{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Gamasher på fold til udsatte heste. {{forumTopicSubject}}

Halløj halløj, igen igen igen x100..

Jeg er netop kommet hjem fra en stokhalt Jasmin. I søndags fik hun nemlig et større sår(dog ikke dybt, derfor er dyrlæge IKKE tilkaldt.), hun blev vasket og blødningen stoppede hurtigt og så red vi vores stævne og ordnede såret, som der også så helt fint ud, og havde kun blødt meget lidt og virkede ikke øm på såret når man trykkede.

Hun har så fået fri helt til i dag, og vi har kun lige tjekket om det var mega hævet og holdt øje med der ikke lige kom betændelse i, og så puttet hende. Dvs. hun har altså kun været ude på staldgangen, da vi har haft en masse ting at nå i denne uge.

I dag viser det sig så når jeg skal til at ride, for at se om der er noget at hun er stokhalt, og hendes halthed kan godt mærkes i skridt, og synes lidt også.

Ind og vaske og ordne og spule med koldt vand og ind og tørre.

Jasmin har desværre tildens til at få en masse sår på specielt hendes højre bagben, fra lidt under knæet og ned.

Vi har besluttet os for at får hun et lige så "alvorligt" sår igen på en af bagbenene, så får hun simpelhen nogle gamasher på at rende rundt med ude på folden. I sommers havde hun en masse skrammer på bagbenene også og heldigvis var hun maks halt én dag, sådan lidt uigennem trædende, men til at ride let ridning på.

Til jer som siger jeg bør få tilkaldt dyrlæge - det gør vi også i næste uge hvis det ikke er blevet bedre.

Pt. går hun på fold så hun kan gå lidt(hun løber stortset meget sjældent) og så skal hun skridtes 15-20 minutter om dagen og køles på såret, og så må vi jo lige se.

Dog er der ikke andre end RBH gamasher jeg kender som går så højt og som er så bløde, men stadig beskyttende på hele området af benet, og jeg synes at RBH pris er liiiige lovligt dyrt nok når hesten skal gå med dem på folden og kunne ødelægge og få nye uden at pengepungen begynder at blive bange.

Er der nogle som kender nogle gode bagbensgamasher til gode priser?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamasher på fold til udsatte heste.
  • #1   15. nov 2012 Er det andre heste som skader hende, eller gør hun skade på sig selv? smiley

Jeg er ikke for det med at putte gamacher på heste på fold, så kan ikke anbefale nogle - men hvis hun gør skade på sig selv, så kan jeg godt se at det måske kunne være en nødvendighed i dette tilfælde.

• #2   15. nov 2012 Hvad med sådan nogle her:(link fjernet)

Eller dem her: (link fjernet)

De er da ikke heelt så dyre at skifte ud som RBH gamacher smiley

• #3   15. nov 2012 Jeg kan godt se idéen med gamacher når det er fordi den får sår, men ellers ville jeg altid sige NO GO for gamacher på fold - da det giver hesten større tendens til at skade sig selv og få seneskader mm. Hvis man altid pakker dem ind i vat, kan de ikke klare sig selv mere.

Men når det er fordi den får sår hele tiden, kan jeg godt se idéen i det. Men jeg vil sige, at hun skal have så meget foldtid som muligt. Det er godt for den er bevæge sig, især når det nu kun er et sår det handler om..

• #4   15. nov 2012 Men jeg ville nu godt nok tilkalde dyrlægen hvis hun er stokhalt - der kan jo være infektion i såret.

• #5   15. nov 2012 Er helt enig i at de skal gå uden så meget de nu kan, men jeg tænker det ikke rigtig ville gøre det helt store, når hun alligevel går med gamasher under ridning fordi hun slår på sig selv meget.

Kathrine, vi har haft folk, meget dygtige kyndige hestefolk som har haft kig på det som siger at det ser egentlig fint ud, vi bare skulle vaske. Vi har kigget og trykket og "åbnet" såret, der er ingen betændelse overhovedet, det ser så fint ud. Lyserød hud hvor der er begyndt at komme skorper på. Det er det jeg synes der er lidt mærkeligt, for ville ellers have troet hun ville være halt på selve dagen.

Hun gør skade på sig selv når hun ligger ned og rejser sig op. Om sommeren er det også når insekterne er der, og hun sparker ud efter dem på maven, går hun skråt ind og skråt ned igen, så hun rammer sine ben halvdelen af gangene -.-

Havde det været små sår, havde jeg ikke haft sagt noget til det, men disse sår hvor hun bliver urengående bekymrer mig og jeg vil helst undgå det hvis det er muligt.

Tak Julie, jeg kigger lige på dem smiley

• #7   15. nov 2012 Ida - de så rigtig fine ud, dog lidt smådyre, men de så ihvertfald gode ud. Synes dog ikke jeg kan læse om det er 2 eller 4? Er der forskel på dem til for og bag? Eller er det bare ens og 2 man køber?

• #9   15. nov 2012 Aaah okay! smiley Mange tak, jeg snakker lige med min mor om det.

Kommentér på:
Gamasher på fold til udsatte heste.

Annonce