{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Wow for et tilbud! Hvad gør jeg lige? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg har lige fået et super tilbud, som jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal sige til.
Jeg har part på denne her hest. Den sødeste og mest fornuftige hest jeg nogensinde har mødt. Har redet hende fast 2-3 gange om ugen siden januar, og har aldrig været så taknemmelig for en hest før. Har aldrig oplevet en så ærlig og velgående hest før.

Alt i alt er hun stort set en perfekt hest for mig.
Og nu, har ejeren lige skrevet til mig om jeg kunne være interesseret i at låne hende i et halvt års (+/-) tid fra april.

Det er et kæmpe tilbud. Hold da op, er helt overvældet.
Men så til problemet:

Jeg ved ikke om jeg kan overskue det! Jeg er virkelig ikke et overskudsmenneske. Og jeg har skole og arbejde. 3.g på gymnasiet. Hvilket jo så egentlig betyder jeg er færdig til sommer...
Men årh. Nogle gange synes jeg det kan være svært nok at tage sig sammen bare de to gange om ugen jeg har hende nu. Så det ville jo nok være dumt. Men samtidig.. aarg.

og så er der pengene. Det er jo dyrt! Hvis jeg selv skal til at betale opstaldning, dyrlæge og smed.. puha. Så ville jeg jo blive nødt til at arbejde mere, og derved få mindre tid og mindre overskud?

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre eller sige!
Hvad ville I gøre i min situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wow for et tilbud! Hvad gør jeg lige?
  • #1   17. dec 2012 når det er i april har du vel kun et par måneder tilbage i skolen? så jeg tror jeg ville gøre det, er der ikke et par piger på din rideskole evt. der kunne hjælpe dig lidt i de måneder hvor du også har din skole at se til? smiley
    Held og lykke:-)

• #2   17. dec 2012
    Du svare sådan set selv på det. ;o).

Jeg ville dog måske spørge ind til om det så istedet var muligt at ride hesten mere, hvis jeg kunne. Hvis det er fordi ejeren ikke har tid til hesten, så kunne det at du red flere gange om ugen vel også være dejligt for hende og for dig.
    Men samtidig sådan at du ikke var bundet af 5 x om ugen.

• #3   17. dec 2012 Problemet er, at hvis jeg siger nej til at låne, mister jeg også parten. Da det er nødvendigt for hende at udlåne i den periode.. smiley der er lidt der hagen er, synes jeg.

• #5   17. dec 2012 Ville bare fortsætte som du gør nu, også ha hende noget mere i sommerferien smiley

• #6   17. dec 2012 Du kan låne den og finde en part selv til den som kan betale, så for du os lidt penge for de andre rider den til oppstalding osv

• #7   17. dec 2012 som sagt, glemte jeg lige at tilføje at hvis jeg siger nej til dette forslag, bliver hesten lånt ud til en anden. så jeg kan ikke bare fortsætte som jeg plejer, sådan som tingene ser ud lige nu .. hmm..

line: ja, det tror jeg at jeg vil prøve smiley

• #8   17. dec 2012 Det lyder som om du overvejer at sige ja fordi du er bange for at miste, og ikke fordi du rent faktisk har lyst til at låne.

Når det så er sagt, så kan jeg umiddelbart ikke forestille mig et bedre tidspunkt det kunne falde på for dig - du har vel læseferie fra midt maj / juni alligevel, og efter 3. G skal du vel have et friår = Du har jo masser af tid efter den første måned smiley

Derudover er der vel ikke noget der forbyder dig at have en part?

Kommentér på:
Wow for et tilbud! Hvad gør jeg lige?

Annonce