{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Skæv sadel?? {{forumTopicSubject}}

Hej håber der er nogen der kan hjælpe?
Jeg er på udkig efter "ny" brugt sadel. Jeg har så fundet lige netop den jeg gerne vil have men når man kigger på pudderne ser de uens ud. Jeg skal give 7000kr for sadlen og er i tvivl om jeg tør. Hvordan kan jeg finde ud af om det bare er stopningen eller bommen/hele sadlen er skæv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv sadel??
  • #1   27. dec 2012 Det kan du vist kun ved at få den tjekket ved en sadelmager.. smiley

• #2   27. dec 2012 Ja var også det jeg tænkte:) men det kunne jo være der var en der lige vidste hvad jeg skulle kigge efter;)

• #3   27. dec 2012 Det kommer jo an på om hesten der har brugt sadlen måske har været lidt skæv - af naturens side. Så må man jo lave dem uens for at de er ens. Det er jo bare at finde ud af hvor brugt den er, og hvad den koster fra ny og ellers slå ned i prisen fordi du skal have den ved sadelmager og rette op så den passer til DIN hest smiley

• #4   27. dec 2012 Jeg har prøvet at slå ned i pris men det vil hun ikke. Det er en kieffer lusitano exclusiv som koster ca 15.000 normalt. Den ser ret pæn ud. Den er ca 4 år gammel. Jeg vil godt give de 7000 kr og den skal tilpasses min hest uanset hvad. Det er mere fordi jeg tænker på om den kan være så skæv at det ikke kan rettes?

• #5   27. dec 2012 spørg hende smiley

• #6   27. dec 2012 Lav en aftale om at få den tjekket med en sadelmager og at den kan leveres tilbage hvis ha siger den er skæv og ikke kan bruges. Hvis hun ikke vil det, så er det højst sandsynligt fordi hun ved sadlen fejler noget, og så ville jeg personligt holde mig væk smiley

• #7   27. dec 2012 Snak med en sadelmager og mail salgsbillederne af sadlen til personen ..
    Jeg ville godt nok sbsolut ikke købe en sadel der ser skæv ud !;)

• #8   27. dec 2012 Ja jeg har forsøgt at overtale hende til at jeg må få en Sadelmager til at kigge på den. Jeg forslog at jeg betalte 3500 og de sidste 3500 hvis Sadelmager sagde ok. Men det vil hun ikke og som i andre skriver så kunne man jo godt blive lidt mistænkelig. Og hvordan sikre jeg mig ellers? Desværre er lige netop den model jeg er ude efter svær at finde så det er lidt noget øv.

• #9   27. dec 2012 Jeg forstår så godt at hun ikke vil lade dig "få" sadlen for 3500. Skulle jeg låne min sadel til en anden, så skulle hele prisen betales for den smiley

Så jeg ville ligge de 7000 også få den tjekket ved en sadelmager.

• #10   27. dec 2012 Ja jeg kan også godt forstå det fra hendes synsvinkel men synes også det er meget at lægge 7000 kr hvis bommen er skæv.

• #11   27. dec 2012 den kan godt være så skæv at en sadelmager ikke kan lave den

MIn kieffer er desværre lige konstateret skæv smiley og kan ikke rettes med mindre jeg sender den til Kieffer, og det gider jeg alligevel ikke ofre på den, Men den er så også 10-15 år mindst, men må ærligt tilstå at jeg aldrig har fået tjekket for det før, det var bare noget min sidste sadelmager gjorde fordi at jeg skulle have udvidet bommen, og hun ville tjekke om den var skæv. og øv æv ...

• #12   27. dec 2012 Ja det er jo netop sådan noget jeg er bange for. Så tror faktisk jeg holder mig fra den og ser om jeg kan være heldig at der dukker en anden brugt op. Tusind tak for alle indslagene som ser ihverttilfælde har gjort mig en lille smule klogere;)

Kommentér på:
Skæv sadel??

Annonce