{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.078 visninger | Oprettet:

Termografisk kamera {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen '
Min mor og jeg overvejer meget at købe et termografisk kamera som kan bruges til at tage billeder af hestene og se mulige skader og ømheder..
Vi har det på prøve den næste uge og skal forsøge at tage nogle billeder af vores egne heste..

Vi overvejer at lave temaaftner hvor man kunne komme med sin hest og få taget billeder af den, og derefter i samråd med fysioterapeut snakke om hvad billederne viser..
Jeg syntes også det kunne være interessant at se billeder af hesten inden, under og efter træning..

Nogen af jer der kunne finde det interessant?
Er der nogen a jer der har prøvet det? og hvad var jeres erfaringer med det?

Håber at høre fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termografisk kamera
  • #1   26. jan 2013 Det lyder faktisk spændende og super interessant! Men ved du om man kan se ømheder mm. med sådan et kamera? smiley

• #2   26. jan 2013 Det siger de man kan da skader og ømheder jo afgiver mere varme end steder hvor der ikke er noget. man burde kunne se blandt andet ømheder efter sadel og sådan. men igen er helt på bar bund ved kun hvad jeg er blevet fortalt.. men jeg syntes bare det kunne være vildt spændende og arbejde med..

• #3   26. jan 2013 Ja, det er selvfølgelig rigtigt.
    Det kunne være helt vildt spændende! Gid vi boede lidt tættere på hinanden, det ville jeg godt være en del af smiley

• #4   26. jan 2013 Lyder rigtig spændende... Nogle dyrlæger bruger det i deres undersøgelse af hesten... Der er en ret fin side om det på nettet:
    http://www.veterinary-thermal-imaging.com/our-services/equine-thermography
    Desværre på engelsk smiley
    Hvor vil i købe kameraet fra? og hvad koster sådan et??

• #5   26. jan 2013 ja det er der flere der gør smiley de er voldsomt dyre fra nye a vi har et brugt i tankerne smiley fedt den lure jeg lige smiley

• #7   26. jan 2013 i første omgang i ebeltoft men hvis det bliver et hit er planen at komme lidt ud i østjylland og give folk muligheder for at prøve der derude.. vi er jo ikke dyrelæger eller noget så det er jo primært for "sjov" her i starten. fordi vi selv syndes det kunne være vildt spændende og se hvordan hesten fungere lidt mere under huden.. man kan få billederne med hjem på en disk så man kan bruge dem i fremtiden til hvad end det skulle være..

• #9   26. jan 2013 fedt smiley

• #10   19. apr 2013 Jeg kan også anbefale denne side:
    http://www.theinnerpicture.com/index.html
    Jeg skal have termograferet en hest i morgen. Jeg er så heldig at min far har et infrarød termografi kamera -Det er ganske dyrt sådan et, det min far har koster knap 1 mill.
    Men jeg er meget spændt på det i morgen, da hesten ikke træder igennem på højre forben. Han er gået i vejret med mig en gang da jeg steg op, fordi sadlen ikke var ordentligt spændt (meget grim rytterfejl!!!) nogle dage senere fik han så gjordekrampe ved opsadling. Min værste frygt er kissing spine. Men det bliver rigtig spændende, hold op hvor har jeg studereret termografering af heste de seneste dage :-).
    Nu kan jeg se, at dit indslag er tilbage fra januar, hvordan er det så gået siden? Har i anskaffet sådan et?

Kommentér på:
Termografisk kamera

Annonce