{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Kåring af palomino hoppe?? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle HG'ere!
Nu er det sådan at min mor og jeg har bestemt os for at få Csillag kåret næste år.
Men eftersom at der på morens side er DV, og farens side er palomino (hun har stamtavle), så kan vi både kåre hende i DV og palomino foreningen, hvad ville i anbefale? Er der nogle fordele eller ulemper? Har i selv nogle erfaringer? Håber på at få lidt hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring af palomino hoppe??
  • #1   13. okt 2012 Maya, bare Palomino :-)))

• #2   14. okt 2012 dv blod bliver skam godtaget hos palomino, så det vil jeg ikke kunne se nogne problemer med at opnå kåring i.
    Hun kan også sagtens stilles til bedømmelse til en af forregisterne, jeg ved ikke hvilke, i dv og opnå kåring

• #3   14. okt 2012 århh ja, alt taler jo for du stiller den i Palomino.
    1. farve
    2. du har bedre chancer for en god kåring (hårdt sat op)

dv.
    fordele; dejligt med flere palomino'er der kan begå sig derind (er dog meget i tvivl, om hvor godt hun er stillet i forhold i dv'erne)
    marcapone mener jeg faktisk ikk de godtager som sådan, så hun bliver vist nok F1 hoppe (men man skal jo begynde et sted)

jeg ville nok stille den begge steder, om ikk andet for du har flere muligheder og det senere hen, eks, brugsprøver osv er dv'er jo en del inde i, hvor vi i PSA ikk rigtig har dette (men det kommer nok)

flot pige...

• #4   14. okt 2012 palonino er jo farve avl, så de fleste racer kan stilles der (ved islænder IKKE kan) men du kan sikkert finde det på deres hjemmeside smiley

for at hesten kan få papirere i DV skal faren være kåret i DV, ved faktisk ikke om du kan stille den, det kan du sikkert også finde et sted smiley

der er "foredele" ved at kåre hesten, hvis den bliver kåret godt, kan den bliver mere vær i verdi, og dens føl ligeså.

tilgengel bliver hesten kåret dårligt kan det vidne om en "laver" kvalitet af hesten
    (min personlige mening) men det kan man jo ikke lave om på smiley

• #5   14. okt 2012 du kan sagtens kåre en hest ind i foregister uden at faren er gudkendt af dv smiley så går der bare tre genration af ren dv avl før man kan lave hingste på stammen

• #6   14. okt 2012 Stiller du hos DV så får du en F1 hoppe med hjem, hvis ellers DV godkender hende. Stiller du hende i palomino, så vil hendes indplacering rent kåringsmæssigt afhænge af hvordan hendes mor er kåret hos DV. Hvis hendes mor er kåret til hovedafsnittet hos DV, så har du en hoppe, som kam gå hele vejen hos palomino.

Kommentér på:
Kåring af palomino hoppe??

Annonce