{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Udlån af hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt mig at låne min hest ud.

Men jeg vil gerne at det bliver på den måde at hesten bliver stående i den stald hun er opstaldet i, men kan man godt gøre krav på det når låner også betaler til det?

Eller skal jeg så gøre det til en part og kan jeg være bekendt at tage 1000 kr for det, som er det opstaldningen koster og så tager jeg mig af resten af udgifterne..

Låner får hesten 100% som sin egen og jeg vil være til rådighed med at køre til undervisning eller stævne.

Jeg har haft hesten i 2 år nu og hun er flyttet 7 gange, dvs 3 gange om året!
Derfor er jeg ikke interesseret i at finde et nyt sted igen til hende igen og jeg føler endelig jeg har fundet et sted hvor hun føler sig super godt tilpas.
Derudover er hun ikke den nemmeste hest at fodre på og har tildens til at blive tynd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest
  • #1   20. nov 2012 Jeg havde fundet en part og så forlangt de 1000 kr. smiley

• #2   20. nov 2012 synes godt du kan sige halvpart, tage 1000 for personen har den alle dage og du betaler alt andet. + Du er jo også villig til at køre til stævner og sådan (:

• #3   20. nov 2012 du kan sagtens sige de skal betale for det. og forstår udemærket godt du ikk vil flytte den mere rundt

• #4   20. nov 2012 Få en part

• #5   20. nov 2012 Det begrænser jo ret meget i hvem der kan låne den, i og med det kun er folk i omegnen der kan låne den så, tror det kan blive svært. Ville nok kalde det en helpart, og så betale en del af det selv, hvis det var mig

• #6   20. nov 2012 Ja, det vil selvfølgelig blive en helpart..

• #7   20. nov 2012 Hvis man låner en hest skal man jo betale alt men så skal man man også have mulighed for at flytte hesten hvor man vil.. da det jo en som betaler om man vil have hesten som sin egen..

Men en helpart kan du sagtens sige 1000 som er opstlaningen også du betaler alt andet det lyder helt fint..

Ud udlån hvi du bestemmer hesten skal blive stående det kan man ik for så det jo ikk rigtig udlån

• #8   20. nov 2012 Okay.. Var bare lidt i tvivl om om det var for meget at forlange. Det er selvpasser stald så vil selvfølgelig også selv skulle lukke ud og ind samt fodre.

• #9   20. nov 2012 Okey der er nok meget få mennesker som kan tage ud til hesten om fodre om morgen og lukke ud og ud senere igen og lukke ind og fodre hver dag.

Det få du nok svært ved medmindre du finder en som bor lige ved siden af.. Bare en tanke

• #10   20. nov 2012 Det også derfor jeg skriver at jeg selv skal gøre det?? smiley

• #11   20. nov 2012 Nå troede du mente man selv skulle gøre det smiley

Men Jah 1000 kr for at have helpart på en hest og jah kun skal muge ud det er helt iorden

• #12   20. nov 2012 jeg syntes også prisen er rimelig for en helpart men skal du slet ikke selv have noget med den at gøre ? for jeg ville da syntes det var træls at betale sko og andet til en hest jeg ikke selv bruger . men lav en ordenlig aftale på papir så du er forberedt hvis der opstår problemer hen af vejen

• #13   20. nov 2012 ville tilbyde den som en helpart

• #14   20. nov 2012 Kan være smed kommer oveni har ikke helt besluttet mig endnu

• #16   20. nov 2012 Mener ikke du kan tilbyde udlån når du ikke låner hesten. Så hedder det part smiley

Gør rytteren dig en tjeneste i at få part på den? Så nej, så skal rytter ikke betale da hun gør dig en tjeneste.
    Har du mange heste, og egentlig vil gøre en pige/kvinde en tjenste ved at tilbyde hende sin "egen" hest til billige penge kan du godt forlange lidt smiley
    Men jeg syens også det går meget an på om hesten skal rides op/til/uddannes, er hyggehest/skovturshest, eller en øvelsesstærk hest der har sin grundridning smiley

• #17   20. nov 2012 Det er ikke et decideret udlån, når hesten fortsat opstaldes samme sted og låner ikke har forpligtelserne udover det der svarer til en part. I det her tilfælde vil man kategorisere udlånet (sådan helt juridisk) som helpart.

Hvorfor vil du finde en part?

Jeg ville ALDRIG betale 1000,- for part på en andens hest. Jeg synes generelt at det er yderst utiltalende at folk forlanger penge, når de tilbyder deres hest til part.

Igen - det er jo højst sandsynligt for din egen skyld at du vil tilbyde part, og det er sørme noget underligt at opkræve penge for at andre skal hjælpe dig - på dine præmisser.

• #18   20. nov 2012 Særlige udgifter forbundet med den ekstra brug kan være anderledes - efter min mening. Fx sko (hvis hesten ikke ellers bruger sko) pga. øget ridning ville være fair at låner betalte, ligesom undervisning, stævneudgifter mm. ville være en selvfølge at låner selv skulle betale.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #19   20. nov 2012 Er det ikke det, man kalder helpart? Synes, at 1000 er helt fair, hvis hesten ikke må flyttes.

Btw. En part gør det da i den grad også for egen fornøjelses skyld... Ellers ville man jo gide at være part. (-:

• #20   20. nov 2012 Jeg synes på ingen måde det er forkert at tage penge for at en anden kan få hesten som sin egen.
    De 1000 kr er jo ikke engang 1/3 af hvad det koster at have hest, så det kan jeg virkelig ingen problemer se i..

Det er tjenester for begge parter, så at låner skulle betale halvdelen nogle af udgifterne mener jeg kun er fair.

• #21   20. nov 2012 Tja, i min verden har du hesten for din egen skyld og du udbyder hesten til part for din egen skyld, og det er altså ikke noget man forlanger penge for.

En af mine heste bliver redet af en anden (hun kan tage den som hun har lyst, og bruge den som hendes egen). Jeg betaler alt, og har alle de daglige PLIGTER.

Vi ser meget forskelligt på det, og heldigt er det at mange hestepiger gerne betaler en formue for at hjælpe andre - for bare at få lov til at ride og have "lidt" hest.

Prøv da at forsøg med part, måske giver det gevinst smiley

Kommentér på:
Udlån af hest

Annonce