{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

halt hest (2½ års) {{forumTopicSubject}}

min lille dreng er blevet halt på højre forben, lørdag og søndag stod han inde og lørdag var han lidt halt i skridt og meget i trav. søndag var der intet i skridt og trav på vej. i morges blev han så lukket ud og der var hellere ikke noget men en time efter var han stok halt igen! der er intet at mærke på benet eller hoven.
og det har stået på siden sidste fredag.. tilkalder dyrlægen imorgen så det vil jeg ikke høre noget om da han fra start har været med over tlf smiley
men hvad f****n kan det være ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halt hest (2½ års)
  • #1   4. feb 2013 Måske det kan være vokseværk! Jeg ved det ikke men tænker det bare.
    Syntes det lyder frnuftigt at du får fat i dr dyr smiley

• #2   4. feb 2013 Det lyder som sur stråle. Det kan give det halt/ikke halt mønster du beskriver.

• #3   4. feb 2013 det er ikke sur stråle da jeg nåede at tag det i opløbet, men tænker på om at han muligvis kan have leget for vildt på folden med den anden hest ( det går virkelig vildt for sig) og så på den måde have vredet om eller noget i den stil ?

• #4   4. feb 2013 Jeg ville sige...
    1. ALDRIG lad din hest stå inde hele dagen, medmindre dyrlægen har understreget at den overhovedet ikke må komme ud og røre sig. Hesten bliver stiv af det, og det er yderst skadeligt for så ung en hest i vækst..
    2. Det kan ske at være en hovbyld der er på vej, eller være et helt andet sted hesten har slået sig, som forplanter sig - eks. skulderen? Har hesten for korte hove og får på sine såler? - For det gør avs så snart der er frost..
    3. Så ung en hest må ikke - medmindre det er hovbyld eller udefrakommende skade (eks, slag, spark el. lign.) være halt, så er der noget helt galt!

Har selv haft en 3 års i handel sidste år, den var forkert beskåret i ½ år, den ville aldrig blive ridehest på en holdbar måde, eller komme ud og gå noget større, som M klasser osv. - Bare pga. forkert/manglende beskæring 2 gange, havde den allerede belastet sine sener og led så meget at den var ligeså "slidt" i forbenene som en 20 års.. øv smiley

Skriver ikke for at gøre sig trist, men så unge heste må altså ikke være halt!
    Jeg ville så have tilkaldt dyrlæge idag - forstår godt du ikke har gjort det i weekenden, det kunne jo være noget hurtigt ømhed over at have trådt på en sten el. lign.

Håber I kommer til bunds i det (:

• #5   4. feb 2013 og det er osse den hov han bruger til at tigge med og skrave med når han er boksen

• #6   4. feb 2013 han kom begge dage ud og gå i ca. en time tror jeg det var, netop på dyrlægens anbefaling smiley han har kun fået ros for hans hove og står normalt på dem

• #7   4. feb 2013 min blev halt fredag og var det hele weekenden øvvv men det var grundet leg og vilde ture på folden med de nye heste når jorden var frossen

• #8   4. feb 2013 han er ca. 150 og den han leger med er en shetlands pony, og de leger virkelig voldsomt, men det er kun leg, så tror det er det, det hele kommer fra, men det burde jo osse være i bedring nu, men self. hvis han stadig fjoller rundt forbliver det, det samme

• #9   4. feb 2013 hov byld eller vokseværk næsten med sikkerhed

• #10   4. feb 2013 min lod jeg blive inde weekenden over oså var jeg ude og gå med ham to gange om dagen først idag har han været på fold han er lidt ømtået stadigvæk men ikke halt smiley

• #11   4. feb 2013 hvis nu det er vokseværk, hvad kan jeg så gøre for ham ? han virker kun lidt øm når han går og ellers ikke genert af det

Kommentér på:
halt hest (2½ års)

Annonce