Hest blev aflivet )': {{forumTopicSubject}}
Deroppe hvor Baunty står, stod der også en hest ved navn Musse (Rigtigt Malurt men alle kaldte hende Musse).
Natten til søndag, havde Musse fået kolik, og som de fleste andre heste, også ville have gjort, prøvede Musse at rulle sig i boksen.
Hun kom desværre til at sidde fast, og kæmpede for at komme fri.
Hun fik selvfølgelig varmen, og der var jo meget koldt der om natten, ognår heste skifter lige fra varme til kulde kan de jo få tarmslyng..
Det fik Musse så desværre, og da jeg kom derop søndag formiddag, havde Musse det bare rigtig skidt, Der var massere af blod i hendes boks, og hun lå bare ned, med sår i hovedet, og på benene, og svedte, og nærmest "stønede".
Dyrlægen havde været der 3 gange, og hun blev hentet 5 kvarter efter, og kørt tl et dyrehospital nær Esbjerg. (3 timer, fra der de står) .
Med det samme da hun kom blev hun opereret, og vi havde fået at vide, om tirsdagen, at operationen gik godt..
Men så onsdag, fik min venindes mor en sms, hvor der stod at Musse var blevet aflivet, fordi hun havde det så skidt (Min veninde har os hest deroppe) .
)':
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.326
kolik er ret almindeligt.. men behandler man det ikke går det nemt over i tarmslyng :S...
jeg kan forstille mig det var ansager den blev kørt til så... kender selv en der nogle år tilbage havde en plag med tarmslyng.. den overlevede også operationen.. men dødede et par dage efter...
der er desværre kun 50% for overlevelse af operationen og de første dage efter er meget kritiske ...
min gamle hest Charlston havde gennemgået en tarmslyngsoperation inden jeg fik ham.. men overlevede jo
Hest blev aflivet )':