{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Mangler støtte på dressursadel. {{forumTopicSubject}}

Hej!!

Jeg har en dressur sadel, det er Kieffer Master 17", det passer mig så godt.

Men jeg synes at jeg mangler støtte til mine knæ når min hesten traver, så sidder jeg lidt løs med mine begge knæ..

Så nu det overvejer jeg at finde en anden dressursadel med rigtig god støtte! smiley

Hvilke dressursadel der har gode støtte. Jeg er bedste til springrytter, ved meget om springsadel men ikke dressursadel men er nød til at have en god dressursadel når jeg rider på en prof hest.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler støtte på dressursadel.
  • #1   17. okt 2012 Tja -jeg vil være så flabet at anbefale en sadel uden en masse støtte, og istedet arbejde med opstillingen så du lærer at sidde korrekt. Hvis du så efterfølegdne stadig gerne vil have støtte, kan du jo købe det -men det er ikke sadlens opgave at "mase" en ind i den rigtig opstilling smiley

  • #2   17. okt 2012 Har kigget på mange dressursadel men kan helt ikke finde ud af det om er det nok med støtte eller ikke nok..

  • #3   17. okt 2012 Mener ikke at det er så masse støtte men den skal have støtte til mine knæ, føler mig så løst når hesten traver. Som jeg kunne styre mine fødder.

  • #4   17. okt 2012 bates innova tvinger dig i korrekt holdning


  • #5   17. okt 2012 Bates innova, det er rigtig lækkert, vil virkelig have den men hvor bliver penge fra. smiley

  • #7   17. okt 2012 Kentaur elektra burde du virkelig overveje så! smiley

  • #8   17. okt 2012 Jeg har en kieffer wien dl. Den har jeg bare fået lavet større knæstøtte i ved en sadelmager, da bestemmer du stort set selv størrelsen smiley og nu sidder man mega godt i den.. jeg gav 600kr for at få det lavet, så det er ikke så dyrt

  • #9   17. okt 2012 Forstår dig godt. - Men de sadler som nævnt ovenstående, for mig har de en FOR stor knæstøtte og du bliver låst fast. Hvis du låser, risikere du at du får problemer med dine signaler eller at hesten også låser. Især hvis det er en hest der har brug for tydelige signaler.

    Jeg har en Kieffer Wien, som jeg synes ahr for lidt, derfor planlægger jeg også at få stoppet lidt ekstra knæstøtte i smiley


  • #10   17. okt 2012 jeg har en kieffer lusitano kür excellent - den er fantastisk smiley den har dejlig dybt sæde, og god knæstøtte dog uden at låse en fast - den har virkelig gjort meget for mig smiley

  • #11   17. okt 2012 Jeg så en der var glad for sin sadel men manglede knæstøtte, hun fik syet velcro på foran, så hun selv kunne skifte støtten smiley

  • #12   17. okt 2012 Hvis du skulle komme i tanke om at vælge en Bates Innova, så vil jeg varmt
    anbefale dig at låne en og ride i en uges tid. Det er også vigtig den sadel du prøver eller låner er tilpasset din hest med det rigtige kopjern, fordi ellers kan man få en rigtig dårlig oplevelse af den sadel.
    Jeg er selv ejer af en sådan sadel, og den er virklig spichel at ride i, det er en vane, og de første 2 gange vil du sikkeret tænke, omg det her er bare ikke mig, men den er rigtig dejlig efter nogle dage, når man finder ud af at benytte den støtte den giver dig. Husk at bates innovaen fås med 3 str. knæpuder, og i 3 str. sadler ...

    Men som forhandleren af min bates innova, sagde til mig: Enten hader du den, eller også elsker du den smiley

    Og kan kun give ham ret smiley


Kommentér på:
Mangler støtte på dressursadel.

Annonce