{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Halt hest - forskellige meninger {{forumTopicSubject}}

Okay jeg har brug for nogle kloge HG hoveder til at hjælpe mig med at svare på om det jeg tænker er fuldstændig urimeligt. For det synes min far åbenbart.

Da jeg igår kom ud til mine heste var min unghest på 1 år og måneder tydeligvis halt. Fik med besvær bakset hende fra fold og ind i stalden, så jeg kunne kigge på hende. Hun var hverken hævet eller varm nogle steder og reagerede heller ikke rigtig, da jeg rørte hende i hoven. Efter sneen er kommet væk er vores mark et søle, så hun kan være trådt forkert, men burde der så ikke være en reaktion?

Vi beslutter at se det hele an til i dag, men allerede igår aftes synes jeg der er en smule varme i hoven.

I dag er hun stadig halt. Måske er der en lille bedring, men hun kan ikke rigtig dreje, og jeg synes stadig hoven er varm. Min reaktion er selvfølgelig dyrlæge. Men min far, som spiller enormt smart, siger at hun nok bare har vredet om, og at en dyrlæge ikke kan gøre noget ved det. Så han vil lade hende stå og få ro i boksen. Han mener også at det er meget bedre end igår, dog skal det siges at min far ikke så hende igår, så han går bare ud fra det jeg fortalte igår, og ja der var hun mere halt.

Men er jeg helt forkert på den og skal jeg lade være med at ringe til dyrlægen og bare lade hende stå og se tiden an. Eller skal jeg stå ved min holdning og overbevise om at der skal dyrlæge og proffessionel hjælp til? For er død sur på min far i øjeblikket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt hest - forskellige meninger
  • #1   30. jan 2013 Jeg tænker om det evt kan være vokseværk der genere hende.. Det kan også bare være en lille forvridning.. Hvis jeg var dig ville jeg se det lidt an nogle dage og hvis det ikke bliver bedre så ringe efter dyrlægen smiley

  • #2   30. jan 2013 er der puls ville jeg ringe. det kan også være en hovbyld held og lykke med hende

  • #3   30. jan 2013 Hvis hesten er halt, er der smerte, og det er dit job som ejer at få hesten smertedækket.
    Ja det kan være at dyrlægen bare beordre ro, men han har i det mindste mulighed for at smertedække den.
    Nu er jeg selv typen der hellere ringer en gang for meget end en gang for lidt til dyrlægen.


  • #5   30. jan 2013 Når det er så tydeligt, så ville jeg tilkalde en dyrlæge.. Der kan være mange grunde til, at hun pludselig er halt.. smiley Din far burde være ligeglad, hvis det alligevel er dig der skal betale.. smiley :)

  • #6   30. jan 2013 Se det er det der er pointen, det er ikke mig som betaler i her tilfælde, og jeg kan heller ikke. Længere personlig historie. Men hiver heller ikke en dyrlæge ud til hvad som helst, dog ville min hoppe næsten ikke ud af boksen i morges. Har en mor der siger jeg selv må finde ud af det. Men vil da heller ikke bruge penge uden grund. Havde en to års som blev aflivet pga. noget som ikke blev opdaget i tide, så vil ikke have en gentagelse smiley

  • #7   30. jan 2013 Ville da klart få en dyrlæge ud. Det er dit ansvar at hesten tilses efter behov og der er et behov når hesten er så halt.

  • #8   30. jan 2013 dyrlægen kan jo ikke gøre andet end at konstantere det samme som dig og så sende en en pæn regning.

    Hvis der var mere synlige tegn som hævelse, flænger, smerter når du rører ved hoven osv ville jeg tilkade dyrlæge.

    Men hvis du synes den ligefrem har problemer med bare at komme ud af boksen, må du hellere ringe.


  • #9   30. jan 2013 Der må jo være noget galt, når du nærmest skal "slæbe" hesten ind. Det kan være en hovbyld, der er problemet..

Kommentér på:
Halt hest - forskellige meninger

Annonce