{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

graver i boksen(streds) {{forumTopicSubject}}

hei alle sammen håber virkelig på at kunne få noget hjælp..

Jeg har for en lille måned siden købt denne skønne hoppe på 6 år der altid har gået som avls hoppe. Men nu skal hun så blive ride hest til foråret/sommer:-)

Men hun er begyndt at grave i sin boks og virker meget stresset hun har stået påhalm før og står nu på træpiller, har haft dyrlæge ude og hun kan ikk sige hvad der er galt...
Hun får wrap og er begyndt at give halm i net men det hjælper ikk?

Har i nogle gode forslag til hva det kan være eller noget go aktivering til hende?

Hilsen den fortvivlede heste ejer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  graver i boksen(streds)
  • #1   11. dec 2012 Hvor meget fold tid har hun??

• #2   11. dec 2012 Ja hvor meget er hun på fold? Hvad har hun været vant til?

• #3   11. dec 2012 Hun er på fold fra 8-16 og det er også hva hun er vant til

• #4   11. dec 2012 Hmm.. Står hun i en stald med megen aktivitet i forhold til før så? kan hun lide sine naboer?
    Hvad får hun at spise i krybben? Det kan sagtens være pga for megen energi i foderet...

• #5   11. dec 2012 har hun hø til hele natten???

• #6   11. dec 2012 og hvilke net giver du hø i?? samt hvad får hun ellers af foder. ps har jeg også en hest der ikke kan acceptere kun at være ude fra 8 til 16

• #7   11. dec 2012 Hun har halm til en god del af natten men graver også selv om hun har noget at gumle i.. Hendes kraft foder er en muslig bla. Kan ikk lige huske hvilken men alle de andre heste fungere godt på den, ved godt der kan være forskel fra hest til hest...
    Hun er gode venner med den ene nabo og går på fold med begge nabo og virker ikk irriteret over den anden... Og forrige ejer har aldrig oplevet hende stresset og har samme fold tid som før...

• #8   11. dec 2012 Det lyder til problemet er i krybben, for megen sukker/stivelse, kan du finde mærke og mængde?
    Hvis hun er glad for sine naboer og hun ikke slapper af ved at have grovfoder, så er det enten staldmiljøet i sig selv, krybbefoder eller for lidt fold (også selvom hun er vant til samme timer) smiley

• #9   11. dec 2012 Prøver at finde det men kan du så svare mig på hvorfor der går 3 uger på hun reagere hvis det er det?:-)

• #10   11. dec 2012 Finder lige ud af hvilken noget foder det er når jeg kommer der ud i morgen...

• #11   11. dec 2012 Jeg har også en der stresser over og stå på træpiller - og jeg tror simpelthen det er fordi de har været vant til, at der hele tiden er noget og nippe i og at det har været let tilgængeligt.

Ham af min SKAL have hø i småmasket hønet til rådighed HELE tiden for ikke og stresse. Altså det skal være sådan, at han ikke har fået spist op, når han skal ud om morgenen. Har han stået uden i lidt tid, så har han gravet i boksen og bliver meget vred/frustreret rent psykisk. Han går ude fra 7-17 hver dag og han skal også have hø til rådighed på folden... Har de gået uden derude i nogle timer og jeg så kommer med et nyt læs, så er han helt oppe og ringe og vil have det hele for sig selv (bliver vred, jagter, truer de andre).

Har også en lille ide om, at det kan stresse nogle heste, at de får serveret høet i net.
    Ham af min får ikke krybbefoder der giver for meget energi.

Det er både godt og skidt med en nemmere bund - har forhørt mig hos tidligere ejere og der har han været rolig i boksen (halmbund).

• #12   11. dec 2012 Ja det giver jo straks god mening hvis det først er 3 uger efter hun er ankommet at hun stresser og graver, foderet skal lige ophobes og depoterne "flyder" over... Hvis det er en musli uden sukker/stivelse, så skal du kigge på de andre faktorere... Men lad os først se på produktet, inden der brainstormes over de andre aspekter smiley

• #13   11. dec 2012 Horsemind: jeg tror godt du kan have fat i noget der med at hun er vant til altid at have noget men det er også rigtig svært for vil gerne undgå at hun bliver for rund af alt det halm og wrap:-)

Jeanette: jeg finder fodert i morgen og kigger på det....

Er der nogle der har nogle ideer til hva jeg ellers kan aktivere hende med i boksen udover grovfoder? smiley

• #14   11. dec 2012 Gør hun det selvom hun har grovfoder? Ikke halm, det tæller ikke....

• #15   11. dec 2012 Ja men ikk lige så meget

• #16   11. dec 2012 Hmm... Så er det nok ikke pga grovfoder/bunden... Vend tilbage med produkt og mængde, så ser vi på det smiley

• #17   11. dec 2012 Okay gør jeg i morgen

Kommentér på:
graver i boksen(streds)

Annonce