{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Foder... hjælp.. -.-' {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan, at jeg pr. 1.1.13 selv kommer til at stå for hvilket foder min hest skal have. Vi er ret nye sammen (cirka 2 måneder) og pt. får hun bare hø der hvor hun går nu.
Men hun skal flyttes og så skal jeg, som sagt, selv stå for det. Men for satan da en foderjungle jeg er havnet i! smiley

Jeg har ikke en skid forstand på foder.. Eller jo, lidt. Men det er minimalt. Jeg lærte det hele på landbrugsskolen, men kan skisme ikke huske noget af det. Jeg ved bare, at det skal være müsli og at der IKKE skal havre i!

Nu vil jeg ikke bede jer om at sige hvilket foder jeg SKAL bruge. Men blot komme med nogle idéer til hvad i synes er godt eller hvem man evt. kunne kontakte og hvordan og hvorledes (:

Min hest er en islænder hoppe på 7 år. Lige pt. er det mest vedligehold og hun kommer nok kun op på let arbejde i den nærmeste fremtid. (:

Så, hvad syns i? Hvad kan i anbefale eller hvem kan i anbefale? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder... hjælp.. -.-'
  • #2   8. dec 2012 jeg har købt den nye fra pavo. care 4 life.. den er kanon til min fjolle... min haffer går bare på vitaminer og lidt lucerne og masser af hø.. det kører hun super på smiley

• #3   8. dec 2012 Hvis det bare er vedligehold kan den vel klare sig med hø og noget vitamin tilskud

• #5   8. dec 2012 Jeg fodre mine heste med icelandic fra equsana, det er musli med alt godt, til islændere, eller nøjsomme heste. Det koster 119 for 15 kg. smiley

• #6   8. dec 2012 Tak for svarene indtil videre (:
    Har selv kigget rundt hos både Brogården, Equsana, Pavo, Videbæk, Havens, St. Hippolyt og Salvana ..

Har godt set der findes sådan nogle ting nøjsomme heste eller islændere og overvejer da også at tage en af disse... Men det er altid rart lige at høre hvad andre gør smiley

• #7   8. dec 2012 Korn er komplet unødvendigt til alm heste....

Equsana Perform Vit
    Equsana Balance
    Salvimin Grøn
    Horselux Easy
    Horselux Multivit
    Pavo Care4Life

Disse kan jeg anbefale... Og så godt med hø for resten....

• #8   8. dec 2012 Jeg bruger, som Charlotte med Panic....., Icelandic fra Equsana. Det er jeg rigtig glad for. Jeg fik lagt en foderplan, og med netop dette foder + rigeligt hø, er min pony dækket ind med ALLE vitaminer og mineraler. Et dejligt økonomisk og velduftende foder, som ponyen elsker smiley

• #9   8. dec 2012 Hej Katrine.

Min foderplan lyder sådan:

Equsana (eller andet mærke) lucerne. Et par gode håndfulde i foderet gør at de tygger mere, og foderet bliver derved udnyttet bedre smiley Desuden er det godt for mave-tarm systemet, forebygger kolik og er godt for tænderne da de jo, som sagt skal tygge noget mere før de kan sluge foderet smiley

Nobel Foods Urtemüsli: http://www.saxild-naturfoder.dk/shop/nobel-urtemusli-284p.html
    Der er intet havre i dette. Et rigtigt lækkert müsli foder med gode egenskaber og uden høj stivelse %.

1 dl. rapsolie dagligt blandet i foderet.

Hø/wrap 10+kg. dagligt. smiley

Min får også ekstra vitaminer/mineraler, men det er fordi han kun får et lille tilskud af müslien. Hvis man fodrer med det der er anbefalet, som står på sækken, er hesten dækket ind med vitaminer smiley

• #11   8. dec 2012 Pavo og brogaarden er jeg glad for..

• #12   8. dec 2012 st. hippolyt har noget der hedder volwert pellets som er et havre frit foder.... det bruger jeg til min den store brune hoppe...

• #13   8. dec 2012 Min hest får lacure diet tror nok det staves sådan og en håndfuld lucerne.
    Lucerne og lacure diet er fra brogaarden.
    Det kan klart anbefaledes! Og lacure diet er en rigtig lækker müsli blanding! smiley håber det hjalp smiley

• #14   9. dec 2012 Tusind tak for alle jeres svar! (: det var rigtig dejligt med lidt forskellige input.

Jeg har fået kigget lidt på det i har nævnt og det hele ser jo super lækkert ud. Så derfor har jeg måttet se på pris og hvor det kunne fås henne i mit område.(:

Men tror jeg vil prøve Equsana's Icelandic. Den forhandles tæt på mig og flere taler godt for den. (:

Men igen, tusind mange slags tak for jeres svar! Det var lærerigt lige at se hvad andre gør smiley

• #15   13. dec 2012 Hej. Jeg bruger møllernes heste spark. Synes det er noget rigtig lækkert foder og man behøver ikke bruge så meget af det.

Kommentér på:
Foder... hjælp.. -.-'

Annonce