{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Folk tror det er guld? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det at folk tror at deres brugte udstyr er guld værd?
Rigtig mange vil næsten have nyprisen for deres brugte udstyr, og jeg ville personligt hellere købe nyt for en 50'er ekstra..

Har det lidt sådan, at jeg helst ikk vil gi mere end halvdelen af nypris for brugt udstyr.
Had syns i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk tror det er guld?
  • #1   1. okt 2012 Kommer helt an på "hvor brugt" det er smiley

  • #2   1. okt 2012 jeg vil da i hvertfald have en okay pris for udstyr jeg har fejlkøbt eller brugt få gange (:
    men gammelt slidt udstyr der bare ligger og ikke bliver brugt, sælges da til halv eller meget lave priser smiley


  • #3   1. okt 2012 nogen sætter jo tingene lidt højt for at have noget at handle med. andre mener deres ting er mere værd end andet. jeg har da også nogle ting til salg som folk synes er dyre. jeg sætter generelt mine ting til ca det halve af hvad jeg har givet for tingene.

  • #4   1. okt 2012 Der må jeg give Louise o ret. Det kommer da helt an på, hvor slidt og brugt det er. Hvis det er næsten ubrugt og god kvalitet, kan man ikke forvente at få det kastet i nakken smiley

  • #6   1. okt 2012 jeg giver også hellere lidt ekstra selv og får det som nyt med garanti på.

    Synes også nogle sætter prisen alt for højt, men dem om det.

    Jeg plejer også at sige ca det halve hvis det har været i brug er hvad jeg vil give og hvad jeg tager når jeg sælger


  • #8   1. okt 2012 Jeg er fuldstændig enig, sidder tit og ryster på hovedet over de priser folk forlanger for brugt udstyr. Selvfølgelig skal der tages hensyn til hvor brugt det er, men brugt er brugt.

  • #10   1. okt 2012 En ting er hvad folk sætter deres udstyr til de fleste priser man ser er så også inkl. porto. Det har folk det bare med at glemme og vil presse prisen 100 eller 200 ned inkl. porto. Husk lige portoen kan være helt op til 80 kr. Derfor ser priserne nok også lidt voldsommere ud hvis man regner med som køber at få portoen forærende.

  • #11   1. okt 2012 Jeg synes det "sjoveste" er når folk vil sælge varer dyrere end de kan købes i butikker!! har set flere tilfælde på det sidste - det mest voldsomme var et fleecedækken der stod til 400,- (brugt) og nypris er 169,- (endda set på tilbud til 130,-)
    Er det kun mig der undres??


  • #12   1. okt 2012 Tjarh en sadel til 17.000 kr der er brugt 2 gange får man ikke for 50 kr smiley

    Kvalitet koster! Men som regel så er det sådan at de som har penge nok til at købe det dyre, de køber som regel nyt.

    Det er fair nok at man vil have 300 kr. for et underlag der kostede 500 kr. og kun er brugt et par gange. Dog er det dybt godnat at forsøge at få 450 kr. for samme sæt, da folk så lige så godt kan købe nyt smiley


  • #13   1. okt 2012 OBS: tror måske de sælgere håber der er nogle købere der ikke kan finde ud af at google varerne - hehe

    men hvis man synes en vare er for dyr - kan man jo byde eller lade være

    skal jeg købe noget der koster stort set det samme som i butikker gør jeg det kun hvis varen ikke kan købes mere.

    Sælgerne skal jo også huske at der ikke er garanti på de varer de sælger herinde.


  • #14   1. okt 2012 hvis jeg køber et nyt rbh underlag, og når posten har afleveret det her hos mig og jeg ser at den farve er *no go*, kan jeg ikke se noget galt i at sælge til den pris jeg har givet for det. nyt er nyt, uanset om det har forladt butikken eller ej.

    har ikke set ret meget herinde som ikke stod til en fair pris, i henh til stand og graden af *brugt*.
    tilgengæld har jeg set utrolige mange skambud enten fordi folk ikke vil betale det som varen nu engang er værd, eller de ikke har råd til at købe til prisen.
    eks en der byder 100 kr inc porto for et par spritnye Rbh gamacher. og flere lign tilfælde.
    kan ikke se hvorfor folk skal sælge noget der er stortset nyt til det halve af nyprisen, jeg ville aldrig selv gøre det.


  • #15   1. okt 2012 Prisen man sætter er som hovedregel jo også til forhandling. Jeg regner altid med, at folk gerne vil handle, når jeg sætter noget til salg herinde. Så gider jeg jo ikke sætte mit dækken til f.eks. 300 kr, når jeg ved, at folk gerne vil byde 200 kr mindre eller lign.

  • #16   1. okt 2012 ja nyt er nyt, men nyt er ikke nyt hvis det er 2 år gammel men ikke brugt, fordi så bortfalder garantien.

    Så i min bog er nyt og ubrugt ikke det samme. som sagt jeg betaler gerne ekstra for garantien, på visse ting. igen det kommer an på tingene. Underlag og sådan noget er jeg lidt ligeglad med garantien på. men læder udstyr og gamacher og dækner der vil jeg gerne have garanti. Hvis jeg skal købe brugt,skal prisen så også matche, og det synes jeg også det gør de fleste gange. men ja nogle gange undre man sig bare


  • #17   1. okt 2012 Kun hvis der er kvittering og garanti på udstyret, kan man regne med at hente de fleste af de penge hjem, man selv har betalt.
    Ellers er det bare ærgeligt..

    Jeg er enig med dig TS. Synes også mange folk har nogle vanvittige ideer om, hvad deres uvaskede dækken, med 2 huller og manglende spænder, skal koste..


  • #18   1. okt 2012 har sat min eting meget billigt bare for at komme af med dem. men så tror nogen at det fejler noget når det er sat så billigt. så det er heller ikke altid det er så smart har jeg fundet ud af. smiley

  • #19   1. okt 2012 Kommer helt an på hvor brugt det er.
    Skrev på et pink Catago ICE underlag her den anden dag, hvor hun forlangte 300 mp. for det? Det kan købes over nettet for 160 kr, inkl. porto FRA NY! ? Så er man langt ude..

    Men brugt udstyr som bare ligger burde jo ikke koste næsten nypris smiley


Kommentér på:
Folk tror det er guld?

Annonce