881 visninger
|
Oprettet:
Hævede ben efter stald {{forumTopicSubject}}
Hej
Min hest havde i vinters muk som udviklede sig til lymfangitis.
Når min hest står på stald har han altid haft tendens til at få lidt hævede ben, men synes det er værre nu.
Vil det hjælpe at give ham stald bandager/gamacher på?
Og hvilke vil i foretrække?
Og hvor gode er Back on tracks produkter har ikke helt erfaring med det synes bare det er lidt dyrt, men hvis det hjælper, så er det jo også værd at ofre?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
back on track vil bestemt ikke skade
feb 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 64 Svar: 224
feb 2008
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 51
Jeg har en dejlig unghest der har tøjet rigtig med med rosen (lymfangtitis) op til flere gange hvor hendes ben simpelthen har været stolper.
Jeg havde dyrlæge sidste måned da hun stod med to tykke bagben, da jeg var bange for det var rosen igen. Det var boksben x5! Idet hun havde haft rosen af flere gange og hendes ben havde været så tykke var nogle kar osv. i benet ødelagt, så kroppen ikek selv kunne transportere ´vandet i hendes ben væk.
Jeg fik at vide det eneste jeg kunne gøre var motion, efter arbejde skulle jeg køle benene (hver gang), så skulle de tørres godt op så på med staldgamacher for at øge cirkulationen og hjælpe hende med at bygge de ødelagte kar osv. op i hendes ben igen.
Derudover skulle jeg som Lisette K skriver sørge for at hun ikke fik for meget protein, da det gik i benene på hende.
Så ja - staldgamacher løste problemet for mig - og jeg bruger bare de billige fra Horze (efter dyrlægens anbefaling..
feb 2008
Han får hippolyt natur müsli også får han lucerne og en smule havre bare for at få lidt energi i ham i ridningen. også selvfølgelig en masse wrap af god kvalitet.
feb 2008
Han bliver reddet 2 timer hver dag, da jeg har 3.8 km til mit ridehus, så tror han får nok motion. Han kommer på fold kl. 6.30 og pt. kommer de ind 17.30
Hvad vil det betyde for min hest hvis den får vævsskader?
Hævede ben efter stald