handel på HG {{forumTopicSubject}}
Jeg er sikker på næsten ALLE herinde, som enten sælger eller køber ting af andre HG'ere synes der foregår alt for meget useriøs handleri.
Jeg tror mange har prøvet at nogen ønsker at købe en vare, for derefter at springe fra når man har pruttet om prisen, er blevet enige også om evt. forsendelse mm.
Jeg oplevede i sidste uge at skulle sørge for at nogle PC gamacher blev afleveret i Vejle hos min søster (jeg bor selv lidt udenfor Herning, ca. 80 km fra Vejle), så denne kære HG kunne afhente gamacherne hos min søster senere på ugen. Jeg udtrykte min skepsis ved at aflevere gamacherne i Vejle uden forudbetaling, da jeg ikke ønskede at de lå i Vejle, hvis nu den kære HG'er ikke dukkede op med betaling i Vejle. Hun lovede at hun nok skulle komme, så dum og naiv som jeg er, så leverede jeg varen i Vejle og der kom INGEN og afhentede varen.
Jeg synes det kunne være VILDT FEDT hvis der har på HG kunne laves en form for rating-system med mulighed for at kommentere også på hvor gode de enkelte HG'ere har været at handle med. Den form for rating ses blandt andet når man handler på f.eks. E-BAY.
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om andres oplevelser med diverse handler.
Mvh. Vibeke Pedersen
(ærlig og reel handlende både i køb og salg på HG)
okt 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 17 Emner: 22 Svar: 244
Men vi kan desværre ikke lave om på andre mennesker..
Og HG kan desværre heller ikke gøre noget ved det..
men det er PISSE TRÆLS
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.008
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
Der er mennesker af alle skygger og arter herinde - men én ting er sikkert
og det er at et utal benytter sig af såkaldte hævn-stemmer.
CPR-validering er måske mere realistisk..... Også må man generelt bare lade være med at handle med hovedet under armen, så er der ingen der bliver snydt....
Som jeg har skrevet i efterhånden MANGE emner om snyd i markedet...
" DEN KLOGE NARRER DEN MINDRE KLOGE!!!!"
Sørgeligt? Ja. Sandt - uden tvivl...
jul 2008
Næææ overhovedet ikke - men det vil man blive vurderet som udfra eventuelle "bedømmelser"
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 614
Har været så venlig at resevere en genstand, hvor pengene aldrig dukkede op, det er enormt irriterende når folk bare undlader at betale.
apr 2010
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 219 Svar: 681
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Tror det kunne mindske snyd betydelig !!!
Selv er jeg også træt af både useriøse køber OG sælger som snyder.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Nå, men den gennemførte handel var super! Jeg skulle købe et underlag af en, hvir vi aftaler 175 for underlaget inkl. porto. Fedt nok, jeg overfører penge med det samme, hvor jeg så får en besked fra hende jeg skulle købe af, om jeg kunne hente underlaget i stedet for at hun skulle sende. Jeg forklarer så at jeg allerede har overført penge, men gerne vil komme og hente underlaget og at de sidste 25 kr, porto penge var ligemeget. Dem kunne hun bare beholde. Men næh, næh, da jeg henter underlaget stikker hun mig sgu 25 kr og siger at det blev for dyrt hvis jeg skulle betale porto som ikke blev til noget! Det er fa'eme i orden. Der var heller ingen mistro til hvorvidt jeg havde overført eller ej, så hun fik jo mit nummer og så kunne hun altid ringe, hvis hun ikke modtog pengene.
Super positivt og hun var enormt sød og underlaget var ligesom lovet (:
Jeg glæder mig nu til at modtage mit nye køb (:
jul 2008
jan 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 49
Det med at andre "bare" kan skrive en dårlig anmeldelse af en er selvfølgelig en risiko, men som på e-bay, så har man også mulighed for at svare på evt. kommentarer, der bliver skrevet. Det vil sige, at man kan give sin egen mening til kende på, hvad det var, der evt. gik galt i den pågældende handel. Jeg ved heller ikke lige hvordan eller hvilket system, der ville kunne virke her, men jeg synes bare, at når man som på HG vælger at have et marked, så er man også nødt til at være med til at tage et ansvar for det, som der foregår på markedet.
jan 2011
Så fatter jeg ingenting...... Hvem kan så gøre noget ved det ??????
Da jeg dog er stædig, så skrev jeg blot til 4 andre administratorer og til slut var der en, som tog affære og sørgede for at annoncen blev slettet.
Jeg synes bare, at det er ALT for nemt at svindle herinde i handler og der er bare ingen hjælp at hente....
Nogle vil så mene, jeg bare kan lade være med at handle her, men det vil jeg da være ked af var det valg jeg har, da jeg jo som tidligere skrevet heldigvis har flest af de gode handler. Jeg er bare træt af, det er nødvendigt at bruge tid og resourcer på useriøse handler....
dec 2009
Følger: 41 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 604
jul 2008
jan 2011
Det eneste jeg beder om, er at der er hjælp at hente når man opdager folk de snyder
jul 2008
Vi er "ansat" til at FØLGE og vedholde reglerne - og sørge for at andre brugere gør det samme. IKKE til at skabe nye regler - det er op til BIG A.
Igen - Hvordan skal vi kunne vurdere om anklagen om snyd er reel.....?
jan 2011
jul 2008
Det står i brugerbetingelserne så "alle" læser dem - I hvert tilfælde har mulighed for det.
jul 2008
Det står i brugerbetingelserne så "alle" læser dem - I hvert tilfælde har mulighed for det.
http://www.hestegalleri.dk/faq
maj 2004
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 9 Emner: 140 Svar: 691
handel på HG