{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Frygt for stævner ? {{forumTopicSubject}}

Var til stævne igår , fik en 2.plads meen , er så FUCKING nervøs til stævner ! På opvarmnings banen går det bare der ud af . men når jeg kommer ind på banen stivner jeg heel . ? Hvad kan jeg gøre for at få kontrol over mig sellv ? Og hesten som var ved at stikke af ?
HJÆÆÆÆÆÆLP !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frygt for stævner ?
  • #1   12. nov 2006 forsøg at synge en sang.. det hjælper altid for mig..

• #2   12. nov 2006 jeg er overhovedet ik nervøs - og er virkelig glad for det !

• #3   12. nov 2006 Kan ikke forstå hvad man bliver nervøs over? Jeg bliver altid nervøs, men får lidt kriller i maven, fordi jeg synes det er spændende?

Det hjælper vel at tænke over hvad man egentligt laver, og har gang i.. Og så ha mange veninder med.. smiley

• #4   12. nov 2006 Sådan har jeg det også ss; Prøv at syng for dig selv . Det plejer at hjælpe på mig smiley

• #5   12. nov 2006 hesten prøver nok at stikke af, fordi du stiver dig. det er altså dig der er problemet.
    Glem alt om banen, og syng en dejlig positiv sang inde i dig selv, og husk banen.. hehe, andet kan jeg ikk sige.. har ikke været "bange" for at starte stævner.. hehe

• #6   12. nov 2006 Hvor sjovt, jeg plejer også synge .. selvfølgelig ikke højt, men bare såen inde i mig selv ..

• #7   12. nov 2006 Helt lige som jeg er ! smiley

• #8   12. nov 2006 sådan har jeg det også. det skide godt på opvarming, men så snart jeg er på banen stivner mine arme helt . så hesten bare jogger der ud af :b lidt surt. men altså, jeg har vænnet mig lidt mere til det :b

• #9   12. nov 2006 haha'xD der var andre der havde idéen med at synge.. den er altid god.. Så holder man for det meste også samme rytme hele tiden..

• #10   12. nov 2006 Årh , har haft samme problem .
    Var også til stævne igår ;b
    Hvis jeg havde startet på Dixie min anden pony, så havde jeg været mega nervøs, men hvis jeg bare stoler 100 % på hesten / ponyen så er jeg tryk ved det .
    Ved ikke helt hvordan man kan lade vær med at være nervøs . Ta' til mange stævner og lær' at lade vær' med at være nervøs ? ;b Ej , ved det er svært .

- Jeanette Julin ,

• #11   12. nov 2006 hehe, synger også selv en gang imellem, så holder jeg normalt samme tempo, men den regel gælder ike for piaff.. smiley hehe

• #12   12. nov 2006 jeg tager noget som hedder brildreand(staves) det er e natur middel så det må men godt.... det hjælper på naverne så man kan side og tenke når man rider det hjælper på mig

• #13   12. nov 2006 Jeg blir kun nervøs, hvis jeg er usikker på banen, eller programmet.. Men overlever ALTID!

• #14   12. nov 2006 jeg fik det her rod af en som havde det som dig og mig :
    du skal aldrig øve de svære ting på opvarmningsbanen,
    det prøvde jeg i går og fik to 1. pladser og to 1. upladseret.. såå det hjalp,, hun var ogs til sådannne et "kursus" hvor de øvede selvtilid!! håber det hjælper dig!!

• #15   12. nov 2006 springer mest men er virkelig os nervøs over hvis jeg nu glemmer banen ! men har aldrig gjort det hehe
    har iik andet i hovedet end banen og springene! David Becham kunne stå ved siden af et spring uden jeg ville se det hehe X)

• #16   12. nov 2006 synger bl.a. for at slappe mere af, og ikke spænde for meget op, .. når jeg synger slapper ejg mere af og tænker ikke over alle mulige unødvendige ting som nare gør at jeg fx laver fejl på banen osv.. hehe, det er dejlig afslappende.. xD

• #17   12. nov 2006 jeg kan osse godt være nervøs jeg plejer enten at synge eller snakke med hesten så alle kigger på mig som om jeg erdum men det er bare ærgeligt for dem for det virker.!!!

• #18   12. nov 2006 Taak , det er bare MEGET begranset hvor mange strævner jeg kan starte , bor jo på samsø , ;'/
    Men vil tage rådende til mig

• #19   14. nov 2006 Jeg forstår dig godt!
    jeg har også altid døjet med at være nervøs både til stævner og andre situationer hvor folk kigger... jeg havde ingen selvtillid og følte mig så dårælig når folk kiggede... jeg tog et kursus med Heidi Møller der har skrevet bogen rytterpsykologi.
    Vi fik undervisning i mental træning og det har hjulpet mig rigtig meget!
    Ikke at du skal til at bruge en masse oenge på kurser men hendes bog beskriver det også rigtig godt.
    jeg forestiller mig mentalt at jeg bygger en mur omkring mig så der kun er mig og hesten... der er ingen andre i verden end os.... det er svært men det hjælper.
    Det handler jo dybest set om at man bekymrer sig om hvad andre tænker om en... det gjorde det i hvert fald for mig... jeg skal opbygge min selvtillid før jeg er i situationer hvor jeg er i "fokus" og det gør jeg med mental træningen.
    Jeg skal sige til mig selv at det vi gør er godt nok og at jeg kan være ligeglad med hvad andre synes.
    Ikke at man skal tro man er vildt god og ikke vil modtage positiv kritik men hvis man uafbrudt føler sig dårlig og tænker på hvad andre dog tror om en så er det sgu svært at ride.
    Det har hjulpet mig meget også i andre situationer som eksaminer og lignende... nu ved jeg ikke hvad du tænker og føler der gør dig nervøs men analyser det - det vil hjælpe dig til at få noget konstruktivt ud af det.
    held og lykke smiley

• #20   14. nov 2006 det er fakti´sk rigtigt at det hjælpre at synge , i starten var jeg også nervøs , men så begyndte jeg at synge , ikk noget med at skråle så alle kan høre det , men bare lavt .
    Hesten falder også til ro af det .

Kommentér på:
Frygt for stævner ?

Annonce