{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Det er jo sørgeligt... {{forumTopicSubject}}

.. når yngre hestepiger prøvet at hjælpe hinanden..

Sidder og læser et forum på en anden hestehjemmeside, hvor en hestepige spørger til hjælps om sin 'meget frække' pony. Venter spændt på svarene for kan ligesom se at det er en af 'dén slags sider'.

Jaja, hesten var begyndt at blive doven og bukkede i gallop. Pludselig begynder den at bide og rende når hun steg op..
Og aaaalle de andre kloge piger råder hende til medbringe pisk og sporer men nej nej.. Det har hun da -.-'

Øv, hvor kan jeg blive forarget over hvordan rideskoler lærer deres elever at ride og omgåes heste..

Der var en. EN person der med en kort besked nederst i sit indlæg sagde at den måske og kun måske havde en smule ondt et sted..

Nattens brokkeindlæg.. Godnat alle sammen... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er jo sørgeligt...
  • #1   2. jan 2013 Tja..det viser hvordan "videnskaben" har udviklet sig, eftersom de små piger jo må have det et sted fra smiley

• #3   2. jan 2013 ja lige præcis som And og Valle siger, de må have det et sted fra..

suk, ja det er sq sørgeligt! Emma skulle bare vide hvor godt hun ha det:(

• #4   2. jan 2013 jeg vil så sige at de tit lære det der hvor de får undervisning smiley jeg ser rigtig mange steder at heste bliver straffet selvom man kan se de har ondt eller f.eks ikke orker at være elevponyer mere.. og det virker da, for til sidst er hesten så mekanisk at den bare går videre ligemeget hvad eller hvor ondt den har smiley

• #5   3. jan 2013 Er bange for, nogle beridere også står bag.
    Da jeg var lille og red undervisning, kom min storesøster grædende ind til min mor i rytterstuen. Hun havde set berideren på rideskolen tæske en elevpony igennem med en pisk. Der var flere børn der så på, men der var forældrene ligeglade, det havde den da sikkert fortjent .. Jeg stoppede omgående på stedet, min mor var SÅ sur over, at hun ikke havde set det, og kunne konfrontere berideren smiley

• #6   3. jan 2013 DD: Wendy

Ikke fordi jeg tit er derinde, faldt bare over den smiley

• #7   3. jan 2013 hahah sarah det havde jeg også sagt smiley

• #8   3. jan 2013 Åha jeg er tilgengæld ved og dø da en pige skriver sådan her

Er du gal, jeg skældte hende ud idag... Hun er bare pisseligeglad med pisk og spore. Hun reagere ikke engang, hvis jeg bare tager pisken over i den ene hånd, og slår så hårdt, som jeg overhovedet kan...

Uha, er helt ved at brække mig over bare tanken om at skulle ride på den igen...

• #9   3. jan 2013

Hun er elevpony, så alle de små rider hende... Jeg er den eneste, som forsøger at ride hende rigtigt. Men hun bliver arrig på tøjlen, og man kan ikke ride den til biddet... Altså, selvom du sparker alt, hvad du kan, med sporene, så giver hun kun et lille støn, og går ikke fremad. Og jeg rider med 25 mm skarpe sporer...

• #10   3. jan 2013 Camilla: har lige siddet og læst det også.. ej nej nej.. har helt ondt i maven.

• #11   3. jan 2013 Ej seriøst! Tak DD.. Fordi jeg skulle svare dig er jeg nu en useriøs lille pige der stalker hestesider som en anden 5 årig.. smiley

Ej, faldt over siden via et googlelink.

• #12   3. jan 2013 Også er det jeg tænker HVOR ER RIDELÆREREN..

også kan folk ikk forstå man ikk vil låne sin hest eller sælge den til ride skole NEEEEEEJ for de få det da fint.. Jeg har lyst til og tage det barn og ARHHH!

• #13   3. jan 2013 Uha, ingen større skattejagt i at finde det jeg snakker om...

• #14   3. jan 2013 åårh skal jeg være ærlig, så har jeg altså også været inde på wendy før, vidste bare ikke de havde debat derinde.

Måske skulle vi kloge mennesker her på HG alle oprette en bruger derinde, for ærlig talt, det første der står i alle vores debatter er "hesten har nok ondt et sted, dyrlæge". men så er vi jo også på den sikre side;)

• #15   3. jan 2013 Camilla: Ridelæren er der skam. Hun står på sidelinjen og vil se næste gang den meget dumme pony driller igen smiley

• #16   3. jan 2013 ''Da min ridelære så senere kom, fortalte jeg hende det hele, og nu SKAL jeg ride hende i undervisningen i morgen... Men det vil jeg ikke? For helt ærligt, så tør jeg ikke! Jeg vil aldrig sætte mig op på det sindssyge dyr igen, men jeg bliver tvunget i morgen.. ''

• #17   3. jan 2013 Jah har godt læst ridelæreren er der men det jeg mener er at hun /han ligeosm mangler og gribe ind..

Jeg få det så dårligt af og læse om den arme pony.. gud hvor er det bare synt..

Uha hvor jeg bare hader rideskoler.. jeg har redet som lille på rideskole det var heller ikk nogen vidre god ride skole men vi fik i det mindste ikk lov og ride med sporre og pisk på hestene.. åha..

gud hvor har jeg ondt af den arme pony..

• #18   3. jan 2013 du går bare ind på wendy og under debatter så er den øverst..

• #19   3. jan 2013 jeg vil så sige at noget jeg syntes er for dårligt, er at rideskoler sætter "små" 15-16årige piger til at undervise.. de kan slet ikke sætte sig op hvis der er en hysterisk unge eller en gal ponymor.. det er de slet ikke gamle nok til

• #20   3. jan 2013 Jeg sys det yderst sørgeligt.. virkelig..

Men gør man bare mere fast i troen om at ride skole er det væreste gang lort..

Og mine børn aldrig skal gå der eller mine heste ender der på nogen måde..

• #21   3. jan 2013 Så har jeg været så fræk at oprette mig derinde og givet min mening.. Bum, så fik hun den i smasken!

• #22   3. jan 2013 Lad 'du-mishandler-din-hest spamningen begynde... smiley

• #23   3. jan 2013 jeg synes det er en flot tone du holder! jeg ville personligt ikke kunne holde den på det niveau smiley

• #26   3. jan 2013 den hedder "årh nej hvad gør jeg?"

• #27   3. jan 2013 årh pis.. hvis du kører lidt ned bure der stå nyeste debatter

• #28   3. jan 2013 Selvfølgelig er vi det Pip. Det ved både du og jeg smiley

• #29   3. jan 2013 TS - Link til dit forum? smiley

• #30   3. jan 2013 TS - Link til dit forum? smiley

• #31   3. jan 2013 Fandt det! x)

• #32   3. jan 2013 I et andet forum skriver hun fælgene:

"Vi lære at ride med pisk allerede på begynder holdet, så det synes jeg ikke der er det store i. Jeg knalder altså hesten en, hvis den er uartig.

Sporer ser jeg heller ikke noget forkert i? Det er så jeg bedre kan nå hesten, og ride lettere. Min berider underviser mig med dem, og det betyder at jeg bruger dem ligesom hende. Selvom jeg har dem på, har jeg også lært, at går hesten ikke fremad i senest 3 tryk, skal jeg give den et lille los. Plus så synes jeg det ser godt ud"

Og

"Jeg hjælper min hest igang, ved noget grovere at fortælle den hvad den skal. Ligesom når jeg springer, håber og skriger jeg af den..."

• #33   3. jan 2013 Istedet for brok over rideskolerne og over manglede viden så tænker jeg om der stadig står at man skal ride med pisk eller sporer ved begynder klassen lc? Måske er rideskolerne ikke så dumme endda? Måske er problemet enlig at man skal ride med de forskellige ting i bestemte klasser hvis man vil starte stævne.. Og mange små piger ser altså op til stævne rytteren der får en præmie engang imellem for god ridning og vil også anerkendes med en roset.. Bare en tanke..

Vis leder bukken går en vej følger dens hunner og lam med..

• #34   3. jan 2013 Ps måske skulle man begynde med at lave reglerne om for stævnernr medhensyn til hjælpemidler i klasserne inden for dansk rideforbund først! Så vil rideskolerne med tiden lave undervisningen om?

• #35   3. jan 2013 Ja selvfølgelig. Men den omtalte her er rideskoleelev og rideskoler burde til at lære hvordan man faktisk rider med en pisk og sporer.
    Heldigvis behøver man hverken bruge pisken eller købe sporer med dorn smiley

• #36   3. jan 2013 Problemet stammer ikke fra rideskolerne.. Det er en blanding af forældre og for høje krav ved stævnerne.. De skal jo næsten ride med sporer og pisk før de kan sidde rigtig.. Forældrene tror at en hest er det samme som en hund og ikke engang sådan en kan de styrer.. Nej man sparker ikke bare alt hvad man kan ind i siderne på en pony, det er jo klart for de fleste.. Men har de ikke engang balance til at sidde på hesten uden at hænder og ben klapper rundt og de bomber rundt samtidig med at de skal dreje hesten er de bare ikke klar til stævnerne! Hvor blev der af begynder 1,2,3,4 og lx klasserne? Ja det er mega sørgeligt men det hele starter ved forståelse ved dansk rideforbund.. En rideskole kan søge om tilskud! Og laver dansk rideforbund krav som de fx laver med ridehjelm så sker der ting og sager:) for ellers stryger rideskolernes tilskud også kan de ikke kører rund.. Så starter rideforbundet med krav starter vi i toppen og det vil brede sig med lynet til rideskolerne

• #37   3. jan 2013 Man kan ikke ride med spore hvis ikke man kan sidde stille og bevæge kroppens forskellige led.. Og før burde man ikke kunne starte stævner.. Og hvad er det for noget at det skal de alligevel for at starte en lille klasse..

• #38   3. jan 2013
    Nu har jeg gået på en rideskole og jeg husker ingen forældre med ambitioner om stævner, på vejne af deres børn. Jeg husker kun forældre der intet vidste om heste, men gladeligt kørte ungerne til ridning en gang om ugen og stod og frøs røven af i en time om vinteren.

Altså handler det der om forældre der ikke ved bedre, ikke ved så meget om heste og tror på hvad ridelæreren siger. Det samme gør børnene. Børnene vokser så op med ridelærerens meninger i baggagen og bruger dem når vedkommende får en privat part også kører det.

• #39   3. jan 2013 Go'davs alle...
    Jeg er fast bruger af wendy, og ser det ikke som et forum, men et fællesskab derinde smiley
    Ud af alle de bruger der er oprettet på hjemmesiden, er vi ca. 20 der bliver ved med at være online, da vi har et fællesskab, som en familie smiley

Det er sjælendt der bliver oprettet sådan en debat, hvor man søger så meget hjælp.
    Og ja, jeg synes også det er forkert sådan hun takler det...
    Og derfor blander jeg mig udenom smiley

Og sådan jeg kan se derinde, har i oprettet nogle profiler for at skrive det, men det er da også okay...

Lad pigen gør som hun vil, selv om det hverken er jeres eller min holdning til det...

• #40   3. jan 2013 Nu var det heller ikke meningen at folk direkte skulle finde forummet. Du kan se jeg aldrig giver et præcist link.
    Men om man søger lidt eller meget hjælp så er det ikke iorden at behandle dyr som hun beskriver. Det grænser op til dyremishandling og giver du mig adressen kunne jeg nok godt finde på at melde det.
    Men det der chokere mig mest er ikke hvad hun kan finde på, men aat folk så ikke hjælper hende på en ordentlig måde.

Det du siger er at vi skal lukke øre og øjne og lade som om verden er et sted hvor alt og alle danser på røde roser frem for at se realiteten i øjnene og gøre noget ved det. Her så enkelt som at skrive en linie eller to til pigen.

Og så forstår jeg ærlig talt ikke din sidste sætning ''Lad pigen gør som hun vil''. Det hun vil er at tæske livet ud af ponyen til den makker ret. Nej, det vil jeg ikke lade hende gøre hvis jeg kan ændre det på nogen måde.

• #41   3. jan 2013 Hvis jeg viste hvor det var ville jeg helt sikkert melde det. Det der er dyremishandling af hesten med 100 procent vold af dyret. Det ikk ok. Og børn på 13 år som rider med så store spore omg. Og det har intet med stævne og gør det pjat og en dårlig undskyldning. Og dem som går på rideskole og rider rideskole har forældre ingen store ambitioner. For det er squ ikk vejen frem hvis msn bil starte stævne. Sorry to say. Har selv været der som 10 årig

• #42   3. jan 2013 Camilla: det er en blanding af det hele, efter min mening! Men nu sagde jeg jo også det skulle starte ved dk rideforbund.. At sidde at brokke sig over en piges ridning hvor hun ikke ved hvad man stiller op kommer man jo ingen vejne med! Man kan ikke altid kun kører den tilbage på ridelæren.. Jeg har stået som ridelære hvor jeg måtte have verbalt fandt i nogle teenager.. Haft begynder hold med børn.. Og det starter også hjemmefra med forældrene.. Har også selv gået på rideskole og jo børnene ser op til de store stævne piger! Og når jeg kommer rundt en sjælden gang nu kan jeg se at der er voksne der og at finde på at stoppe hesten op og hive den i munden og klappe til den fordi hesten ikke gør en bestemt øvelse korrakt eller ikke går ordelig ind på bagparten men løber fra dem i hånden.. Men man kan altid benet i jorden og armene over kors imens man stamper i jordenen og give ridelæren skylden, når man ikke selv er tilstede i situationen.. Der er mange af elverne der kun får undervisning engang om ugen og resten opsnapper de fra andre ryttere og input.. Synes faktisk denne her ridelære prøver at gøre det rigtige ved at sige du skal ride på den næste gang så jeg kan se problemerne an.. At hun så har det skidt over det og synes hesten er dum er en anden sag.. Hvor fra får hun det der med at hesten er dum henne og at hun måske kunne ride en anden hest? Det tror jeg bestemt er fra forældre og veninderne.. Nogle steder her i landet giver forældre altså deres piger en pony før de er parate uden ridelærens mening.. Når hesten så bliver dum som de siger smider de den til berider så den kan blive rettet fordi de ikke magter opgaven selv.. Går ridelæren imod finder de bare en anden ridelære.. Seriøst det er ved dansk rideforbund det hele skulle starte efter min mening hvis man virkelig vil have en rød tråd igennem hele landet og en ændring der skal blive til noget rimeligt hurtigt!

Kommentér på:
Det er jo sørgeligt...

Annonce