Glædes indlæg :D {{forumTopicSubject}}
Er helt oppe at køre over min fantastiske hest
Vi var igår til vores første stævne i halvandet år, og jeg fik virkelig skubbet nogle grænser, da jeg i et øjebliks vanvid havde meldt mig til spring Tror de fleste herinde kender videoen med mit voldsomme styrt, hvor jeg smadrer ryggen, og det er grunden til at jeg stort set ikke springer mere.
Samtidig havde lille Elizabeth, min venindes papdatter, fået lov til at starte en begynder klasse med trækker, fordi hun elsker min hest så utrolig højt. Hun er kun på besøg hver anden weekend, så for to uger siden nævnte vi det til hende for sjov, og de dage hun var der, kunne hun ikke snakke om andet Men min hest havde nogle problemer med vores dressur sadel, som skulle tilpasses, så vi vidste ikke om han kunne nå at blive klar. Det blev han dog i høj grad, og jeg havde en super hest til træning hele ugen op til stævnet.
Elizabeth fik det så at vide, da hun blev hentet fredag aften, og jeg havde byttet noget af mit udstyr, så hun kunne få hvide bukser og en stævnejakke Hun var så glad og spændt, og også stolt over at hun skulle ride på min hest, Tubbe som var den største hest i hele feltet, hvor hun var en af de mindste ryttere (hun er 10 år). Hun har prøvet at trave på Tubbe en gang og det var i april, så at hun lige pludselig skulle ride et helt program i trav var meget overvældende, og jeg sagde til hende, at hvis hun blev træt eller følte at hun ikke kunne holde fast mere, skulle hun bede trækkeren om at gå i skridt. Men hun holdt fast og kæmpede sig igennem hele programmet som den stjerne hun er Hun blev dømt rimelig lavt af dommeren, fordi hun i trav holdt fast i sadlen, men vi kunne ikke være mere stolte af hende og Tubbe, og hun fik også en grøn roset, for at have deltaget
Jeg skulle efter det ride en LD2, men vi var desværre de eneste i den klasse, så jeg satte et personligt mål der hed at jeg skulle ride 60% eller over, for sidste gang red vi til 55%. Tubbe var allerede meget træt der, og der var ikke nær så meget energi som der havde været de andre dage, men han var super lydhør og smidig, og vi endte med at ride til 70% hos en professionel dommer, som skrev at det var et fint og præcist program, der var god harmoni og tillid mellem hest og rytter, men at jeg gerne måtte ride mere fremad og bøje ham lidt bedre i øvelserne, hvilket var helt rigtigt.
Så kom min store skræk! Jeg skulle springe. Fra starten var jeg allerede sent på den, da de havde rykket klasserne lidt frem, så jeg styrtede rundt efter mine ting og sadlede Tubbe op, mens jeg næsten hyperventilerede af skræk. Jeg var virkelig bange, og da jeg skulle på banen og opvarme, gik det allerede galt på andet spring. Tubbe er den der type, der lige to meter før springet, bider tænderne sammen om biddet og løber, så jeg kan ikke bedømme afstande og han kan ikke selv finde ud af det endnu. Så da jeg skulle tage en lille stationatra, satte han for tidligt af og landede lige ned i springet, så han røg ned på knæerne, og jeg sad helt ude mellem ørerne. Var så panisk at jeg var ved at opgive efter dette, men flere fik mig talt lidt til ro og vi prøvede igen med et par små spring der gik lidt bedre. Tubbe og mig prøvede kun tre spring i søndags, og det er første gang i 2 år at vi gjorde det, så at skulle igennem en bane på 8 spring var sindssygt nervepirrende for mig! Heldigvis havde jeg en super hest, som fik mig igennem banen. Det allersidste spring, var det han havde stået på hovedet i under opvarmningen, så fik redet afstanden lidt for stor og han pillede den sidste bom. Jeg var ligeglad, jeg var så stolt over at vi gennemførte, og det med bommen var 110% min fejl. Min drøm var at gennemføre. Om der var stop eller nedrivning var jeg ligeglad med. Om vi så var blevet disket var det okay, bare jeg prøvede at springe alle springene, så at jeg havde en hest der faktisk gik fejlfrit, men at jeg kokkede i det, var mere end jeg turde drømme om Og for første gang i tre år var jeg i spring outfit og fik gennemført en bane. Er virkelig stolt, både af mig selv men også min fantastiske hest, som gjorde det helet perfekt
Ved ikke lige hvad jeg vil med det her indlæg Tror bare jeg har brug for at få min glæde ud, når der har været så mange nedture for mig de sidste 5 år, og at jeg rent faktisk kom tilbage på springbanen er en oplevelse jeg aldrig vil glemme
Og prøv lige at se det nuttede billede af en meget stolt Elizabeth og Tubbe efter deres ridt
maj 2005
Følger: 335 Følgere: 592 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.615
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 31 Heste: 10 Emner: 191 Svar: 699
Hvor ser hun godt nok lille ud til den store hest
maj 2005
Følger: 335 Følgere: 592 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.615
Glædes indlæg :D