{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

At kigge på ny hest for sjov {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der elsker at kigge de forskellige markeder igennem på nettet og sidder og savler ovre alle de lækre heste man gerne vil have i sin stald??

Jeg synes det er hyggeligt.

Hvad med jer andre?

Jeg ringer dog ALDRIG til sælgere når det alligevel ikke omhandler et seriøs køb. Det er spild af sælgers tid og faktisk også respektløst, men man kan da gode sidde og drømme lidt, og især hvis hesten(e) ligger inden for den prisklasse man har råd til.

Go' jul og godt nytår til jer allesammen derude.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kigge på ny hest for sjov
  • #3   15. dec 2012 samme her smiley

• #4   15. dec 2012 Jeg sidder tit og kigger på heste til salg indenfor den prisklasse og niveau jeg har tænkt mig at købe, når det er min tur til at blive hesteejer. Kunne aldrig drømme om at ringe eller skrive på nogle af dem, for jeg har ikke råd til hest lige nu, for det er ubehøvlet og som du selv skriver, spild af sælgers tid..

Men hoooold nu op, jeg har fundet nogle dejlige heste, som jeg ville købe med det samme, hvis jeg havde penge at holde hest for..

• #5   15. dec 2012 gjorde jeg meget i har for nogle mdr siden, men så dukkede den sq op endag, helt uden jeg søgte rigtigt, kiggede jo bare ... så nu står hun hos mig

• #6   15. dec 2012 Samme her!!! smiley

• #7   15. dec 2012 Kigge er altid tilladt smiley og gør jeg bestemt også, i sær i denne tid hvor jeg har en hest jeg ikk har lyst til at ride grundet et fald for 2,5år siden og som faktisk står til salg, så kigger jeg rigtig;)

• #8   15. dec 2012 Må indrømme at jeg også kraftigt har overvejet at kontakte Nyt Hesteliv næste gang jeg skal have en ny i stalden. Der er masser af PLEJE muligheder hvor du har hesten 110% som din egen men stadig er ejet af NH. Dvs. hvis man en dag skulle være uheldig og ikke kan have hesten mere tager de hesten hjem. Jeg vil gerne gøre for at støtte den gode sags skyld så NH stadig har mulighed for at gøre hvad de gør.
    Her er de heste der p.t. søger en plejefamilie.
    http://www.nyt-hesteliv.dk/index.php?id=13

Har kigget rigtig meget på NH Jolly. Den er lækker

Nogle af hestene kan/må rides. Prisen afhænger selvfølgelig heraf. De sender aldrig en hest ud der ikke er klar til det (under ernærrede osv.)

Jeg sys det er en god sag, priserne er overkommelige og ingen problemer hvis man ikke har tid/råd/lyst mere, løbende kontrol af pleje familier og heste og du "får" den som din egen.

Spred gerne budskabet

• #9   15. dec 2012 Amanda: Ej hvor smart, det har jeg ALDRIG hørt om før! Tjekker lige siden ud!

• #10   15. dec 2012 Der er ikke så mange lige nu, heldigvis, men det kan jo være at de ikke ar alle deres heste på siden hvilket er derfor jeg opfordre at man skal kontakte NH og derefter på besøg. Man kan få en stor indsigt i deres arbejde. Hjemmesiden indeholder alle brugbare informationer omkring pleje og adoptions anordningerne

• #12   15. dec 2012 Amanda: Ej hvor smart, det har jeg ALDRIG hørt om før! Tjekker lige siden ud!

• #13   15. dec 2012 Jeg kigger altid efter lækre heste i en prisklasse jeg aldrig kommer op i. Man må jo godt have lov at drømme lidt smiley

Men som i andre siger, så ringer man self. ikke til dem smiley

• #15   15. dec 2012 TS:
    Problemet med NH, synes jeg, er de der uanmeldte besøg. Faneme om jeg skal have folk rendende på min grund. Jeg synes det er fint at de skal godkende stedet, og tjekker op på hestene, men jeg bryder mig ikke om tanken om at de render rundt ude ved mig. Og hvad så hvis de kommer dagen inden smed, hvor hovene er lidt lange, og inden jeg har striglet og muget den dag, så det ikke ser acceptabelt ud? smiley
    Men ja, sagen er god. Jeg har også overvejet om man skulle overtage en hest engang, men jeg kan ikke lide tanken om uanmeldte besøg hvis der ikke ligger nogen grund inden for at der kunne være mistanke om at hesten ikke røgtes så godt som muligt..

Jeg tjekker også annoncer ud og er engang i mellem så fræk at skrive hvis sælgeren mangler noget i annoncen eller der er nogle ting, de kunne ændre hvis de gerne vil have annoncen til at virke mere seriøs = ofte flere henvendelser. smiley

• #17   15. dec 2012 Samme her, der er nogle virkelig lækre heste!
    Så kan man jo sidde og misunde dem, der faktisk har pengene til at købe dem! ^^

• #18   15. dec 2012 Team Nullerdut: Så dårligt har hestene det vel heller ikke hos dig?
    Du smider vel nyt halm i boksen hver dag? Osv....
    De kan jo se hvis det har stået på i længere tid?

• #19   15. dec 2012 Så har man overskud. Jeg gjorde det også engang, da jeg havde heste-overskud.

For tiden synes jeg ikke, heste-ræset er særlig sjovt. Kan knap komme ud til nogen af hestene uden at sidde fast i sneen, så de er foldbumser pt. Så jeg kan kun slå mig selv i hovedet, at jeg har hest lige nu. smiley

• #20   15. dec 2012 Team Nullerdut:
    Jeg har ikke noget imod uanmeldte besøg, når man nu godt ved hvem det er. Det er jo noget andet hvis det var fremmede mennesker og de må jo ikke "bryde ind" i bygninger og snuse rundt. De må ikke foretage sig andet end at snuse rundt og må selvfølgelig heller ikke komme om natten. Der er jo en række af regler for sådan noget og i langt de fleste af tilfældende står hesten på fold når de er der (burde den). Det giver jo anledning til at vurdere hesten udfra trivsel. Og hvad så om der ligger en lort i boksen? Uanset hvad SKAL tingene jo være i orden også selvom det er din egen hest. Dem fra NH er jo også almindelige mennesker der godt ved hvordan en hverdag fungere og at man måske ikke muger inden tager på arbejde. De kan jo godt se forskel på dét og ansvarlig hold af heste herunder opstaldning, boksleje osv.

MEN jeg ved ikke om DE vælger en hest ud, ud fra det oplysning du skal udfylde eller om man "har noget at sige" mht valget af hesten.

• #21   15. dec 2012 Lykke Theis
    Hvem??? smiley

• #22   15. dec 2012 Altså jeg leder efter pony så det er rimelig seriøst... MEN jeg kan dog sidde og savle over de helt dyre salgsheste!!!

• #23   15. dec 2012 Det gør jeg næsten hver dag! elsker at finde heste smiley

• #25   15. dec 2012
    Konstant... Men det giver nu også et meget godt indtryk af hvad man kan få for de penge man har tænkt sig at give ud, om det er noget man kan bruge.

Men jeg er så bare møg kræsen og tror jeg også at jeg bliver som køber på et tidspunkt. Dårlige annoncer skræmmer virkelig mig væk, meget endda. Dårlig ridning hjælper heller ikke.

• #26   15. dec 2012 Synes også det er vildt hyggeligt! Man er jo helt væk i de fantastiske dyr! smiley

• #27   15. dec 2012 Samme her smiley

• #28   15. dec 2012 Det gør jeg også tit. Det er bare nederen nå man finder en hest man bare må eje hehe
    Men har ikke tid til flere end en hest.

• #29   15. dec 2012 kender det ALT for godt hehe smiley

• #30   15. dec 2012 jeg gør det ikke... fordi jeg altid tænker at dyret er solgt inden jeg får råd til det, også bliver jeg bare trist -.-

• #31   15. dec 2012 Sarah:
    Nej det gør jeg ikke. De står i løsdrift, så det er ikke nødvendigt hver dag, synes jeg smiley

TS:
    Jeg synes bare tanken om at der går fremmede rundt på min jord, er ubehagelig. Det er sådan set også den eneste grund til at der ikke allerede er en hest derfra i min stald tror jeg. Konceptet er fint. smiley

• #32   15. dec 2012 Team Nullerdut:
    Forstår udemærket godt hvad du mener, men for mig er de jo som sådan ikke fremmede når man ved hvorfor de kommer, og igen tingene skal jo i mine øjne, være iorden så man altid kan forsvare det hvis der man nu forestillede sig at der lå en krat-lusker(journalist), som pludselig vil spørge ind til tingene. Men vil heller ikke selv have fremmede på min grund, men sys bare det her er noget andet.

Men sådan er vi jo så forskellige og det skal der selvfølgelig være plads til:)

• #33   15. dec 2012 Sådan har jeg det også ( ups også derfor jeg har 4 heste nu) men jo det er sjovt og sidde og kigge og samligne dem med dem man selv har gående alder og uddannelse, og så kan det jo være man møder en hest / pony man kender.

• #34   15. dec 2012 TS:
    Jeg ville være tilfreds hvis de skrev et par timer før at de nu tog ud til mig og kiggede til hesten. Men der hvor det bliver uanmeldt, så trækker jeg mig ud. Men det kunne vel tænkes man kunne lave en aftale med dem om det også, hvis det skulle være smiley

• #35   15. dec 2012 Team Nullerdut:
    Nu har jeg aldrig prøvet det. Men kunne forestille mig at de ikke var nogle forfærdelige mennesker og egentlig bare er som du og jeg. Men man kunne måske aftale at man kunne skrive 15 min før man er der. Så kan du jo alligevel ikke nå at rette op på fejl og mangler der måtte være og ville i sidste ende være reelt nok. Eller hvis de endelig kom uanmeldt så skal de skrive så snart de tager derfra, det ville jeg også have det bedst med. Ikke nok med at selvfølgelig holder alle øje med ens grund og det kunne være rart hvis naboen fortæller at der har været en fremmed bil at man så kan fortælle, hvem hvad og hvorfor frem for at gå i uvished om hvem det er der snuser omkring når man ikke er hjemme. Og det er da altid rart at få en udmelding om hvordan de synes tingene ser ud.

Men uanmeldte besøg betyder jo heller ikke nødvendigvis at det kun foregår når man ikke er hjemme. Det kunne lige så vel være en eftermiddag hvor man alligevel er hjemme, men ikke siger inden de kommer. Det er jo også et uanmeldt besøg. smiley
    Jeg tror at i langt det fleste tilfælde vælger de at foretage disse uanmeldte kontroller når man er hjemme, men man melder bare ikke at man kommer. Dvs. at er du ikke hjemme når de kigger forbi prøver de en anden dag. Tror kun at de snuser sådan RIGTIG OMKRING hvis de har en begrundet mistanke om mishold. Men det er som sagt ikke noget jeg ved, men ved der er visse regler de SKAL overholde.
    Hvis man læser om de forskellige dyreværnssager på deres hjemmeside, og læser den der hedder "en fjordhest". Der fortæller de om anmeldelsen fra bekymrede og at de kunne høre en hest lukket inde i stalden. Men da ejeren IKKE var hjemme kan de IKKE gå ind og undersøge hvordan hesten har det unden tilladelse. Der gælder paragraffen jo at du med ikke færdes på andre folk grund uden tilladelse. I denne sag kom de aldrig til at se hesten, ejeren havde besluttet at den skulle slagtes ved en lokal slagter. De opsøgte derfor slagteren om en bekræftigelse på om hesten var død og borte. De måtte heller ikke i slagertens varetægt se hesten. Selvom det er med blødene hjerter må de IKKE TVINGE SIG ADGANG.

• #36   16. dec 2012 Amanda:
    Jeg har ikke læst nærmere op på det, men hæftede mig blot ved det. Tak fordi du gjorde mig lidt kløgtigere smiley

• #37   16. dec 2012 Kan godt sidde og savle over hestene på Everhorse! MMMHHHH. smiley
    Synes NH er fedt, men vil nu helst selv eje den.
    Kender en der har fået to i pleje, det er to af de der travere fra Nordjylland som var blevet misrøgtet smiley

• #38   16. dec 2012 Team Nullerdut:
    Ej, det var heller ikke for at gå helt vild op i det og det var ikke for at tværre i det overfor dig, sys bare det var lidt vigtigt så det ikke afholder folk fra at gøre sådanne ting. men du må undskylde hvis jeg har været for "nærgående" eller hvad man kalder det... smiley

• #39   16. dec 2012 Det gør jeg også tit. Især fordi jeg aldrig har haft hest.

Jeg sidder jævnligt og drømmer om heste der ligger i en prisklasse vi måske kunne komme i nærheden af, og af en race så familien kunne overtales.

Jeg får bare ikke hest lige foreløbigt. Det er vidst stort set umuligt de næste 4-8 år. Øv bøv.

• #40   16. dec 2012 Amanda:
    Det er helt okay, jeg føler mig klogere nu. Min voksendrøm er noget alla NH hvor jeg frelser alle de stakkels heste i Danmark og sådan noget. smiley

• #41   16. dec 2012 Team Nullerdut:
    Også mig, men jeg vilnu gerne have alle slags dyr.

har også tænkt på en hunde børnehave, som selvfølgelig også gælder når hunden bliver ældre. Altså et sted hvor man aflevere sin hvalp inden man tager på arbejde/skole. Så er hvalpen/hunden aktiveret hele dagen inden man kommer hjem. Og socialliceret helt fra hvalp. Ved bare ikke om der er nogen penge i det eller om det skal køre på ren interesse.

• #42   16. dec 2012 Jeg tror det er mere interesse end så meget andet. Gud hvor er jeg bare nødt til at blive millionær! ^^

• #43   16. dec 2012 smiley

• #44   20. maj 2013 Elsker det!:)

• #45   20. maj 2013 Det gør jeg ofte! Selvom jeg ved jeg ikke har mulighed for at få hest før om mange år. Men det er jo okay(og gratis) at kigge smiley

Nyt Hesteliv har jeg det godt nok lidt blandet med. Man kan simpelthen få lov at købe en hest der enten er uridelig eller har store skavanker, for 4-7000 kr og betale alle udgifter til den - men man ejer den ikke. Fed forretning for NH. Synes godt nok det er mange penge, for en hest som de færreste ville overtage fra det almindelige hestemarked, selv hvis den var gratis!

• #46   20. maj 2013 Mint .
    Er enig, MEN NH skal jo også have finansieret deres udgifter på alle de sager de har at gøre med. De får ikke nogen offentlig støtte for at gøre det de gør, så det er ud af egen lomme. De får kun fra deres adoptioner og "salg" af heste

Kommentér på:
At kigge på ny hest for sjov

Annonce