1.019 visninger
|
Oprettet:
Prinsesse'ponyen Kalinca & Katja! <3
30. maj 2012 Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 2
30. maj 2012 Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 2
HJÆLP!! Erfaring om at tilride hest! {{forumTopicSubject}}
Hey alle HG folkens.
Jeg står lige nu i det dilemma, at jeg har fået tilbudt at få byttet min pony med en anden hest, men.... Den er ikke tilredet.
Hun er 7 år, har haft trense og sadel på, hvilket hun ikke sagde noget til.. Hun er nervefast.
Jeg har selv lært min pony at springe og dressur med hjælp fra veninder selvfølgelig.. Hun er en meget fremadgående pony, som kræver en rytter der ved hvad hun går indtil.
- Hvor meget erfaring skal man ha ?
Kræver det noget bestemt ?
Fortæl, fortæl , fortæl hvad i ved !!
Håber i kan hjælpe mig ..
M.v.h Katja
dec 2011
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 133 Svar: 1.550
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Man skal som udgangspunkt kunne alt det grundlæggende indenfor dressuren og vide lidt om hvordan ungheste reagerer. Jeg ville nok råde dig til at have noget hjælp med i tilridningen af den som har prøvet det før og som du kan lære lidt af til næste gang
Det er ikke bare noget man gør, for giver man sådan en uerfaren hest en slem forskrækkelse ved et eller andet kan det spøgelse følge en hest meget længe....
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
At tilride en hest er ingen spøg og kan gå hen og blive meget farligt, hvis man ikke ved hvad man har med at gøre, eller ikke har mulighed for at få massiv professionel hjælp (hver dag!)
Så selv om det går godt for mange, så lad være. Ikke mindst fordi det lyder mistænkeligt at hesten er 7 år uden at være redet til...
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Desuden ville jeg aldrig købe en 7 års der ikke var tilredet, det er lidt lunkent.
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 12 Heste: 10 Svar: 107
Det er alt instinkt eller kådhed/energi.
Jeg har tilredet en hest og en pony, de rides så kun i longe endnu, men de er også kun et halvt år inde i træningen og det er gået lidt i stå her om vinteren.
Jeg har en video af hver første gang de blev siddet på og sådan Kan lige smide links.
Bare husk at det er meget hårdt for ungheste at gå på volter hele tiden, så træningen skal variere, og det er en god forberedelse at "køre" dem
Du kan evt. kigge på Monty roberts metoder, uden det behøver være decideret horsemanship.
Det er også vigtigt at have tydelige signaler, men alt det kan du læse dig til, ellers er du velkommen til at spørge
Tilridning af hest - spansk 3år på video:
http://www.youtube.com/watch?v=JNvuk2wu8Ds
Tilridning af 1ér pony - DSP 3år på video:
http://www.youtube.com/watch?v=0Em1WrFdjLA
maj 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har dog stadig ikke besluttet mig, og det jeg går i hver detalje , så jeg ikke for gjort noget der er forkert.. Hvis jeg ender med at skulle ha hende, så har jeg to veninder som selv skal til at tilride deres egen hest - så der har jeg hjælpen..
- Men endnu en gang tak! Jeg ville aldrig begive mig ud i noget, som jeg ved aldrig vil lykkes for mig.
HJÆLP!! Erfaring om at tilride hest!