lang man til hingst? lang man til hingst?
Heej
nu har jeg jo to hingste basser, en shetter hingst og store Santos,
santos har jo så en lang man og den lille har mellem, da jeg måtte klippen den pgr, af ulighed i manen, men vil gerne have den lang igen... men så kom jeg til at tænke på, når jeg nu skal til at tilkøre den lille, vil det så være særlig smart at have lang man ? eller skal en lille shetter bare hav lang man ? og det samme gælder den store.. han har lang man nu og havde tænkt han skulle fortsætte med at have lang man, for personlig kan jeg bedst lide lang man, mener selv det er vildt flot til hesten! så længe det ikke går ned til jorden, men i en modereret længe
men hvad mener i? den store skal bruges som dressur hest og den lille skal tilkøres, hvordan mener i manen burde være? lang eller kort? midt i mellem vil jeg ikke, for der er ikke kønt
MVH Nichole
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 4
Jeg mener ikke det er noget problem at shetlandsponyen har lang man selvom den skal tilkøres. Du kan jo evt. flette den i en speciel fletning (kan ikke huske navnet desværre) når du skal ud og køre med den, så sker der i hvert fald ikke noget:-)
Jeg ved desværre ikke hvordan man får en man hurtig lang igen, men jeg ved at den vokser rimelig hurtigt ud hvis man bare lader være med at klippe den:-)
Det er min mening... Hilsen Team Vrinsk!:-)
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 669
mange tak for jeres svar, så er det bare igang med at flette så jeg kan blive god til det ^^
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.844
lang man til hingst?