Rifter ved ballen/hoven, hjælp? {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Sagen er den at min hest går i løsdrift, og der har inden frostvejret kom været en del mudder på marken og det er jo selvfølgelig blevet til ujævn hård jord nu.. og så har min hest fået rifter på den ene forhov ca. mellem ballen og hoven, jeg ved ikke om det er kommet af han har gået for vådt eller netop pga. jorden nu er knoldet...
Men nu er jeg i vildrede, jeg har selvfølgelig vasket det med iodine, men jeg synes ikke det er blevet bedre siden i går:-(
Så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre for at få det til at hele???
Boksro kan med nogen bøvl lade sig gøre, men tænker, der så vil være mere adgang for skidt i sårene, og hegne det ujævne jord fra på marken er svært, når nu jorden er hård... '
Klokker tænker jeg vil genere sårene...
Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op?? er bange for det bare bliver værre...
Nogen der har gode forslag???
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
dec 2008
dec 2008
Team hygge: det kan også godt være han har revet sig, måske på den frosne jord, det er da sandsynligt.. problemet er så bare, at det ikke rigtig kan hele, når han går på den knoldede jord, det springer op igen, og lukke ham ind giver jo bare adgang for bakterier tænker jeg.. men jeg vasker det i iodine, og tænker frostvejr egentlig er fint, fordi bakterierne dræbes
dec 2008
okt 2008
Følger: 70 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.271
dec 2008
Rifter ved ballen/hoven, hjælp?