rart med noget foder der ikke går lige i hovedet . og heller ikke går ind og doper smiley

• #10   21. nov 2006 Ved ikk hvor lang tid det er i kroppe, men tror da det ikk er i kroppen mere end 3 dage hvis du ikk give hende igen, men det kan godt gå noget tid før det virker og hun skal have det hver dag, men det er et natur produkt så du kan give hende så meget du vil hun bliver bare mere sløv..

• #11   21. nov 2006 Man giver det 2-3 timer inden de skal bruges. det skal i foderet og så virker der efter 1 times tid. og stopper efter 1-3 timer alt efter hesten. men det er ikke mit råd du vil bruge det for som du selv siger er hun jo en unghest. det er jo ikke at hun er sindsyg bange. det er det tidspunkt jeg mener man skal bruge det.

Spænder du selv når du skal til at ride hende?
    Det er som regel rytteren........ der kan hidse hende op.
    Ikke for at peje fingre.. kender jo ikke heste ..!!

• #12   21. nov 2006 stine - baaldrian er ikk et doping middel, ved ikk hvorfor det er kommet på den storte liste, men hvis du kun starte små stævner, sker der ik noget du bruger det.

• #13   21. nov 2006 jonna - Kan stadig ikke holde hende i longen smiley hehe . Hun er kommet i rigtig fin balance i trav . Så der er det ikke tilfældet (det er det dog i galop så lige pt galopere vi heltst ikke før hun lære at slappe ordenlig af i traven)
    for ved godt at når de kommer ude af balance løber de . men hun er bare meget frisk . Lige meget hvor balanceret hun er løber hun . fuldfart frem smiley

Men hun løber jo også når jeg trækker med hende : og hun er svær at holde i skridt . Så det er sku hårdt at ride hende . selvom det ligner jeg bare sider der . hehe .
    Hun er en rigtig lille vildbasse . hehe

• #14   21. nov 2006 Chanel og Chili. det passer altså ikke at man bare må BRUGE løs.. du forgidter jo kroppen så. man må KUN bruge som skrevet på ediketten's bagside,,,,,,,

Men synes ikke man skal bruge det. dårlig ide.

• #15   21. nov 2006 camilla snut smiley

Hehe dett var fordi der var en der skrev noget med blue horse relaxing . Det er som en slags doping til els. heste der ikke vil læsses osv smiley

• #16   21. nov 2006 Nogen heste er bare sådan per natur.
    Hvorfor proppe en masse medicin i hende og ride hende i flere timer?

Træn hende fra jorden før du rider. Få hende til at slappe helt af og så skridt en masse på hende.

• #17   21. nov 2006 Hejsa stine. det tager lang tid før din hest er i ballance. det sker ikke bare på de få måneder du har redet hende, så det kan stadig være der for, men sæt hende lidt ned i foder så og gi hende mere halm , gør hende lidt tung. er der et ridehus i nærheden??

• #18   21. nov 2006 Kine M. B .

Jeg har ikke tænkt mig at ride flere timer . Træn hvad fra jorden ?

• #19   21. nov 2006 Kine ja det er nemlig det!!

• #20   21. nov 2006 Jonna H - det foder jeg brugte var der også andre urter i og hun fik en godt hånd fuld i hver men hun måtte faktisk få 6 gange mere i hvert måltid, 3 gange om dag. dte var vores dyrlæge der sagde det såå tror lige jeg vil hører mere på ham end andet når han både kendte hesten og det foder

• #21   21. nov 2006 Jeg tror hun mener hestehvisker- horseman ship metoden??? eller.......

• #22   21. nov 2006 stine - skriver du ikk lige en sms, så giver jeg dig nogen gode råd ang jord arbejde.

• #23   21. nov 2006 Ja. Noget horsmanship.
    Jeg har trænet meget med Wizard inden jeg begyndte at tilride ham. Og resultatet er at han slapper HELT af når man sidder på ham. Og han har tendens til at bliver MEGET varm i hovedet som sin mor.
    Nu bliver han trænet efter western principper, og det er gensidig respekt der bygger på.
    Når han respekterer mine signaler og gør som jeg siger, fra jorden, sætter jeg mig op på ham.

• #24   21. nov 2006 hmm jeg vidste ikke noget om det der Relax noget
    men min veninde brugte det engang til hendes dv !

• #25   21. nov 2006 Ved bare at dyrlæger også siger noget forkert bare for at de ikke skal stå og ligne et spørgsmålstegn.
    og urter kan også gives for mange af. især hvis det er et sløvende middel. så den der må du længere ud i skoven med. men jeg gider ikke diskutere det, for tror ikke Stine er interesseret i at gi den noget sløvende, hun virker som en fornuftig pige der vil hesten det bedste...

• #26   21. nov 2006 kan ikke sætte hende ned . Hun får ikke havre . hun får kun mineraler og vitaminer + hø og roepiller for at mætte hende og jep vi har ridehus på stedet

Men ja selvf kommer det ikke med det samme (men hun er 8 ikke 3-4) så hun er ikke helt som en ung hest . Hun er ligner en der er tilredet længe . Og er balanceret at ride . Hun vælter ikke rundt . og det . Så hun løber ikke fordi hun er vildt meget ude af balance . Men hun er jo også sådan når vi trækker osv.

• #27   21. nov 2006 Det er helt i orden Gitte. man kan jo altid lære noget nyt.. :0) knus

• #28   21. nov 2006 har trænet lidt horsemanship . Jeg synes ikke det hjalp . det har faktisk gjort hende mere underlig ? smiley
    Hun blev mere tiltrukket til andre heste efter det . hmm

skriver lige til dig camilla

• #29   21. nov 2006 Stine:
    Det er ligegyldigt om hun er unghest eller ej.
    Men jord arbejdet vil hjælpe dig meget. Også når du trækker med hende.

• #30   21. nov 2006 Stine kan du ikke lave en rund ring i den ene ende. ca 20 m i dia. med springstøtter (over midten) - (du ved hvad jeg mener) Og så sætte snor på for at hun ikke render ud. så tager du longen på hende og træner hende på den måde. så har du nemlig en støtte - ved at det er blevet en lille "indhegning"

• #31   21. nov 2006 Stine:
    Så er det forkert udført.
    Horsmanship bygger jo på at hesten respekterer DIG som dens leder. Og du respekterer hesten selvom du er lederen.

• #32   21. nov 2006 Min hoppe, Donna, er ni år gammel og har først lært det nu.
    Hun er også MEGET varm og der skal intet til at hidse hende op. Nu har hun været i western træning i 2 måneder og er blevet fuldstændig rolig og nem.
    Jeg opfordrer dig ikke til at ride western, men du kan godt bruge nogle af de trænings metoder man bruger indenfor western fra jorden.

• #33   21. nov 2006 mAn kan alti lære sin hest horsemanship.....
    Håber det lykkes for sig. men jeg fraråder brugen af sløvende midler. om så det er naturmiddel........

• #34   21. nov 2006 Jonna: Helt enig.

• #36   21. nov 2006 Jegved Lene Askhim har lavet en blanding urter til varme heste og i blomstermedicin fra Bachs laves der også blandinger til nervøse heste.
    men jeg er enig med Kine og Johanna i at jeg tror jordarbejde vil hjælpe dig.
    Nogle heste er varme af natur men ved god og korrekt jordarbejde kan man ændre på meget.
    Ofte udspringer det i at de mere følsomme racer som araber og fuldblod mangler noget mere tillid til flokføren (os) og derved skal de hele tiden holde øje med alt omkring sig.
    Det iver en stress faktor som det er op til os at dæmpe.
    Jeg har selv haft en fuldblod og jeg havde meget glæde af jordarbejdet.
    På min nuværende araber har jeg haft stor glæde af klikkertræningen.
    Så jeg tror det er træningsmæssigt du skal lægge dine ræfter frem for i fodertilskud.
    held og lykke herfra smiley

• #37   21. nov 2006 Johanna - jonna... undskyld smiley

• #38   21. nov 2006 Tinka får Spillers - cool mix ((foder)) (:

• #40   21. nov 2006 Hej Stine... jeg vil heller ikke anbefale dig at køre hende træt i en longe... det ødelægger bare hendes sener.. og er ikke spor sundt at longere en hest meget...

Jeg har selv en hoppe som kan være noget varm til tider..og hidsige sig op... Den taktik jeg bruger vis hun får en af hendes ture.. det er at jeg sørger for selv at slappe så meget af som overhovedet muligt jeg kan på hende... hvis man først begynder at lave en kamp ud af det, ja det gør bare hesten endnu mere skør i bolden.. smiley

Men der findes bare heste man ikke kan køre træt via ridning.. Men sørg for at du laver så meget som overhovedet muligt du kan med hende... når hun er under tilridningen kan hun ikke helt vildt meget endnu..

Men lav en masse overgange med hende.. i alle gangarter.. og hel og halveparadere... virkelig så hun kommer ind og er nødt til at vente på dig og dine signalere... det vil bremse hende med tiden.. men det er så vigtigt.. at man selv slapper af.. snakke evt beroligende til hende.. så hun kan slappe lidt af..:) Så kommer det stille og roligt..

Nu kan jeg ikke lige se hvor gammel hun er, men hvis hun er ung.. kan det også have meget at sige.. smiley

men få lavet en MASSE... overgange.. så hun er nødt til at vente.. smiley

Får du undervisning på hende, så du evt kan få noget hjælp??

Men ellers ja så kan man købe urter til livlige heste... det kan også gå ind og hjælpe hvis ikke alt andet nytter noget..:)

Hilsen stine

• #41   21. nov 2006 Jeg tror ikke du skal bruge det der Blue Hors Relax Amino som det hedder. Det er til når man skal f.eks. til stævne, og så skal man give et par timer til at lade det virke i smiley

Det vil jeg altså slet slet slet ikke anbefale dig. Og den må for øvrigt heller ikke få det hver dag i lange perioder.

• #42   21. nov 2006 det kan måske lyde rigitg hårdt, men hvis hesten skal "bedøves" for at den kan rides af dig, så er det måske ikke den rette hest for dig?

Kommentér på:
Hun er meget varm i sit hoved. Hjælp?

Annonce