{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

handel på HG {{forumTopicSubject}}

Jeg er sikker på næsten ALLE herinde, som enten sælger eller køber ting af andre HG'ere synes der foregår alt for meget useriøs handleri.

Jeg tror mange har prøvet at nogen ønsker at købe en vare, for derefter at springe fra når man har pruttet om prisen, er blevet enige også om evt. forsendelse mm.

Jeg oplevede i sidste uge at skulle sørge for at nogle PC gamacher blev afleveret i Vejle hos min søster (jeg bor selv lidt udenfor Herning, ca. 80 km fra Vejle), så denne kære HG kunne afhente gamacherne hos min søster senere på ugen. Jeg udtrykte min skepsis ved at aflevere gamacherne i Vejle uden forudbetaling, da jeg ikke ønskede at de lå i Vejle, hvis nu den kære HG'er ikke dukkede op med betaling i Vejle. Hun lovede at hun nok skulle komme, så dum og naiv som jeg er, så leverede jeg varen i Vejle og der kom INGEN og afhentede varen.

Jeg synes det kunne være VILDT FEDT hvis der har på HG kunne laves en form for rating-system med mulighed for at kommentere også på hvor gode de enkelte HG'ere har været at handle med. Den form for rating ses blandt andet når man handler på f.eks. E-BAY.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om andres oplevelser med diverse handler.

Mvh. Vibeke Pedersen
(ærlig og reel handlende både i køb og salg på HG)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  handel på HG
  • #1   4. dec 2012 Jeg er helt enig..
    Men vi kan desværre ikke lave om på andre mennesker..

    Og HG kan desværre heller ikke gøre noget ved det..

    men det er PISSE TRÆLS


  • #2   4. dec 2012 det kunne være meget fedt. det har qxl også

  • #3   4. dec 2012 Og hvem skal vurdere om hvorvidt ratingen er pålidelig?
    Der er mennesker af alle skygger og arter herinde - men én ting er sikkert
    og det er at et utal benytter sig af såkaldte hævn-stemmer.

    CPR-validering er måske mere realistisk..... Også må man generelt bare lade være med at handle med hovedet under armen, så er der ingen der bliver snydt....

    Som jeg har skrevet i efterhånden MANGE emner om snyd i markedet...
    " DEN KLOGE NARRER DEN MINDRE KLOGE!!!!"
    Sørgeligt? Ja. Sandt - uden tvivl...


  • #5   4. dec 2012 - Og behøver man at være en useriøs køber blot på grundlag af at man en - eller to gange har været nødsaget til at trække interessen tilbage - af uvist grund.

    Næææ overhovedet ikke - men det vil man blive vurderet som udfra eventuelle "bedømmelser"


  • #6   4. dec 2012 Det er fair nok at men af uvisse grunde ikke er intresseret i varen alligevel, men så sig det da.
    Har været så venlig at resevere en genstand, hvor pengene aldrig dukkede op, det er enormt irriterende når folk bare undlader at betale.


  • #7   4. dec 2012 Synes i princippet at det er en super ide. Ha selv lige købt en sadel herinde. Betalte, som de fleste, inden afsendelse. Modtog først sadlen 3 uger efter. Efter at have rykket og rykket for den og fået den ene løgn efter den anden. Først da jeg meldte vedkommende for tyveri ankom sadlen. Men desværre er sådan et rating ret usikkert. Hvem skal holde styr på hvilke historie der er sande? Har feks også en byttehandel i gang hvor den hg'er jeg skal bytte med hårdnakket påstår at hendes sadel er sendt, jeg har bare ikke modtaget den. Hun kan så rate mig som snyder, selvom jeg ikke er det. Men kunne man finde et sikkert system, så ville det være alletiders. Er nemlig selv træt af snydere. Dog mener jeg at det er rimeligt at melde fra i en handel, så længe man ikke har kostet den anden person penge.

  • #8   4. dec 2012 At køber og sælger giver hinanden en bedømmelse når handlen er gennemført virker da meget godt på trendsales og mener også eBay. Så kan ikke se nogen grund til samme system ikke også kunne fungere her.

    Tror det kunne mindske snyd betydelig !!!

    Selv er jeg også træt af både useriøse køber OG sælger som snyder.


  • #9   4. dec 2012 Jeg har kun en enkelt gang gennemført en handel med en herinde og er i gang med nummer to, hehe smiley

    Nå, men den gennemførte handel var super! Jeg skulle købe et underlag af en, hvir vi aftaler 175 for underlaget inkl. porto. Fedt nok, jeg overfører penge med det samme, hvor jeg så får en besked fra hende jeg skulle købe af, om jeg kunne hente underlaget i stedet for at hun skulle sende. Jeg forklarer så at jeg allerede har overført penge, men gerne vil komme og hente underlaget og at de sidste 25 kr, porto penge var ligemeget. Dem kunne hun bare beholde. Men næh, næh, da jeg henter underlaget stikker hun mig sgu 25 kr og siger at det blev for dyrt hvis jeg skulle betale porto som ikke blev til noget! Det er fa'eme i orden. Der var heller ingen mistro til hvorvidt jeg havde overført eller ej, så hun fik jo mit nummer og så kunne hun altid ringe, hvis hun ikke modtog pengene.

    Super positivt og hun var enormt sød og underlaget var ligesom lovet (:

    Jeg glæder mig nu til at modtage mit nye køb (:


  • #10   4. dec 2012 det er sk.... irriterende.... Har oplevet det - men jeg tænker i forhold til et evt. ratingssystem,

  • #11   4. dec 2012 Tak for alle jeres indlæg. Jeg tror bare lige jeg var nødt til at få luft for min egen irritation. Heldigvis har jeg oplevet flest positive handler både den ene og den anden vej.

    Det med at andre "bare" kan skrive en dårlig anmeldelse af en er selvfølgelig en risiko, men som på e-bay, så har man også mulighed for at svare på evt. kommentarer, der bliver skrevet. Det vil sige, at man kan give sin egen mening til kende på, hvad det var, der evt. gik galt i den pågældende handel. Jeg ved heller ikke lige hvordan eller hvilket system, der ville kunne virke her, men jeg synes bare, at når man som på HG vælger at have et marked, så er man også nødt til at være med til at tage et ansvar for det, som der foregår på markedet.


  • #12   4. dec 2012 Det værste jeg har oplevet her på HG mht. svindel, var da jeg søgte en HDR springsadel. Jeg troede at jeg havde fundet en super en til ok pris. Da jeg så nærmere på billederne kunne jeg pludselig se, at de "flapper" man putter enden af stigremmen ind i udenpå sadlen bestemt ikke var af den type, som HDR sadlen har. Derudover kunne jeg se, at på det ene billede sad knæstøtten under sadelklappen og på et andet billede sad knæstøttet udenpå sadelklappen. Jeg kontaktede en af HGs hjælpe administratorer og fik den besked, at det kunne hun ikke gøre noget ved ?????????????????????????

    Så fatter jeg ingenting...... Hvem kan så gøre noget ved det ??????

    Da jeg dog er stædig, så skrev jeg blot til 4 andre administratorer og til slut var der en, som tog affære og sørgede for at annoncen blev slettet.

    Jeg synes bare, at det er ALT for nemt at svindle herinde i handler og der er bare ingen hjælp at hente....

    Nogle vil så mene, jeg bare kan lade være med at handle her, men det vil jeg da være ked af var det valg jeg har, da jeg jo som tidligere skrevet heldigvis har flest af de gode handler. Jeg er bare træt af, det er nødvendigt at bruge tid og resourcer på useriøse handler....


  • #13   4. dec 2012 Jeg har kun handlet herinde 1 gang - uden problemer. smiley

  • #14   4. dec 2012 Jeg er selv HA'er - Og det er helt korrekt - VI og HG tager IKKE ansvar for foregående handler på bazoom, det står også klart og tydeligt i brugerbetingelserene..... Begge parter kan lyve og vil til hver en tid forsøge at forsvare sig selv.... Det kan hurtigt blive noget rod... Man må bare tænke sig om en ekstra gang før man handler...... Det er top sørgeligt..

  • #15   5. dec 2012 Selv om det står i brugerbetingelserne så synes jeg bare godt at HG kunne FORBEDRES. Jeg siger ikke det er HGs ansvar og at de skal gå ind og erstatte div. dårlige handler. Men det er da igen en smule sørgeligt at læse et indlæg fra en HA'er som bare endnu engang fejer skidtet ind under tæppet fremfor at prøve at lytte til det vi brugere af HG skriver. Der er her i forum blot lagt op til at vi kan komme af med nogle frustrationer og måske lære af hinandens fejl og dermed hjælpe hinanden. Derudover kunne det jo være rart, hvis vi i fællesskab KUNNE finde en måde af forbedre handlen på HG. Så tag ikke tingene personligt men meld dig hellere ind i kampen mod de dårlige handler. Netop som HA har I jo muligheden for at gøre noget, når der bliver opdaget en "løgnagtig" annonce og I bliver gjort bekendt med det. Vi andre alm. brugere har ingen mulighed for at gøre noget. Vi bliver bare blokeret, når vi kommentere annoncen eller skriver direktet til sælgeren, at der er noget galt med annoncen.

    Det eneste jeg beder om, er at der er hjælp at hente når man opdager folk de snyder smiley


  • #16   5. dec 2012 - Vi HA'ere er som du nok ved - frivillige.
    Vi er "ansat" til at FØLGE og vedholde reglerne - og sørge for at andre brugere gør det samme. IKKE til at skabe nye regler - det er op til BIG A.
    Igen - Hvordan skal vi kunne vurdere om anklagen om snyd er reel.....?


  • #17   5. dec 2012 Synes det er dejligt, at I vil bruge tid på at håndhæve HG's regler. Jeg troede dog bare også at når man henvendte sig med en så åbenlys en sag som den jeg nævner længere oppe med springsadlen, at I så kunne slette eller fryse en konto, præcis ligesom når nogen skriver SÆLGES i deres profil osv.... Kan vi som alm. brugere henvende os til BIG A ????? ikke så vidt jeg ved, derfor er det jo vi bruger jer HA'ere smiley

  • #18   6. dec 2012 Vi KAN sagtens slette - men vi kan ikke tage stilling til om hvordan og hvorledes hver enkelte handel er foregået - hvem der har rent mel i posen....
    Det står i brugerbetingelserne så "alle" læser dem - I hvert tilfælde har mulighed for det.


  • #19   6. dec 2012 Vi KAN sagtens slette - men vi kan ikke tage stilling til om hvordan og hvorledes hver enkelte handel er foregået - hvem der har rent mel i posen....
    Det står i brugerbetingelserne så "alle" læser dem - I hvert tilfælde har mulighed for det.

    http://www.hestegalleri.dk/faq


  • #20   6. dec 2012 Et system ala trendsales ville være kanon smiley

Kommentér på:
handel på HG

Annonce