{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Kieffer eller kieffer {{forumTopicSubject}}

Er der mon nogen der kan hjælpe mig? Jeg står og købe ny (brugt) dressur sadel. Mit valg er faldet på en kieffer. Men jeg er i tvivl om det skal en action eller en leich prof dl. Er der nogen der har erfaringer med disse? Måske så heldigt at nogen kender til begge og kan sammenligne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kieffer eller kieffer
  • #1   3. okt 2012 Action er rædselsfuld!
    Husk at undersøge om sadlen er bred nok, så den ikke ligger på rygraden af hesten.

• #2   3. okt 2012 Jeg har nu været rigtig glad for Action smiley

• #3   3. okt 2012 Der er meget delte meninger om alle mærker og typer tror jeg, imellem de to er jeg selv mest til Action. Jeg købte for nyligt en Kieffer Ulla Salzgeber Wallstreet og det er bare det bedste køb NOGENSINDE.... smiley

• #4   3. okt 2012 Det kommer an på om du skal have stor eller lille udvendig støtte..
    Action er stor, Lech er lille..

Jeg kan ikke sidde i nogle af dem, pga. den udvendige støtte..

• #5   3. okt 2012 Har en Kieffer Kür excellente. Kanon sadel synes jeg.

MEN vi er alle forskellige og derfor ville det bedste være at du kunne prøve at ride i dem. Kender du nogen som har sådan nogle sadler, så spørg om du ikke lige på prøve at ride en runde i dem.

Jeg købte først en windsor greenline, den sad jeg elendig i, andre forguder denne sadel.
    Vores mening betyder ikke en pind, for DU kan have en helt anden fornemmelse, når du sidder i en af de sadler !

• #7   3. okt 2012 F.eks. havde jeg sindssyg god støtte i en Kieffer Wien, hvor der bestemt ikke er meget støtte i.. Men havde mere støtte i den, end i Kieffer Athen Olympicen (den nye action) fordi mine ben bare ikke dur til udvendig støtte..

Ville finde en sadelmager der har begge sadler og prøv dem.

• #8   3. okt 2012 Jeg er til model Wien smiley

• #9   3. okt 2012 Jeg synes Kieffer Action er frygtelig, men jeg kan heller ikke med den udvendige knæstøtte.

Jeg har en Kieffer Master, dyb sæde og indvendig støtte ved knæ, elsker den sadel,

Har også haft en Lech og en Wien, og de er ok, men min Master er det bedste. Wien havde ikke et dybt nok sæde til mig eller nok knæstøtte.

• #11   3. okt 2012 Er også personligt rigtig glad for min Kieffer Master, men den ligger desværre ikke på min hest, så den skal sælges

• #12   3. okt 2012 Det er sjovt at følge jeres svar og det hjælper mig faktisk meget smiley Jeg har de sidste mange år selv redet i en Kieffer münchen og været super glad for den. Meeeen nu er den altså slidt! Jeg ved godt sadel køb er meget individuelt. Dem jeg har kig på er begge med meget stor knæstøtte, jeg kan godt være lidt bange for action'en med de udvendige......... Problemet er at jeg skal køre langt for dem begge, tar selvfølgelig hesten med....... Måske skal jeg finde en master.....?? Tak foreløbig smiley

• #14   3. okt 2012 Vil lige komme med et lille indput jeg har fra min sadelmager. Pas på med de nyere kieffer da de har plastikbom, og de bliver meget nemt skæve, så pas på de brugte. Og husk når du køber sadel at det allermest vigtige er at det er en model der passer din hest. Er han f.eks lige i ryggen eller med sving? mange bomme har sving og det kan ikke stoppes så det passer en hest med lige ryg.

• #15   3. okt 2012 Lech har jo også udvendige knæstøtte..
    Vil sige hvis du har været glad for indvendige støtte, så lad være med at skift til udvendig..

• #16   3. okt 2012 Jo.. Anja, men de er vel ikke blevet lavet de seneste mange år, eller?? Du har meget ret Else, hesten er vigtigst og han er meget lige i ryggen! jeg har tænkt mig at slæbe ham med mig rundt og kigge på sadler smiley Er der mon forskellige Lech? dem jeg har set har indvendige knæstøtter!??

• #17   3. okt 2012 Så har det ikke været lech, men Wien sadler.. smiley
    de er nemlig ens de to sadler, bortset fra, at Lech har udvendig og Wien har indvendig..

• #18   3. okt 2012 Må også sige at der ikke er nogen der slår min kieffer master dejliiiig sadel. Før havde jeg kieffer Lech men jeg kunne ikke affinde mig med den udvendige støtte. Bedste råd er at prøve dem - der er også stor forskel på hårdheden i sædet på de forskellige sadler det kommer også an på dine sædeknogler.

• #20   5. okt 2012 Hej Birgitte, hvis din hest er meget lige i ryggen, så er Kieffer ikke det bedste valg, de har sving i bommen. Har selv en hest med lige ryg så har været i samme situation, da jeg ellers også er glad for kieffer. De sadler der er lige i ryggen er oftes engelske, f.eks en Albion SLK som jeg har købt til min hest, en super dejlig sadel jeg godt kan anbefale.

Kommentér på:
Kieffer eller kieffer

Annonce