{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

han taber sig {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Mit hingsteføl er begyndt at tabe sig meget efter han er blevet flyttet i søndags, det er ikke så længe siden men han har tabt sig meget mere end nødvendigt og han bliver ved med at tabe sig, han har wrab på både fold og i sin boks men han rør det ikke rigtig, så for han
to kopper byg
en kop havre
og to kopper horseluxs grow
, oven i for han masser af olie og en smule salt, det for han to gange dagligt, morgen og aften.

Han har ikke rigtig sat vinterpels men virker ikke til han fryser helt vildt...
De har et hus ar gå ind i på fælden og der er masser af græs på folden også...

hvad kan jeg gøre for han tager lidt mere på ?

Mvh nichold

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han taber sig
  • #1   9. okt 2012 skift kornet ud med fiberpiller og majsflager evt.

• #2   9. okt 2012 Umiddelbart ville jeg sige at du skulle give ham et dækken på... Også selvom an ikke ser ud til at fryse...
    Tænker bare at han an skal kunne bruge den energi han har på at tage på , i stedet for at bruge energi og fedt på at holde varmen - Og derved taber sig...

• #3   9. okt 2012
    Husk nu at det er stressende for heste at blive flyttet, for nogle mere end andre.
    Det kan tit føre til vægttab i starten.

Hold øje med hvordan han trives også i forhold med de andre heste.

Skulle han fortsætte med at tabe sig er et dækken nok nødvendigt ... selvom det er træls at skulle give en plag dækken på.
    Angående fodring er det vigtigt ikke bare at sætte det overdrevet op, da det kan føre til uhensigtsmæssig vækst. Det vigtigste er han får alt det wrap/hø han kan spise og at han er dækket ind med de nødvendige vitaminer og mineraler tilpasset en plag.
    Som supplement kan man vælge at give linamix, som feder ret godt. smiley

Kun min mening og min erfaring med en plag - nu unghest - som altid har været til den slanke side. Med det samme der skete noget som gjorde han tabte sig, så blev han tynd at se på. Defor havde jeg i hele hans opvækst en dyrlæge med hen over foderplanen. smiley

• #4   9. okt 2012 Efter min mening høre korn ikke til i en plags foderplan, vi bruger fiberpiller som erstatning for korn.

Er der lavet analyse på wrappet så du rent faktisk ved om det er noget som indeholder de FE som du forventer?

Kommentér på:
han taber sig

Annonce