Hercules fiber mix classic vs. havens sportsmüsli? {{forumTopicSubject}}
Godaften..
Jeg har længe gået og overvejet om jeg skal skifte foder til min unge mand.
Lige nu får han pr. dag fordelt på 3 måltider: 2-2,5 kg. havens sportsmüsli (har målt det, husker ikke det præcise) + 1-1,5 kg. lucerne + 9 spsk. olie. og alt det hø han kan æde selvfølgelig. Jeg synes han fungere udemærket på det. http://shop.havens.dk/shop/havens-sport-muesli-184p.html
Men på opstaldningsstedet er der foder med i prisen - og det er så hercules fiber mix classic der bliver fodret med ((link fjernet) der skal rulles lidt ned på siden.
Jeg ville jo spare nogle penge, hvis jeg kunne komme hen og bruge det i stedet for - men jeg ved ikke, om det 'ligger for langt fra hinanden'? eller om jeg bare skal blive ved mit gamle. når jeg kigger på foderet og læser om det, ser det umiddelbart udemærket ud.
Er der nogle der har nogle erfaringer med hercules foderet? og hvis jeg gik hen og ville fodre med det, skal jeg så stadig give lucerne sammen med, da det jo er i? og skal jeg bruge havre sammen med som der står?
Han er forresten 4 år, og bliver redet 2-5 gange om ugen.
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
Müsliprodukt og tilskudsfoder udviklet til mange forskellige typer
heste.
Foderet er baseret på en sammensætning af specialbehandlet valset byg, afskallet
sort havre samt majsflager. Proteinindholdet stammer bl.a. fra soyaskrå, ærteflager
og lucerne. Lucerne bidrager med protein og er derudover også en rigtig god fiberkilde. Ud over lucerne indeholder blandingen også grønpiller og Betfor®, hvilket giver et meget fiberholdigt foder, som er sund for hestens fordøjelse. Derudover er
blandingen tilsat organiske mineraler og vitaminer i et nøje afstemt forhold, som
dækker hestens behov. Blandingen er også tilsat naturlig E-vitamin, urter og hvidløg,
som er med til at styrke hestens immunforsvar. Blandingen er ligeledes tilsat
omega-3 og omega-6 fedtsyrer.
Hercules Fiber Mix Classic er en strukturmüsli, som kan tildeles sammen med grovfoder og eksempelvis havre.
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 727 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.387
Har har på ingen tidspunkt tænke mig at skifte, da min heste trives på det og har en flot pels osv...
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
Hercules fiber mix classic vs. havens sportsmüsli?