383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Springtips! Hjælp søges :) Springtips! Hjælp søges :)

Hejsa,

sagen er den at min hyp og jeg skal starte spring på søndag og for at gøre det så godt som muligt vil jeg søge et par gode råd smiley

Klassen er en jokerklasse, vi har to minutter i alt. Der er et startspring (lille i højden), det skal man også slutte på. Der foregår i en lille hal, max 40 x 20m. Bunden er af sand = glat visse steder. Hesten kan ikke stå mega godt fast grundet bunden. Springene varierer i højde, 30 - 70cm (flest point for det højeste naturligvis).
Hesten er araber, springer med ryggen meget (næsten kun med ryggen), meget hurtig til at løbe, kan dreje nogenlunde skarpt uden at falde. Ældre hoppe, så hun er ikke så smidig som hun var for 6 år siden, men meget fleksibel alligevel.
Modstanders fordele: én kan løbe meget hurtigt (rytter kan ikke lide at hoppe højt dog), én hurtig og kan springe ok højt - meget fleksibel og god til at dreje (har ikke set den i hal før), én god springer dog ikke hurtig, én hurtig men ikke sikker springer...

Hvad bør jeg være meget opmærksom?

Bør jeg lave korte vendinger eller bare lade dyret løbe?

Nogle gode tips til ridning og bane-planlægning?

Noget jeg har glemt? smiley

Håber at der er nogen søde erfarne springryttere som vil hjælpe smiley
(jeg er selv springrytter, men der er jo altid plads til forbedring. Jeg er ikke så kendt i jokerspringning, så gode råd modtages gerne)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Springtips! Hjælp søges :)
  • #1   26. nov 2012 Ja det skal du jo bruge din underviser til .:)
    Vi kan ikke hjælpe dig med baneplanlægning, da baneskitsen først bliver offenligjort 1 time før din klasse .

• #2   26. nov 2012 Øh jo ?;) banenskitsen bliver alting hængt op på opvarmingsbanen minimum 1time inden klassens start smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #3   26. nov 2012 Rid for at få en god rundte, rider du for at vinde bliver du hurtigt skuffet, eller det går falr

• #4   27. nov 2012 Rid vendinger med et okay hurtig tempo, men så du stadig kan fyre den rundt i vendingerne smiley

• #5   27. nov 2012 Julie Erbs: De jokerspring jeg har startet, har der nu ikke været nogle baneskitser, der har vi selv skulle lave banen smiley

Jeg plejer at fræse rundt i jokerspring, fordi det sjældent er særlig højt smiley
    Gør det du mener er bedst. smiley

Men ellers plejer det at være 1 time før start. Men nogle har dem også ude før.

• #6   27. nov 2012 Hold tempoet nede, så du bedre kan styre rundt.. og tag efter de spring der give rmest,,

• #7   27. nov 2012 Tak for rådene, de er forskellige men jeg vil lytte til min hest og benytte dem der er bedst smiley

Julie: Underviser, ja det er jeg godt klar over. Problemet er at min underviser ikke kan komme med, derfor mente jeg det ville være godt med nogle fif fra ryttere som har redet jokerspring før. Jeg ved godt det med baneskitsen, jeg er trods alt selv springrytter...

Plan indtilvidere:
    - Kort galop (kontrolleret) i vendingerne
    - Gas på de lige strækninger
    - Spring de spring som giver flest point
    - Lytte til mig selv og hesten

Lyder da fint nok, right? smiley

• #8   27. nov 2012 Det lyder meget fornuftigt :-)!!

• #9   27. nov 2012 Det med fuld gas på lange strækninger synes jeg du skal holde dig fra.. du risikerer hesten bliver flad og piller en bom. og i et 20x40 ridehus kan der ikke være nogle lange stræk, og hvis du vil have dem der giver flest point, så kan du sådan set nøjes med 2-3 forskellige spring, med mindre der er regler omkring det.

• #10   27. nov 2012 Aha - 2-3 spring, det skriver jeg lige bag øret! (se det var et godt tip) smiley

Uhh - hvis nogle af jer er klog på dækken og klipning, så har jeg lige oprettet et nyt emne om det, hvor jeg søger lidt hjælp smiley

Hun er meget hurtig og hidsig, så fart er der altid når vi springer (hun piller aldrig bomme, de er åbenbart farlige). Jeg kan bedre lide det når hun springer mere fladt, for hun overspringer ofte hvis springet er lille smiley

Kommentér på:
Springtips! Hjælp søges :)

Annonce