Heste slagteri søges. Og erfaringer. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Som nogle ved, så har min store dejlige Bøf nogle problemer med sit venstre bagknæ.
Ingen dyrlæger ved, hvad der er galt. Kun at det er meget slemt. Ingen behandlinger virker og det bliver kun værre.
Det blev bestemt i sidste måned, at der skulle skrives til forsikringen. Så Jeg har haft en måneds tid til, at forberede mig.
Og Gud, hvor er det bare forbandet hårdt.
Han skal slagtes, da han er panisk bange for, at blive stukket. Bare det, at han ser sprøjten og kanylen, så ryster han kamp sveder og forsøger at flygte. Og sådan skal han ikke ende sit liv.
Jeg har mødt mange dyrlæger, der ikke ved hvordan en hest skal aflives med bolt pistol. Jeg ved, hvordan man gør, da det sker en gang i mellem på arbejde, at der kommer en hest, der skal aflives. Men ikke om, jeg vil aflive min egen hest.
Derfor skal han slagtes.
Kender I nogle gode slagterier? Vi bor på vestfyn. Ved at Christiansfeld ikke slagter heste mere. Vissenbjerg slagter kun heste 1 gang i måneden.
Jeg vil gerne have det gjort hurtigst muligt, da det er så ubeskrivelig hårdt for mig, at gå ud til dem flere gange om dagen og se, at han bare står der. Helt uvidende. Kigger på mig med de største, dejligste brune øjne.
Samtidigt kan Jeg se, at han bare har ondt og slet ikke kan vænne sig til, at være foldbums. Han ben hæver og hæver. På trods af, at han intet. Udover at gå rundt på folden.
Så kom med jeres erfaringer med de forskellige slagterier, som Jeg kan komme til.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
(link fjernet)
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
mange trøstekram herfra
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
han er super flink, og det foregår stille og roligt.
man er velkommen til at være der mens hesten bliver skudt, er en super sød ung fyr der gør det, mens john selv er der og hjælper med at holde.
er altid ham vi har til at slagte vores heste.
både dem vi sælger til ham, og dem vi selv skal have i fryseren.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Jow, det er mig på billedet: Jeg har set den, men har også fundet ud, af at den ikke blevet opdateret i flere år. I følge den, så er der et slagteri i vores by, men de har ikke slagtet dyr i mindst 5 år.
feb 2008
Følger: 164 Følgere: 156 Heste: 7 Emner: 26 Svar: 506
Der var både kommet grise og 7 tyrekalve ind mens vi ventede, og de havde slagtet en gris inden, men de skyllede gulvet, og fejede vand væk så der var rent. Personligt betød det rigtig meget for mig, at de ligesom vidste hende lidt værdihed, i stedet for at, ja, skyde hende - og så lande i det blod der lå på noget af gulvet. Hun var jo død, så det havde måske været lige meget. Men ikke for mig. Jeg ville ikke have noget imod at skulle have en hest slagtet der igen. Ved ikkke hvad du skulle bruge min historie til, men det var egentlig rart lige få det skrevet
jul 2005
Bruno vil ikke tage på mere. På trods af, at vi har fået taget flere gødnings prøver og han har fået en ormekur. Han får masser af hø, græs og foder, men intet virker. Kiloene rasler af.
jul 2005
jul 2005
De er jo ikke bare heste for os. Jeg har kendt mange heste i mit relativt korte liv, men aldrig har Jeg mødt en som Bruno. Og Jeg kommer nok heller aldrig til det.
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
vores gamle avlshoppe som var tynd, sky, og ja umulig både at håndtere og få sul på, hende tog han uden problemer.
og han plejer at kunne tage dem inden 14 dage.
vi har altid kunne få vores afsted inden 1½ uge.
jul 2005
Kan lige se om Jeg har et billede af am, som ham, som han ser ud nu. Så kan i se en kæmpe forskel, der er på glad hest i arbejde og en ulykkelig hest, er savner sit arbejde.
Han kan ikke sige det til mig med ord, men kender man sin hest, så er ord ingen hindring.
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
Men ellers ja, er der gudbjerg privat slagteri. der har vi selv fået slagtet geder og ved de også slagter heste.
jul 2005
nov 2008
Følger: 122 Følgere: 138 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.311
Men har ingen erfaring med ham.
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 447
Og er den udelukket for konsul
Trist og skulle aflive,men sådan er tingene nogle gange
jul 2005
Jeg er snart udlært dyrepasser m. speciale i zoo, så Jeg har rigeligt styr på reglerne omkring aflivning. Men tak
Jeg har nu snakket med 7-8 slagterier/slagtehuse. 1 kan om en månedstid, resten tager ikke heste ind, eller også er der en ventetid, der gør, a det først kan blive i det nye år.
Jeg kan ikke finde noget nummer eller noget som helst på det i Horsens, så ligger nogle inde med det, så modtages det med kyshånd.
nov 2008
Følger: 125 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 818
jul 2005
Min hest er kun 5 år gammel. Meningen var at han skulle være min sidste hest, han skulle blive 30 år og leve til han sov ind af alderdom.
Undskyld, hvis du føler dig sablet ned, men kommentarer som den, har Jeg ikke brug for lige nu. Jeg sidder i forvejen med en kæmpe skyld følelse, over at have taget den her beslutning.
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 19
Jeg synes det er super godt at du som heste ejer tager det ansvar der følger med og kan se at der ikke er mere gøre nu , så der kun er den tunge vej tilbage
Det er aldrig sjovt skulle sige farvel til sin bedste ven , men nogle gange er vi bare nød til det ..
Stort klap til dig og en trøste krammer
nov 2008
Følger: 125 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 818
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
- Det er ude på landet, hvor der er ro og fred, og det er pænt og ordenligt, du
kan være med hele vejen, og stedet er privat ejet, så der er også
rig mulighed for at få en hyggelig snak undervejs. Meget imødekommende og forstående mennesker
Har selv afleveret flere heste der ude.
jul 2005
Det er så hårdt.
Han taber sig, benet hæver, han skal gå med heartbar ringsko m.kile, ellers er han halt i skridt. Skoene og kilerne hjælper ham til, at stå i bedre stilling.
Han hænger med hovedet og ørerne hænger for det meste ud til hver sin side. Førhen havde han altid ørerne fremme, også når han bare stod og slappede af. Han har altid været pæn at se på. Flot muskuløs hals, pæn kraftfuld hjerterøv. Kraftig uden at være tyk på nogen måde.
Nu har han en kedelig hals, hjerterøven er der stadig, men den har mistet mange muskler. Mere end normalt. Alle ribben kan ses igennem den begynde vinterpels. På trods af at han er tjekket for orm, havde havde nok til, at det skulle behandles, men ikke mange. Flere prøver er blevet taget siden, da han blev ved med at se kedelig og trist ud.
Alle er nået frem til, at han bare er rigtig, rigtig ked af det.
I går sad jeg ude på folden. Han kom hen og puttede sit store, enorme hoved ned til mig. Sådan stod han i nogle min. Det er bare ikke fair.
Nu har jeg ringet rundt til 13 slagterier og slagtehuse. Kun 1 har ikke afvist mig. Dem i Silkeborg har bedt mig ringe igen ved 14.30-tiden.
Resten tager ikke heste ind alligevel, eller har først en tid i det nye år.
jul 2005
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
så kan du få det hele ordnet der hjemme og hesten skal ikke ud på sin sidste køretur osv
jul 2005
Jeg har ellers fået af vide, at slagteren i Gelsted ikke slagtede heste mere. Vi bor nemlig selv i Gelsted, så det vile jo være ret nemt.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
jul 2005
Så skal hesten ligge der, hvor naboens børn, venter på skolebussen hver morgen kl. 06.45.
Godt nok er Daka tidligt ude, men har aldrig oplevet dem være der, før kl. 07.30.
Jeg har fundet et slagteri hvor de virkede oprigtig kede af, at han skulle den vej. De fik mig til, at føle mig godt tilpas (taget i betragtning af omstændighederne) i telefonen. De har lovet, at han bliver den første på dagen, så der er minimal lugt i rummet, han bliver taget ud af traileren og direkte ind. Jeg må gerne komme med ind, hvilket jeg har lovet hesten for flere år siden.
Han har været der for mig, igennem tyk og tyndt. Aldrig har han svigtet mig, altid været der, beskyttet mig overfor truende heste på folden.
Jeg skal være der for ham, til det sidste.
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
har også hørt at de i div dyreparker tager heste ind, de kommer hjem til en selv skyder hesten hjemme også tager de den med retur derfra... ved ikke hvordan det lyder i dine øre??
jul 2005
Jeg har affundet mig med hele situationen og er godt tilfreds. Han kan god lide, at komme afsted. Han går altid frisk og glad i traileren og en drøm, når han kommer ud. Altid nysgerrig på alting. Så forventningsfuld.
Jeg håber at Jeg vil kunne se min store, brune bamse glad, når han skal i traileren For han har ikke været rigtig glad de sidste mange måneder.
jan 2007
Følger: 130 Følgere: 123 Heste: 17 Emner: 26 Svar: 80
jul 2005
jan 2007
Følger: 130 Følgere: 123 Heste: 17 Emner: 26 Svar: 80
jul 2005
jul 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 74
jul 2005