Halt hest - forskellige meninger {{forumTopicSubject}}
Okay jeg har brug for nogle kloge HG hoveder til at hjælpe mig med at svare på om det jeg tænker er fuldstændig urimeligt. For det synes min far åbenbart.
Da jeg igår kom ud til mine heste var min unghest på 1 år og måneder tydeligvis halt. Fik med besvær bakset hende fra fold og ind i stalden, så jeg kunne kigge på hende. Hun var hverken hævet eller varm nogle steder og reagerede heller ikke rigtig, da jeg rørte hende i hoven. Efter sneen er kommet væk er vores mark et søle, så hun kan være trådt forkert, men burde der så ikke være en reaktion?
Vi beslutter at se det hele an til i dag, men allerede igår aftes synes jeg der er en smule varme i hoven.
I dag er hun stadig halt. Måske er der en lille bedring, men hun kan ikke rigtig dreje, og jeg synes stadig hoven er varm. Min reaktion er selvfølgelig dyrlæge. Men min far, som spiller enormt smart, siger at hun nok bare har vredet om, og at en dyrlæge ikke kan gøre noget ved det. Så han vil lade hende stå og få ro i boksen. Han mener også at det er meget bedre end igår, dog skal det siges at min far ikke så hende igår, så han går bare ud fra det jeg fortalte igår, og ja der var hun mere halt.
Men er jeg helt forkert på den og skal jeg lade være med at ringe til dyrlægen og bare lade hende stå og se tiden an. Eller skal jeg stå ved min holdning og overbevise om at der skal dyrlæge og proffessionel hjælp til? For er død sur på min far i øjeblikket.
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 439
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Ja det kan være at dyrlægen bare beordre ro, men han har i det mindste mulighed for at smertedække den.
Nu er jeg selv typen der hellere ringer en gang for meget end en gang for lidt til dyrlægen.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
maj 2005
Følger: 335 Følgere: 592 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.615
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 1.615
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 303
Hvis der var mere synlige tegn som hævelse, flænger, smerter når du rører ved hoven osv ville jeg tilkade dyrlæge.
Men hvis du synes den ligefrem har problemer med bare at komme ud af boksen, må du hellere ringe.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Halt hest - forskellige meninger