Hestepas {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg står i den situation at jeg ikke har fået tilsendt det heste pas som lovet.
Hele sagen er at:
Jeg købte Virago (min nuværende hest) tilbage i august, hvor hans pas ikke var kommet endnu, men var bestilt, jeg har over en kopi af ansøgning om udstedelse af hestepasset. Der blev så skrevet i vores kontrakt at jeg ville modtage passet når den tidligere ejer have fået det. Men nu sidder jeg så her i Februar måned og stadig ikke har noget pas. Jeg har forsøgt at komme i kontakt med den tidligere ejer, dog uden held. Skal jeg gå videre med det, eller hvad skal jeg gøre.. Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig.
På forhånd rigtig mange tak for hjælpen!
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 68
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 61 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 877
Om ikke andet ser det ud til du på ny skal bestille et hestepas (hvilket vist er en kostelig affære), men ring til Landscentret og forhør dig om hvad du skal gøre.
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 193
i det hesten ikke har pas forefindes der nok heller ikke ejercertifikat, men din kontrakt er så bevis på ejerskab.
sep 2006
Ninna J: Ja det er nemlig et ret stort problem, men nu har jeg prøvet alle metoder for at komme i kontakt med tidligere ejer, så jeg ved ikke lige hvad næste step må være.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Og nej pas er IKKE bevis for ejerskab husk det nu, det er kun ejercertifikatet der beviser noget, og findes der ikke sådan et er det kontrakten
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 61 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 877
sep 2006
Men mange tak for hjælpen!
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Det var således sælger skulle fremskaffe et nyt pas, og ville de ikke det så mente videncenter jeg skulle gå rettens vej, det kunne køres som en småsag når det var under 50.000kr og den var de sikker på jeg ville vinde idet hesten var købt incl pas. Jeg kunne kræve de skulle købe hesten tilbage samt de skulle dække ALLE mine udgifter på hesten lige fra den dag jeg hentede hesten.
Det var ikke lige det jeg havde lyst til dengang, for jeg var jo glad for hesten, men jeg kunne ikke have en hest gående som jeg ikk havde papirerne i orden, så jeg gjorde sælger bekendt med hvad der ville ske hvis ikk jeg fik et nyt pas på hesten, og så kom der gang i tingene. Et nyt pas kostede 1150kr incl ejercertifikat, men det kræver en masse papirer bliver udfyldt fra den som ejer hesten iflg videncenter.
Og så skal du gave dyrlæge ud for og aflæse chippen og indtegne påny.
Hestepas