Hjælp! Mit hingsteføl bider når han får mad og bliver striglet! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg var nede og lukke mine heste ind i aften og vil til at strigle mit hingsteføl. Jeg har kun haft ham siden d. 3 December, så alt er nyt.
Men da jeg striglede ham og vil se om hans sten var faldet ned, bed han efter min mor, da hun stod og gav ham godter, fordi han ikke er så tryk. Jeg ved ikke om jeg skal skælde ham ud, for han er ikke vant til at være i hænder, så han ved jo ikke hvad jeg har gang i.
Når han så får aftensmad i krybben og jeg bare går forbi boksen, ligger han ørende tilbage og skraber i jorden.. Hvorfor skraber han i jorden?
Når jeg så går ind og vil ligge hø i boksen ligger han ørene tilbage og kaster med hovedet, som om han siger ''Væk! Det er mit mad''
Jeg har ikke lyst til at have en hest som er boks sur. Men jeg ved som sagt ikke om jeg skal skælde ud eller vente lidt da han ikke har været i hænder! Håber i kan hjælpe mig og gøre mig lidt klogere.
Forresten, da jeg striglede og han bed efter både mig og min mor sagde jeg ''Fybabab!''
Hingsten er fra d. 25 Marts, 2012. Så han er 8 måneder.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 158
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 8 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 163
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 158
Jeg har valgt at vænne ham til at være bundet mit i stalden, så går stille og roligt frem.
Jeg bandt ham og tog en masse hø han kunne nyde godt af den første dag, mens jeg kløede ham på halsen og tog ham ind i sin boks. Dagen efter gjorde jeg det samme, bare med en strigle på halsen i stedet for mine finger, det har jeg gjort indtil idag.
Der tog jeg kroppen. Så ville jeg mærke hans sten, og der blev han sur.
Jeg roser ham rigtig meget, for kan mærke han ikke er tryg. Jeg snakker os altid med ham og lader ham være med til alt hvad jeg laver omkring ham. Vi kender jo slet ikke hinanden endnu.
Hjælp! Mit hingsteføl bider når han får mad og bliver striglet!