{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

en masse spørgesmål som jeg håber at i kan svare på;) {{forumTopicSubject}}

her er lidt spørgsmål smiley håber at i vil svare på dem i kan:

1: et godt ride mærke som i har haft glæde af?
2: hvis man ikke lige har sadel sæde eller olie og sådan noget, hvad kan man så bruge til at smøre trense/sadel med en gang imellem?:)
3: hvad kan i bedst lide til heste? kort hår eller langt:)
4: hvornår bliver der godt vejr?;)
5: et god heste serie som man kan se på computer?
6: hvad ville være en passende størrelse hest til en på ca 162 (mig):P
7: hvor tit skal man give sadlen olie eller det der? smiley
8: noget om stævner (dressur) smiley
9: jeres ynglings race og farve hest/pony smiley

her er min hyp!:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en masse spørgesmål som jeg håber at i kan svare på;)
  • #3   4. jan 2013 1 - alle er gode at tage.
    2 - hvorfor køber du ikke bare sadel sæbe, det koster jo ikke særlig meget? smiley
    3 - det hedder ikke hår, men man. smiley og det er jo forskelligt fra hest til hest.
    4 - hvor skulle vi vide det fra?
    5 - I have no idea...
    6 - Det er nok ikke rigtig noget vi kan svare dig på, det er noget du selv skal mærke hvad du synes føles mest trykt. smiley men ville sige 155 - 165.
    7 - jeg pudser alt mit en gang om måneden, men det er bare for at holde det. smiley
    8 - forstår ikke helt hvad du mener med "noget om stævner"... Det kan altså være mange ting.
    9 - pura raza española og en rød hest. smiley

• #5   4. jan 2013 1: Et godt ride mærke som i har haft glæde af?
    Uh det må nok være HKM og CH (fra Hooks) smiley

2: hvis man ikke lige har sadel sæde eller olie og sådan noget, hvad kan man så bruge til at smøre trense/sadel med en gang imellem?
    Jeg ved ikke hvad du mener med sadelsæde. Jeg bruger ikke olie, jeg bruger sadelfedt smiley

3: hvad kan i bedst lide til heste? kort hår eller langt
    Korte hår, hesten skal ikke svede og få svamp pga. dækken i vintermånederne smiley
    Hvis det er man du mener, så er det en helt anden sag. Det kommer an på racen smiley

4: Hvornår bliver der godt vejr?
    Til sommer forhåbentligt smiley

5: En god heste serie som man kan se på computer?
    ?

6: Hvad ville være en passende størrelse hest til en på ca 162 (mig) ;P
    Taler vi hest eller pony? Hvis du har flere ponyår ville jeg vælge en stor 1'er pony smiley

7: Hvor tit skal man give sadlen olie eller det der?
    Det kommer an på kvalitet og mærke. Hvis den overhovedet skal havde olie. Bla. Wintec sadler skal ikke have olie, men noget specielt fra Wintec.

8: noget om stævner (dressur)
    Hesten skal ikke tvinges til bidet, men rides.

9: jeres ynglings race og farve hest/pony
    Race er lige meget, det er farven også. Det er mere om den kan gå ordentligt smiley

• #6   4. jan 2013 Palermo og Sasja: tak:) hvilke øvelser man skal lave til de forskellige klasser som jeg ikke ved hvad hedder smiley

• #7   4. jan 2013 Hver sin mening.
    Jeg synes bare ikke at det ser pænt ud at have en hest som er højere end en selv.
    Men det er min mening. smiley
    Og hvis bare hun vejer under 20% af hestens vægt, så kan hun sagtens passe den, lige meget højden.

• #8   4. jan 2013 Palermo
    Ej hun er kun en pige på 12 år.. Det er alt fortidligt at smide hende op på en hest hvis hun ikke har stor erfaring smiley

• #9   4. jan 2013 1: Equipage synes jeg er et rigtig godt mærke smiley
    3: Det afhænger af hestens race og byggelse - Stor/kraftig (fx. Irish Cob), så foretrækker jeg lang man, men er det fx en DV vi snakker om foretrækker jeg en man på et sted mellem 10 og 15 cm smiley
    4: Jeg håber da at det kommer snart smiley
    5: Ponyskolen, uden tvivl! Men kan desværre ikke finde den nogen steder på nettet /-:
    6: En hest på et sted imellem 157-170 smiley
    8: Uddyb evt? smiley
    9: En dv, enten sort eller brun med sort man og hale (evt. samme man og hale farve som kroppen hvis den er brun :-))
    - Er også meget forelsket i Drumhorsen og Irish Cob/Tinker smiley

• #10   4. jan 2013 Line:) tak

• #11   4. jan 2013 Er helt enig med Maiken Gøte. smiley

• #12   4. jan 2013 tak:) Maiken Gøte smiley

• #13   4. jan 2013 Hold da op, hvis man som 162 og mindst skal have en hest på 170, så må det da være vildt nederen at være en mand på 195, så skulle han mindst have en hest på 193 smiley - Det er da vist mere eller mindre kun Shire der kan blive så høje smiley

• Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 34
    #14   4. jan 2013 3: Som oftest langt hår, men der er nogen racer hvor det ser godt ud med kort.
    9: Min ynglins race er klart ismuler (islændere). Jeg kunne rigtig godt tænke mig en hvid ismule

• #15   4. jan 2013 Sofie A
    Har du ikke en underviser eller en god veninde der kan hjælpe dig med dressur, hvis du ikke synes der er nok udfordring i din hverdags ridning smiley

• #16   4. jan 2013 tak alle sammen for svarene smiley købte den her hest fra ikke så længe siden smiley hesten på billedet (min hest) er ca 161 og jeg skyder mega meget i vejret og er meget høj forvejen, det var derfor at jeg valgte en på den størrelse smiley

• #17   4. jan 2013 1: Ryttermærke/ridemærke 3 og 4 er meget godt:)

3: det kommer an på hesten, jeg har en haflinger og en palomino der har lange maner. Men vi har også en dressur hest, hvor kort man passer bedre også til stævner:)

5: En god hesteserie, der er en der hedder "Wildfire" den er rigtig god. og så er der en der hedder "Rideskolen" men har ikke rigtig set så meget af den:)

6: en passende størrelse hest, altså jeg er selv 172 og har både en pony på 142 og rider på heste der er 160, det syntes jeg er okay til mig men måske lidt for småt:) så en passende størrelse ville nok være mellem 145-165 men kan jo ikke sige hvad der er bedst:)

8: noget om dressur stævne. Altså rider selv dressur og kan rigtig godt lide det. Elsker at lave øvelser sammen med hesten. Elsker at starte stævner, syntes det er sjovt og spændende både at ride og se andre ride, det lærer man meget af:)

Håber du kan bruge noget af det:)

• #18   4. jan 2013 Maiken Gøte: jeg går til ridning i hals ride klup på en super godt dressur hold, min bedste veninde (nabo) har også pony men interessen er ved at falde lidt hos hende smiley de sidste 8-20 gange jeg har spurgt hende har hun kommet med sådan nogle dumme undskyldninger smiley

• #19   4. jan 2013 team moserod: jeg mente mærker (ridetøj, udstyr) tak smiley

• #20   4. jan 2013 1: et godt ride mærke som i har haft glæde af?
    - Kieffer er lækkert og ellers eguipage
    2: hvis man ikke lige har sadel sæde eller olie og sådan noget, hvad kan man så bruge til at smøre trense/sadel med en gang imellem?
    - Sko fedt smiley
    - Kort smiley
    4: hvornår bliver der godt vejr?
    - Når solen skinner men det ikke er for varmt til hesten smiley
    - Ved ikke
    6: hvad ville være en passende størrelse hest til en på ca 162 (migP
    - 1,60-1,65
    7: hvor tit skal man give sadlen olie eller det der?
    - Når den trænger
    - Øhm hesten skal flettes, man skal ride efter et program, og det gælder om at ride højest procenter?
    - Pinto helt klart, og ellers DV, farve Brun/rødbroget smiley

• #21   4. jan 2013 tak smiley

• #22   4. jan 2013 lige et mere billede af ham smiley

profilbillede
  • #25   4. jan 2013 ok tak smiley det med stævner smiley se de andre kommentarer jeg kar skrevet hvor folk har spurgt smiley

• #26   4. jan 2013 ok tak smiley

• #27   4. jan 2013 1: et godt ride mærke som i har haft glæde af?
    - Back On Track.
    - Almindelig olie.
    - laaaang man, hvis det ikke er en dressur hest. Kort man, hvis det er.
    "der findes ikke dårligt vejr, kun dårligt påklædning" smiley
    - Aner det ikke, måske kan du finde hestehviskeren et sted. Fantastisk film!!
    6: hvad ville være en passende størrelse hest til en på ca 162 (mig)
    - En 1´er pony smiley
    - Giver mine ting 1 gang om ugen.
    - Man må ikke ride bidløs...
    - Kig Chanel på min profil, hun er min ynglings smiley

• #28   4. jan 2013 hehehe okay smiley tak. smutter lige et kig forbi Chanel:D

• #29   4. jan 2013 1: et godt ride mærke som i har haft glæde af?
    - RBH
    - køb noget... men evt lidt madolie
    - laaaaangt
    - aldrig?
    - wildfire
    6: hvad ville være en passende størrelse hest til en på ca 162
    tjaa det kommer an på hestens bygning.. men ikke en lille spinkel pony
    - hmm jeg gør det bare når den trænger.. vel en gang om året
    frieser..

min pony smiley

profilbillede
  • #30   4. jan 2013 tak:D sikke en smuk pony!:D
    elsker den farve der!:)
    det er sikkert drømme ponyen!:)

• #32   4. jan 2013 tak smiley

• #35   4. jan 2013 ok smiley tusind tak smiley så blev jeg det klogere smiley

• #38   4. jan 2013 jeg jeg skal ikke have ny smiley har lige fået en smiley men ville bare lige høre folks meninger:)

• #40   7. jan 2013 Hvor sjovt smiley Lady min hest hun er købt af Hals rideklub for 5½ år siden smiley

• #41   7. jan 2013 hehe okay smiley

Kommentér på:
en masse spørgesmål som jeg håber at i kan svare på;)

Annonce