672 visninger
|
Oprettet:
Photo by Thomsen - Dressur,spring,Military
4. sep 2006 Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
4. sep 2006 Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
Kan det lade sig gøre?? {{forumTopicSubject}}
Har altid haft en drøm om at komme og ride højere klasser. Og nu hvor jeg har fundet ud af at hesten har talent for military.
Så vil jeg hører om det kan lade sig gøre at komme op og ride CNC100 på landsplan.
Hvad skal der til for at det kan lade sig gøre??
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Jeg synes det var dyrt bare at ride på alm. distriksplan. Med 1-3 undervisning timer ( inkl) spring i ugen, og stævner en til to gange pr mdr.
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Men mit råd er da, at hvis det er din drøm, så skal du da bare gå efter den. Hvis du ikke når dertil hvor du gerne ville, så når du til et andet sted, der er lige så elskværdigt og lærerigt.
sep 2006
sep 2006
maj 2006
Følger: 75 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 263
Man kan ikke købe sig til go ridning, ved f.eks. at købe en dyr og dygtig hest, der kan det hele.
At blive en dygtig rytter er MEGA hårdt arbejde, og jeg har personlig selv lært 1000 gange mer, af de "middelmådige" heste, jeg selv har uddannet, end af de heste jeg har redet, som allerede kunne det hele...
Jeg har gang på gang mødt "dårlige ryttere" med penge nok, som har købt en dyr og veluddannet hest, men som ikke kommer videre med deres ridning, forbi de tror de kan lade hesten gøre alt arbejdet. Hvorimod de ryttere, der ikke har så mange penge, og "kun" har en helt almindelig hest, som de selv har trænet, tit er meget dygtigere ryttere...
Jeg vil personlig meget hellere se på en dygtig rytter på en eksempelvis traver, end på en dårlig rytter på en stor fin og DYR varmblod...
Nu må du ikke tage det som, at jeg tror DU er en dårlig rytter, for det aner jeg intet om. Det jeg vil frem til er, at jeg syntes du skal følge din drøm, hvis du er villig til, at ligge det arbejde i det det kræver. Og ikke tænke så meget på pengene
Held og lykke med det herfra
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Enten være kanon dygtig og kan tilrage sig nogle sponsorer som vicki og hende med corvetten.
Ellers spørg dem, de må da om nogen vide det, de har jo været det hele igennem
okt 2012
Følger: 1 Svar: 2
Var lige inde og kigge på dine videoer, og det ser ud til at du har en sød og rar hest, og I har nogle hyggelige ture sammen.
Men vil du op at ride på landsplan i military skal der en del undervisning til i alle tre discipliner. Jeg rider dressur undervisning med en af de militaryryttere som rider på landsplan og i udlandet. Hun har to rideheste og en unghest på vej. Dressurundervisningen koster 250kr pr 30 min. Og jeg ved hun også selvfølgelig kører til træning i spring og i terræn, men kender ikke priserne på dette.
Jeg har selv redet lidt military på helt lavt plan og her kostede terrænunderviseren så vidt jeg husker 150 kr pr gang, og vi var 4 som trænede sammen.
Så der skal trænes en masse, man skal have bil og trailer, og helst også en meget sød og hjælpsom kæreste/mand, som gerne hjælper ved stævner osv, og som er med på at man træner en hel del.
Så jo man kan komme langt med talent og vilje, men det kræver rigtig meget, hvis man også skal arbejde ved siden af, nå træningen hver dag og afsted til stævner i ind- og udlandet for at få rutine og kvalificerer sig.
Men når alt det er sagt, så er hovedparten af alle os som rider, jo glade amatører, som aldrig kommer til at tjene på vores sport, men tværtimod bruger oceaner af penge på vores hobby. Så man skal gøre det fordi man har glæde ved træningen og omgangen med hestene.
Mvh charlotte
Kan det lade sig gøre??