{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

At klippe sin hest {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg står og overvejer om jeg skal klippe Faffe.. smiley
Han går med regndækken, men er begyndt at få en del pels under maven og på halsen.
Han sveder ret meget når man rider ham, så tænker bare om det ikke kunne være en god ide?

Hvad synes i?
Og skal man så ligge et dækken på med hals, hvis man klipper på halsen eller er det ligemeget? smiley

Stavefejl er gratis!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At klippe sin hest
  • #1   8. nov 2012 Hvis den sveder meget er det nok en god ide, ja.
    Du behøver ikke et dækken med hals selvom den er klippet. Min er klippet og går med dækken uden hals smiley

• #2   8. nov 2012 Dækken med hals er fuldstændigt unødvendigt -jeg har aldrig ejet et dækken med hals, og har til dato ikke haft en hest der frøs af den grund, selvom alle hestene de seneste ca 15 år har været helt eller delvist klippet op vinteren.

En enkelt satte en lille smule længere pels på halsen end på resten af kroppen, men det er osse den eneste hvor en hals evt kunne have været med i overvejelserne.

Jeg synes ulemperne ved halsdækkener er så store at jeg ikke vil benytte dem -her tænker jeg bl.a. på slid af manen, mindre bevægelsesfrihed mm.
    Og siden de er helt overflødige, ser jeg ingen grund til at bruge penge på skidtet smiley

Tilgengæld er et regndækken ikke nok hvis du vil klippe ret meget mere end lidt under maven og undersiden af halsen

• #3   8. nov 2012 Ja klip den og lig cirka 200 gram på den nu smiley
    Og cirka 400 gram på når det bliver vinter smiley så burde den holde varmen uden at sætte pels

• #4   8. nov 2012 Altså har klippet min allerede 2 gange han sveder os meget nå jeg rider og har dog venter dækken på nu (:
    Så jeg vil sige ja (:

• #5   8. nov 2012 Med hvad med under maven, altså mht. Der hvor gjorden ligger? Må man godt klippe dem der? smiley

• #6   8. nov 2012 Vi klipper vores under mave og hals, det er ret praktisk. Den har stadig pels så den bliver ikke så hurtig kold, kan stadig komme af med varmen og behøver hverken hals eller et meget tykt dækken (bruger max 200g selv når det er koldest, men det afhænger jo også af hesten)

(link fjernet)

• #7   8. nov 2012 Line: Vi klippede to af vores heste på halsen, og på siderne, indtil benene, og der hvor underlaget var, og på krydset lod vi pelsen være (det på krydset er bl.a. fordi den ene har kronisk blærebetændelse). Vi klippede som skrevet så også maven, og du spænder vel heller ikke gjordene nu, så de strammer på maven? De hænger vel bare lige lidt? Vil i hvert fald aldrig selv spænde mine dækkengjorde så stramt, at jeg ville være bekymret for, om de ville slide smiley

• #8   9. nov 2012 Du kan klippe lige nøjagtigt hvor du lyster, det sker der ikke noget ved -dog ikke indvendigt i ørerne, da de hår bl.a. er med til at beskytte mod støv og skidt i øregangen.

Men klip efter behov -der er ingen grund til at fuldklippe hvis hesten kun sveder en smule på halsen. Omvendt nytter det sjældent noget kun at klippe lidt på halsen, hvis hesten er drivvåd fra top til tå når den har arbejdet.

Når jeg fuld-klipper ryger det hele, undtagen ben fra knæet/hasen og ned (og det kan man såmænd osse klippe hvis man lyster, men synes de får så kolde ben når de går meget ude og hele benet er klippet) og oversiden af hovedet. Her ryger sadelleje mm osse.

Vores bliver både redet og kørt, og ka man klippe hvor seletøjet ligger (som jo bl.a. er bringen) kan man såmænd osse klippe hvor sadlen skal ligge

• #9   9. nov 2012 Min Tæt og tykpelsede Irish Cob hoppe er klippet på hele halsen til skulderen og på bringen.. det har virkelig hjulpet på at hun ikke bliver våd af sved når hun trænes. og hun går uden dækken.

• #10   9. nov 2012 Min pony er klippet på bringen (ikke hals) og en stribe ned langs siden, på begge sider
    hun går uden dækken og er ikke våd af sved uanset hvor hård træningen er smiley

• #11   9. nov 2012 Min er klippet, og har gået med halsdækken den sidste måned, min danner også utrolig meget pels, og sveder meget, derfor valgte jeg at klippe ham. Jeg synes du skal klippe ham! Men nej, man behøver ikke nødvendigvis at lægge halsdækken på dem smiley

• #12   9. nov 2012 Beckham er klippet over at untaget lidt i hoved! Og han går med dækken uden hals smiley

• #13   9. nov 2012 Husk der er ingen grund til at klippe dem på benene så længe de ikke skal ud og gå stævner osv..

Kommentér på:
At klippe sin hest

Annonce