800 visninger
|
Oprettet:
Kåring af palomino hoppe?? {{forumTopicSubject}}
Halløj alle HG'ere!
Nu er det sådan at min mor og jeg har bestemt os for at få Csillag kåret næste år.
Men eftersom at der på morens side er DV, og farens side er palomino (hun har stamtavle), så kan vi både kåre hende i DV og palomino foreningen, hvad ville i anbefale? Er der nogle fordele eller ulemper? Har i selv nogle erfaringer? Håber på at få lidt hjælp
jul 2008
Følger: 117 Følgere: 111 Heste: 9 Emner: 47 Svar: 215
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Hun kan også sagtens stilles til bedømmelse til en af forregisterne, jeg ved ikke hvilke, i dv og opnå kåring
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
1. farve
2. du har bedre chancer for en god kåring (hårdt sat op)
dv.
fordele; dejligt med flere palomino'er der kan begå sig derind (er dog meget i tvivl, om hvor godt hun er stillet i forhold i dv'erne)
marcapone mener jeg faktisk ikk de godtager som sådan, så hun bliver vist nok F1 hoppe (men man skal jo begynde et sted)
jeg ville nok stille den begge steder, om ikk andet for du har flere muligheder og det senere hen, eks, brugsprøver osv er dv'er jo en del inde i, hvor vi i PSA ikk rigtig har dette (men det kommer nok)
flot pige...
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
for at hesten kan få papirere i DV skal faren være kåret i DV, ved faktisk ikke om du kan stille den, det kan du sikkert også finde et sted
der er "foredele" ved at kåre hesten, hvis den bliver kåret godt, kan den bliver mere vær i verdi, og dens føl ligeså.
tilgengel bliver hesten kåret dårligt kan det vidne om en "laver" kvalitet af hesten
(min personlige mening) men det kan man jo ikke lave om på
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Kåring af palomino hoppe??