{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil du med din hest?
  • #1   19. nov 2012 Formålet med min hest smiley At vi har det godt sammen..

1. ) Han skal forhåbeligt være min i mange år, på langt sigt håber jeg han kommer langt inde for springsporten med hans rytter og at jeg en dag selv måske kan spring helt bitte små spring på ham smiley

2.) Der skal han have kappet kuglerne og gøres til vallak. Dog skal der først tappes sæd fra ham.

• #2   19. nov 2012 1. Mit lange mål med min hest at komme tiil at ride en CNC100 til B stævne.

2. Min kort mål er at ride distrikt mesterskab i 2013 som går i CNC90 og startet en LC i ridebanespring

• #3   19. nov 2012 Lige pt er vores eneste mål, at Valle bliver helt rask og kan rides igen.. smiley

• #4   19. nov 2012 1. lange mål er at starte lidt dressur stævner evt på distrikts plan på den unge
    2. Mit korte mål. Den unge skal tilrides en gang næste år

• #5   19. nov 2012 Langt mål: At kunne lave ALT med Natash. Ture i cordeo, forskellige tricks jeg har planlagt, øvelser, og at få hende til at gå med bid igen på et tidspunkt. Opnå maksimal tillid, venskab og harmoni til/med hende.

Kort mål: Lære hende et par nemme tricks.

• #6   19. nov 2012 Være hos os til hun ikke kan mere. Få et føl efter hende. Nå op til en LA4 el. lignende, og da gerne en meter i banespring, men tja smiley Forhåbentlig bare at vi udvikler os på mande måder og vi har hinanden længe endnu.

At vi kommer ud og får startet masser af stævner så hun er vant til det og at hun snart er 100% stabil i træningen smiley

• #7   19. nov 2012 den lange: blive klubmester på min hest

den korte: få startet stævner næste år

• #8   19. nov 2012 Først købte jeg min pony af ren medlidenhed. N er han min bedste ven og vi skal ud på masser af dejlige rideture sammen.
    Har ingen mål indenfor stævner da det ikke interressere mig.

1) At kunne ride ham alene på tur uden udstyr
    2) At træne hans separationsangst væk

• #9   19. nov 2012 Mette H: Hvis du ikke har noget imod at jeg spørger, så vil jeg gerne spørge dig om hvorfor du ikke selv springer på ham?

Limserne: Drømme bliver vel til ens mål, hvis man beslutter sig for at arbejde frem imod det? Og for de fleste er det ikke urealistisk at springe bidløst smiley

Rhinestone Design: Jeg håber også selv en dag at starte noget, der minder om military. Nu har jeg islænder, så det bliver alrid. Hvis jeg nogensinde får gjort noget ved det smiley

malene hansen og mohicano: Hvordan forventer du at opnå det perfekte samarbejde? Det tror jeg er noget vi alle drømmer om (^^,) Og hvad er det perfekte samarbejde?

And & Valle : D .: Hvad fejler Valle? smiley

Jeg lavede lige en tilføjelse, for jeg synes også det er spændende at høre om hvordan i forsøger at opnå jeres mål smiley

• #10   19. nov 2012 1. Hvad er dit "long-term" mål med din hest?
    Mit ultimate mål som ikke er noget jeg skal men som ville være rigtig fedt er at ride Hubertus Jagten i Dyrehaven. Men mit mål der skal opfyldes er at ride Jagter i fremtiden smiley

2. Hvad er dit "short-term" mål med din hest?
    Mit mål i den nærmeste fremtid er at min hest skal tilrides (dog først om knapt to år).

• #11   19. nov 2012 Langt mål: At kunne ride dressur på LA niveau samt springe 1 meter. Hun bliver sat i fol til foråret, så der går nok nogle år før vi når det smiley

Kort mål: At gennemføre LD dressur til 60% og lave schenkelvigninger i trav, samt opnå en stabil holdning i skridt og trav.

profilbillede
  • #13   19. nov 2012 Med min pony Holly er mit langsigtede mål at hun skal blive stævne pony både i spring og dressur, hvilket indbefatter at hun skal forbedre sin balance og lære at bære sig selv og gå i holdning. Desuden skal hun færdig tilkøres.

Mit kortsigtede mål: at hun bliver redet mere og begynder at springe lidt.

profilbillede
  • #14   19. nov 2012 Pyh i er ivrige smiley Jeg når slet ikke at svare jer alle sammen. Det er rigtig fedt at finde lidt inspiration, mange af tingene er ting, som jeg også gerne selv vil.

Men jeg kan jo ikke det hele på én gang, så jeg må sortere i det.

Jeg tror at min long-term mål med min vallak er at blive danmarksmester i Alrid - lidt urealistisk måske, men så i hvert fald starte nogle stævner i Alrid smiley Mit short-term mål med ham er at arbejde lidt med muskler, samling og galop, sådan at han begynder at vinkle lidt i bagbenene.

Min hoppe regner jeg med at sælge til foråret når hun får smidt vinterpelsen, så der skal hun være en super lækker hoppe, der måske har kåringspotentiale eller en super god pony til en pige på omkring 12. Det næste vi skal opnå er at ride en 5 km tur alene. Pt. kan vi ride halvvejs ud af indkørslen smiley Men det bliver bedre hver gang vi træner det.

• #15   19. nov 2012
    Jeg vil bare gerne ha' en hest og ride smiley
    Heste jeg passer kan pt. ikke rides og genoptrænes fra jorden.

• #17   19. nov 2012 Ts: Selvfølgelig må du spørge smiley Jeg knuste ankelen sidste år efter fald fra hest, jeg er lidt blevet opereret for 3.gang denne gang er den lavet stiv så det kommer aldrig bevægelighed i ledet igen smiley Han springer helt vildt til med vild brug af ryg og jeg tør simpelhen ikke. Det kan jeg se bare ved at stå og kigge når han springer eller løsspringer..

• #18   19. nov 2012 Julie H - Hvis vi da bare vidste det :(. Han har været halt siden september, hvor der ikke har været noget at se på hans bagben, ingen hævelser, varme punkter eller ømme punkter. Dyrlægen mente her, at han var skredet ude på marken, og vi skulle give ham nogle uger. I slutningen af oktober var han ikke halt mere, men heller ikke rengående. Dyrlægen mente bare, at vi skulle genoptræne ligeså langsomt. Vi begyndte med at skridte i et kvarter, og i de første 5 minutter var han rigtig glad og frisk. Derefter blev han ligesom træt og var igen ikke rengående. I trav kunne han slet ikke få benet med, men stadig ingen tegn på noget som helst.. Her i starten af november lagde vi så mærke til, at hvis jeg tog ham direkte fra boksen og ind i hallen, så var han næsten helt rengående i skridt, hvor han også trådte fint igennem. Men kunne igen ikke få benet med i trav.. Slap ham så løs i hallen, hvor han både kunne skridte, trave og galloppere uden rytter. Vi har snakket med dyrlægen igen, og er kommet frem til, at det kan være hans muskel i bagparten, som er forstrukket. Han skal have helt ro til Januar, og så ser vi, hvad der skal ske.. smiley

• #19   19. nov 2012 Langtids mål, at få min krikke op og gå nogle LA klasser i dressur, gerne højere
    Og springe MB og muligvis starte noget terræn

Kort at komme ud og starte i løber af næste år

• #20   19. nov 2012 På langt sigt vil jeg gerne have et rigtig godt samarbejde og forhold med min pony. Og så er drømmen bare at ride hende i skoven. Har aldrig nogensinde redet på en islænder, så jeg glæder mig altså bare så meget! smiley
    På kort sigt skal jeg bare lære hende at kende, og vi skal ud at gå en masse ture. Hun skal præsenteres for "farlige" ting, og så skal vi bare hygge os! smiley

• #22   19. nov 2012 Mit lange mål er at blive klubmester i både spring og dressur på sesam :). Mit korte mål er at få ham til at slappe af, og ride en LD til januar smiley

• #23   19. nov 2012 Long term:

Komme så langt vi kan. Hun er lige tilredet, men har mere talent, og bedre eksteriør, end sin mor, som nåede til changement, traversader, galopversade etc., før en smed stoppede hende. smiley

Hun går gerne piaff og passage på fold og ved indluk. Men må sige, hun har også nogle hindringer, så det er slet ikke sikkert, jeg kommer til at sidde på hende ved sådan noget. Og det gør mig ikke noget, da hun har en helt utrolig personlighed, som er god til mig.

Short term: Lære flere øvelser, arbejde 100% igennem hele kroppen.

• #24   19. nov 2012 For blot en måned siden ville jeg skrive at vores mål var at komme til at ride LA dressur, og få nogle stabille LB programmer..men nu ønsker jeg bare at Romse bliver glad igen :-(.

Men med min bette pony håber jeg bare at vi får et godt stævne debut her i weekenden :-).

• #25   20. nov 2012 Lange mål: Altid og få en god tur og kunne starte lidt stævner og langdistance, men først og fremmest få en god tur.. Og så selvfølgelig have redet hende op til Grand Prix øvelser..

Korte mål: Få fjernet hendes separationsangst lidt bedre. Deltage i et lille langdistance stævne til sommer. At kunne læsse hende med sadel på, da det gør det langt lettere og køre i ridehus tre kilometer væk..

Alle mine mål er realistiske, men regner med det vil tage en 5 års tid, det har det gjort med mine andre.. smiley

• #26   20. nov 2012 Langsigtet mål: At få det allerbedste ud af det materiale jeg har indenfor den Akademiske Ridekunst, med de fejler og mangler hun nu har i sin krop.

Kortsigtet mål: At hjælpe med at få hendes selvtillid op og gøre hende mere modig, så hendes tilværelse ikke skal være så frygtsom og stressende. Jeg vil gerne hjælpe hende til at blive en GOD HEST, i den forstand, at hun har det godt med og i sig selv, og bliver godt rustet til at klare verden og den fremtid der nu måtte vente hende.

• #27   20. nov 2012 Langsigtet mål: At give Wikinger det bedste hesteliv smiley Og at han skal være hos mig mange år endnu - Drengen er 17 smiley

Kortsigtet mål: At jeg snart kan ride selv igen 100 % (Jeg har akillesenebetændelse).

• #28   20. nov 2012 Langsigtede mål: At komme op og ride LB-LA dressur:)

Kortsigtede: At kunne lave gode samlede anspring til galop på begge volter smiley

• #29   20. nov 2012 Short term: At få Sifs selvtillid i vejret igen og give hende nogle gode oplevelser. Ride hende ordentligt til igen. (:

Long term: Forhåbentlig ride nogle stævner (Islænder) og avle et par gode føl på hende smiley
    Men hun skal være min for altid!

• #30   20. nov 2012 Mine svar er de samme.

At have sunde og raske heste der lever så naturligt som muligt og nyder livet, tager en hygge tur af og til om det er på gåben eller på ryggen af et kræ, det er ligemeget.

At de netop er glade for mig og respektere mig, at der er glæde i deres øjne og så at lave flere super gode føl til brederytteren.

Jeg opnår mine mål dagligt, ved høflig omgang med mine dyr, ved at give dem store folde og græs/hø/wrap i store mængder, et minimum af korn og masser af tid til at hygge med mine dyr, føler hvad de den enkelte dag har overskud til og nusser en del med dem.

For mig er det ikke ridningen der gør heste til det vigtige i mit liv, men samværet.

Kommentér på:
Hvad vil du med din hest?

Annonce