Foder... hjælp.. -.-' {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan, at jeg pr. 1.1.13 selv kommer til at stå for hvilket foder min hest skal have. Vi er ret nye sammen (cirka 2 måneder) og pt. får hun bare hø der hvor hun går nu.
Men hun skal flyttes og så skal jeg, som sagt, selv stå for det. Men for satan da en foderjungle jeg er havnet i!
Jeg har ikke en skid forstand på foder.. Eller jo, lidt. Men det er minimalt. Jeg lærte det hele på landbrugsskolen, men kan skisme ikke huske noget af det. Jeg ved bare, at det skal være müsli og at der IKKE skal havre i!
Nu vil jeg ikke bede jer om at sige hvilket foder jeg SKAL bruge. Men blot komme med nogle idéer til hvad i synes er godt eller hvem man evt. kunne kontakte og hvordan og hvorledes (:
Min hest er en islænder hoppe på 7 år. Lige pt. er det mest vedligehold og hun kommer nok kun op på let arbejde i den nærmeste fremtid. (:
Så, hvad syns i? Hvad kan i anbefale eller hvem kan i anbefale? (:
jan 2008
Følger: 98 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 224 Svar: 1.131
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 109
Har selv kigget rundt hos både Brogården, Equsana, Pavo, Videbæk, Havens, St. Hippolyt og Salvana ..
Har godt set der findes sådan nogle ting nøjsomme heste eller islændere og overvejer da også at tage en af disse... Men det er altid rart lige at høre hvad andre gør
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Equsana Perform Vit
Equsana Balance
Salvimin Grøn
Horselux Easy
Horselux Multivit
Pavo Care4Life
Disse kan jeg anbefale... Og så godt med hø for resten....
maj 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 255
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Min foderplan lyder sådan:
Equsana (eller andet mærke) lucerne. Et par gode håndfulde i foderet gør at de tygger mere, og foderet bliver derved udnyttet bedre Desuden er det godt for mave-tarm systemet, forebygger kolik og er godt for tænderne da de jo, som sagt skal tygge noget mere før de kan sluge foderet
Nobel Foods Urtemüsli: http://www.saxild-naturfoder.dk/shop/nobel-urtemusli-284p.html
Der er intet havre i dette. Et rigtigt lækkert müsli foder med gode egenskaber og uden høj stivelse %.
1 dl. rapsolie dagligt blandet i foderet.
Hø/wrap 10+kg. dagligt.
Min får også ekstra vitaminer/mineraler, men det er fordi han kun får et lille tilskud af müslien. Hvis man fodrer med det der er anbefalet, som står på sækken, er hesten dækket ind med vitaminer
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 2 Svar: 406
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
dec 2011
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 102
Lucerne og lacure diet er fra brogaarden.
Det kan klart anbefaledes! Og lacure diet er en rigtig lækker müsli blanding! håber det hjalp
jan 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 109
Jeg har fået kigget lidt på det i har nævnt og det hele ser jo super lækkert ud. Så derfor har jeg måttet se på pris og hvor det kunne fås henne i mit område.(:
Men tror jeg vil prøve Equsana's Icelandic. Den forhandles tæt på mig og flere taler godt for den. (:
Men igen, tusind mange slags tak for jeres svar! Det var lærerigt lige at se hvad andre gør
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 2
Foder... hjælp.. -.-'