{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Hestepas {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg står i den situation at jeg ikke har fået tilsendt det heste pas som lovet.

Hele sagen er at:
Jeg købte Virago (min nuværende hest) tilbage i august, hvor hans pas ikke var kommet endnu, men var bestilt, jeg har over en kopi af ansøgning om udstedelse af hestepasset. Der blev så skrevet i vores kontrakt at jeg ville modtage passet når den tidligere ejer have fået det. Men nu sidder jeg så her i Februar måned og stadig ikke har noget pas. Jeg har forsøgt at komme i kontakt med den tidligere ejer, dog uden held. Skal jeg gå videre med det, eller hvad skal jeg gøre.. Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig.

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestepas
  • #1   2. feb 2013 Jeg synes du skal gå videre med det, for teknisk set er heste stadig hendes. Med mindre passet er bestilt hjem i dit navn. smiley

• #2   2. feb 2013 Ja det er nemlig ikke bestil hjem i mit navn desværre! Så det er nok desværre det sidste at gøre, for at jeg kan være sikker på at vores kontakt kommer til sin ret. smiley

• #3   2. feb 2013 Hestepasset er ikke et bevis på ejerskab, det er ejercertifikatet derimod, har du det?

Om ikke andet ser det ud til du på ny skal bestille et hestepas (hvilket vist er en kostelig affære), men ring til Landscentret og forhør dig om hvad du skal gøre.

• #4   2. feb 2013 Ved ikke hvordan du går videre med det men ja det synes jeg klart du skal! Hvad hvis hesten skal et eller andet der kræver pas.. Bare det at skulle transportere hest kræver pas!

• #5   2. feb 2013 Det eneste du kan gøre er at ringe til videncenteret heste.
    i det hesten ikke har pas forefindes der nok heller ikke ejercertifikat, men din kontrakt er så bevis på ejerskab. smiley

• #6   2. feb 2013 Charlotte T: Jeg ville så bare mene at det er tidligere ejer som skal sørger for et nye pas, eftersom der står i vores kontrakt at hun står for at jeg modtager passet.

Ninna J: Ja det er nemlig et ret stort problem, men nu har jeg prøvet alle metoder for at komme i kontakt med tidligere ejer, så jeg ved ikke lige hvad næste step må være. smiley

• #7   2. feb 2013 Hvis du ikke kan få fat i gamle ejer er du jo desværre nød til selv at få det lavet..

Og nej pas er IKKE bevis for ejerskab husk det nu, det er kun ejercertifikatet der beviser noget, og findes der ikke sådan et er det kontrakten

• #8   2. feb 2013 Som Maria skriver, da du ikke kan komme i kontakt er det desværre dig selv der hænger på regningen, møg træls! Men ja giver dig ret, det burde være sælger der der hang på regningen, men man ser det desværre tit!

• #9   2. feb 2013 Ja jeg må nok bare bide i der sure æble!

Men mange tak for hjælpen!

• #11   2. feb 2013 Kontakt videncenter for og få af vide hvad du skal gøre, for hvis du har købt hesten incl pas og ejercertifikat, så har du ikke fået leveret den varer du har købt, jeg har selv prøvet det (dog var det to pas der var blevet forbyttet men det ku ikk lade sig gøre og finde modparten igen) og der fik jeg vejledning fra dem omkring hvordan jeg skulle forholde mig.

Det var således sælger skulle fremskaffe et nyt pas, og ville de ikke det så mente videncenter jeg skulle gå rettens vej, det kunne køres som en småsag når det var under 50.000kr og den var de sikker på jeg ville vinde idet hesten var købt incl pas. Jeg kunne kræve de skulle købe hesten tilbage samt de skulle dække ALLE mine udgifter på hesten lige fra den dag jeg hentede hesten.

Det var ikke lige det jeg havde lyst til dengang, for jeg var jo glad for hesten, men jeg kunne ikke have en hest gående som jeg ikk havde papirerne i orden, så jeg gjorde sælger bekendt med hvad der ville ske hvis ikk jeg fik et nyt pas på hesten, og så kom der gang i tingene. Et nyt pas kostede 1150kr incl ejercertifikat, men det kræver en masse papirer bliver udfyldt fra den som ejer hesten iflg videncenter.
    Og så skal du gave dyrlæge ud for og aflæse chippen og indtegne påny.

Kommentér på:
Hestepas

Annonce