344 visninger
|
Oprettet:
Stald Bakkegaarden >Mia< N
30. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
30. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Svampeinfektion? :/ {{forumTopicSubject}}
Hej...
Ja det viser sig at min kærer hest nok har fået en svampeinfektion, da jeg opdagede en masse små sår under hendes mave ..
Efter en samtale med dyrlægen, sendte han en behandling som skal smøres på i 14 dage..
Håber virkelig det hjælper.
Mere det jeg ikke aner årsagen :(, selvom mennesker jo også kan have en infektion uden altid en konkrekt årsag.
Har i prøvet lign? , hvad er jeres erfaringer og GODE råd?
God aften derude!
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Og ja tænker lidt som du siger at nu sætter hun vinterpels (som er varmere) og hun jo stadig kan blive våd osv...
Hvad gør du udover at behandle medicinsk?
Da min jo har det under maven, ja der kan jeg jo ikke pakke hende ind :s
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Da det er godt med en god madras i en gammel stald :).
Og vi har gjort det i flere år, men om det mon kan skyldes uslettet? :s.
Selvom jeg ikke tror hun lægger ret meget ned i boksen.
apr 2008
Følger: 197 Følgere: 175 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 889
første vinter vidste de ikke at den fik det, så der fik den store åbne sår og stod næsten 1 måned!
Nu er det der kun meget lidt, den får det fordi det klør i pelsen. hvis den har lang bamse pels, men også hvis den er klippet og har dækken på.
Så nu er den klippet og går kun med dækken på, på fold og et tyndt tæppe i stalden. også sprayer de noget klø stillende på
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
min basse har haft regneksem, hvor det startede med små sår over det hele, som så senere hen faldt af. Han fik så nogle skallede steder på kroppen, og det kløede rigtig meget.
du kan se mit album fra dengang hvis du vil. http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/286422-mf_med_regneksem__
Jeg fik noget shampoo han skulle vaskes i hver dag, og tørres GODT bagefter, og derefter fik han smurt noget creme på. Jeg fik også noget pulver for at styrke hans immunforsvar (af hvad jeg kan huske), og så var dyrlægen ude og give ham noget smertestillede et par gange i ugen, fordi det var så slemt. Han blev gnubbet og striglet godt hver dag. Og jeg fik købt regndækken til ham, til de dage det regnede - hvis det regnede meget, blev han inde.
God bedring med din hyp
Svampeinfektion? :/