Ak ja, de kære dyr. {{forumTopicSubject}}
De er kære hest, jeg er træt af dem, eller ihverfald i bekrymrigere der er omkring dem..
Jeg har en aftale med hende der låner den store af hestene, at jeg kommer og rider ham en/to gange om ugen.
I fredags var jeg ude og skirdte en kort tur på godt og vel 3 km, intet i forhold til når vi rider i skoven.
Vi tog som sagt en kort skridt tur, skridtede hele ud og hjem, han trippede godt nok fordi fårene da de løb hen til os. Men herre gud, det skulle jo ikke have betydning for ham. Men det har det jo nok haft af en eller anden grad..
Lørdag morgen da de skulle på fold, ville han ikke rigtig ud af boksen, normalt går han bare og små tripper lidt, hvis man kan kalde det det. På vej fra stalden og ned til folden kan hun se han halter lidt, hun mærker om der er noget, kigger i hovene ej heller der er der noget..
Søndag skulle nicen ud og have en skidt tur/træktur på ham, på vej ud ligge hun mærke til at v forben drejer, godt og vel 30-35-40 grader, midt på turen begynder han og halte, sådan rart meget, hvor han nikker meget med hovedet. Så man virkelig lige kan se at det gør ondt. De vender om, og nicen hopper af. De tjekker hove osv og der er INTET og se eller mærke..
Da de kommer hjem ringer hun self til mig lige for og høre hvor vildt jeg havde redet om fredagen, og for at fortælle det..
Jeg kommer så der ud om aften og lukker hestene ind, på vej op til stalden kan jeg godt se han drejer v forben lidt(knæ er ligeudrettet, mens kode er drejet, når han sætter bennet drejer koden og hoven), men halt kan jeg ikke se han er. Hun kommer så ud og vi står og snakker lidt frem og tilbage om hvad vi lige gør ved ham. Hun løber så en tur med ham frem og tilbage lige for og så om han er halt, hvilket han ikke er. Men han drejer ret meget på forbenet.
Så pt er planen at han får lov til og hygge sig til på fredag, hvor en af os hopper på ham og den anden kigger om han er halt eller hvad. Hvis han er må vi tage den der fra og tja, så må vi se hvad der så skal ske med ham..
Jeg skulle bare liige ud med det. Bærover med mig.
sep 2008
Følger: 96 Følgere: 105 Heste: 8 Emner: 50 Svar: 657
Men som SOF, ville os få en dyrelæge ud og kigge på det.
Bare for og være sikker.
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Igår eller idag har det ikke været slemt, næsten normalt igen..
Ak ja, de kære dyr.