{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Hvad fodrer i med og hvad fodrer i for? {{forumTopicSubject}}

Hej:-)

Jeg ville bare lige høre:

Hvilket foder får jeres heste?
Hvor meget får de?
Hvad giver i for jeres foder?
Hvad er jeres erfaringer med foderet?

Jeg fodrer med: Videbæk Fiberblanding, Equsana vitaminer, Videbæk Lucerne og Rapsolie.

Nu har jeg så skiftet foder til: Equsana Active, Equsana Alfa Gold og Rapsolie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fodrer i med og hvad fodrer i for?
  • #1   23. dec 2012 Hvilket foder får jeres heste? Foder piller, hø, guleroder, rygbrød og ja hva vi nu ellers slæber i stalden til dem.
    Hvor meget får de? Foderpiller får han ca 3 foderskolvfulde af.
    Hvad giver i for jeres foder? 160 for 20 kg tror jeg nok.
    Hvad er jeres erfaringer med foderet? Både min fodermester og dyrlæge siger at det er noget utrolig godt foder han får, så det stoler vi da på smiley


  • #2   23. dec 2012 Jeg giver min hestespark, rapsolie og gulerødder.
    Han får 250 g morgen og aften, af hestesparken, en deciliter olie og en masse gulerødder smiley


  • #3   23. dec 2012 vores to voksne heste (Blesi og Dimma) for begge to safe and sound og så får de golden mineral vitaminer. grunden til at de får safe and sound er bare for at have noget at blande vitaminerne med smiley

    vores to føl (Djoerf og Svala) og min unghest (Jackmann) får suregrow for det indeholder både fuldfoder mineraler og vitaminer, og de kan få en masse vigtigt uden at spise en stor mængde. det skule faktisk være det bedste man kan få til yngre heste smiley


  • #4   23. dec 2012 Nu har jeg pænt mange heste, så jeg tager bare en af dem smiley (Pony)

    Hvilket foder får jeres heste?
    Han får Equsana Compete müsli, Equsana vitaminer, majs, Gulerødder, olie smiley

    Hvor meget får de?
    Musli: 1,5 kg om dagen (Uden ret meget energi, da han ikke mangler det. Heste som skal yde ret meget, og gøre det i længere tid.)
    Vitaminer: 1 dl om dagen (For at han kan få hans vitaminer bare... smiley
    Majs: 750 g om dagen (Fedende, da han har det lidt med at tabe sig over vinteren)
    Gulerødder: En håndfuld ;o)
    Olie: 1 dl om dagen (For pels, og for "vedvarende" energi)

    Hvad giver i for jeres foder?
    Puha, spørg ham den gamle smiley

    Hvad er jeres erfaringer med foderet?
    Müslien er vi lige begyndt på, plejede at bruge en anden "model", men den er desværre udgået, så vi er gået over til Compete smiley Eller er det godt nok smiley


  • #6   23. dec 2012 Jeg tror jeg vil prøve at give min de der majsflager, da han ikke har dækken på og det jo tager meget af energien?

  • #7   23. dec 2012 Hvilket foder får jeres heste?
    - produkter fra Simpel Balance
    Hvor meget får de?
    pr dag får han dette.
    - 125 g Total Eclipse
    - 100 g Green gold
    - 100 g Lucie Pellets
    Men hvis jeg træner ham, så får han noget ekstra, mens jeg strigler ham.
    pr. halve time jeg træner får han:
    - 50 g. Green Gold
    - 100 g Lucie Pellets

    Hvad giver i for jeres foder?
    Jeg giver 261,75 kr. pr. måned. i følge mit bugdet. Så har jeg gået ud fra at jeg træner i gennemsnit 30 minutter pr. dag.

    Hvad er jeres erfaringer med foderet?
    Det er VIRKELIG godt, det er lækker kvalitet, og fagfolk der kommer med det. Jeg er med i abonnement ordning, så de kommer og kigger på min hest hver 3. måned, eller når jeg føler jeg har behov for foder ændringer. Så analysere de min hest, og hvad jeg bruger ham til for tiden. Og så kan jeg købe mine produkter ved dem med det samme. Det koster intet at være med, du skal bare bruge deres produkter. Og jeg sikfter ALDRIG tilbage!!!


  • #8   23. dec 2012 Og så får han selvfølgelig wrap og græs smiley

  • #9   23. dec 2012 mine 3 få møllers hestspak og ropiller og møllers minialre
    men pt få de ikke roepiller pga forst


  • #11   23. dec 2012 Hvilket foder får jeres heste?
    - Mineral biks fra eggersmann
    Hvor meget får de?
    - 100gram pr dag
    Hvad giver i for jeres foder?
    -Kan ikke huske hvad sådan en spand koster, men den holder pluds minus et halvt år, og mener den koster omkring 250-300kr
    Hvad er jeres erfaringer med foderet?
    - Det lig nemt og det fungere fint og min hest får den rette mængde minaral/vitaminer


  • #12   23. dec 2012 Hej min får videbæks islænder/pony guf ( fordi at hun deler foder med to shetlandsponyer) Sammen med en skefuld valset byg, 2 tsk fulde hvidløgsflager(mest for smagen skyld), ½ mål loppefrøskaller (forebyggende mod sandkolik, da hun har en sart mave) Får selvfølgelig større portion end de to små, der kan nøjes med videbæks islænder/ponyguf. Så får de wrap, så meget de gider at spise. de står på træpiller, tørv og spåner. som ekstra har vi gulerødder og sukkerroer. Husk, hvis du vil bruge sukkerroer, så vask og skrap dem helt rene for jord !!!! Dette kan godt være et møgarbejde, men man vænner sig til det. Ingen af mine heste er fede eller overvægtige, selv om jeg synes de får alt det de kan have.

  • #13   23. dec 2012 Hvilket foder får jeres heste? Brogaarden Leisure mix, wrap, vitaminer, Blue Hors Biotin-tilskud og Lucerne Oil.

    Hvor meget får de? 1,2 kg Leisure Mix dagligt, fordelt over 2 måltider. 10 kg. wrap, e skefuld biotin, den anbefalede mængde af vitaminer.

    Hvad giver i for jeres foder? 20 kg. Leisure Mix: 160 kr. Biotin: 499 kr. Lucerne Oil 110 kr.

    Hvad er jeres erfaringer med foderet? Leisure Mix fungerer super godt til min hest. Han har tabt sig fint, efter jeg skiftede til dette foder, samtidig med at den oppustede vom svinder ind. Biotinen har haft den effekt på hans hove, som jeg ønskede.


  • #14   23. dec 2012 Gry får Equsana Horsemix. 375 g. pr. måltid. Til middag en stor håndfuld Equsana lucerne, og ca. 6 kg. hø.

    Bailey får Equsana Recover, 500 g. pr måltid. Til middag 3 store håndfulde Equsana lucerne, og ca. 6 kg. hø.


  • #15   23. dec 2012 Jeg bruger ekstremt meget tid på at blande foder til min, da hun efterhånden får så meget forskelligt og i så store mængder ... det viser sig (selvom det næsten var utænkeligt, hvis man havde set hende i sommers), at hun faktisk er meget svær at holde formen på, de andre jager hende væk fra wrappen, så hun får kun det, jeg giver hende ...
    Vi fodrer med fiberlux, da det er med i opstaldningsprisen. Menja får 1 kg fiberlux, 400g linamix, 3 dl rapsolie, 1 liter roemos og et halvt mål glucosamin. Lige nu vil jeg tro, at hun får max 1-2 kilo wrap pr. dag, da det er det, jeg kan nå at give hende, når jeg er derude, men jeg ville gerne, at hun fik 7-10 kilo, da hun lige nu er så tynd, at min mor ikke vil lade hende gå vinteren over, hvis ikke hun snart tager på igen ... Vi køber risklid, som hun også skal have, det skulle også give lidt ekstra energi og kalorier.


  • #17   23. dec 2012 750g hippolyt naturmusli og 400 g pre alpin luzerne cobs fordelt på 3 måltider. Dertil 10-15 kg wrap.
    Jeg køber selv luzerne cobs, 20kg for 190 kr.
    Resten er m i opstaldningsprisen.


  • #18   23. dec 2012 Hvilket foder får jeres heste? Dangrønt musli, hø, rugbrød og æbler/gulerødder smiley
    Hvor meget får de? Bruno(Shetlænder) får kvartfuld foderskovl, tøsen(haflinger/fjordhest) får en hel :-). Høet svinger lidt smiley
    Hvad giver i for jeres foder? omkring 100-200 for 25 kilo (:
    Hvad er jeres erfaringer med foderet? Rigtig gode. dufter godt, hestene elsker det og billigt (-:.


  • #20   23. dec 2012 Den ene får bare Equsana vitaminer, og 2 håndfulde musli for at hun gider æde det.

    Har dog lige købt Hippolyt Prealpin Naturmineral igen, og DET elsker de. Plus det har organiske mineraler. smiley

    Den anden får:

    400 gram Equsana Balance, har en stivelse på 4%
    vitaminer for resten
    Og lucerne, mængden er lidt afhængig af om folden er sneet helt til.
    Og YSY pt.


Kommentér på:
Hvad fodrer i med og hvad fodrer i for?

Annonce