16. aug 2009 Følger: 231 Følgere: 216 Heste: 7 Emner: 389 Svar: 486
afstande, ponytons. vil du hjælpe mig?? :D {{forumTopicSubject}}
hej ved godt det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men det kunne jo være at der var nogle som kunne hjælpe mig!
det her er nok mest til springryttere!
når jeg springer remmer jeg ofte afstanden, men nogle gange smutter den /:
og så kommer han for tæt ind underspringet også river han ned! /:
skal begynde at sætte ham stort af, for så springer han rigtig fint, for han gør sin kamp for at kommer over de spring som er en 90-100 cm når han kommer på tæt ind under
jeg øver selv bom træning, altser afstande en gang om ugen, og springer også(: men det er heller ikke altid jeg kan se afstanden /: i tide, inden springet kommer. kommer også til at samle hesten meget, og nå jeg fx skal ride en metode A, så går det lidt galt fordi, den træner som jeg har haft, ville undervise mig i pony tons, men på heste måden.
er der nogle som har en god metode til at øve afstande og at man kan sætte ponyen stort af!
TAK på forhånd!!
aug 2009
Følger: 231 Følgere: 216 Heste: 7 Emner: 389 Svar: 486
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 201
Men en god træningsmetode kunne være at lave et mindre spring og så have en fast afstand hen til næste spring og derved træne at kunne se afstanden.
Jeg vil fraråde dig at lære den at springe stort af, det er sundere og mere lærerigt for hesten at gå ind under springet og sætte af så den skal bruge sig igennem kroppen - selvfølgelig skal det ikke være for tæt. Når den kommer for tæt skal du sørge for at holde din krop i ro, så den ikke også skal arbejde "mod" din vægt.
Men bomtræning og faste afstande eks. bare fra bomme til spring er god træning
Held og lykke med det
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 107
afstande, ponytons. vil du hjælpe mig?? :D