{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slow feeder..
  • #1   27. sep 2012 Mener du sådan en net dims i hjørnet af boksen?

• #2   27. sep 2012 Nej, mener mere til når de skal have stråfoder på folden smiley

• #3   27. sep 2012 Der er rigtig mange gode billeder på Joras.dk

• #4   27. sep 2012 kig min under vinitz profil... den virker og de har til næsten en hel dag i den... det er på 120 l og de finder hurtigt ud af at få noget ud af den og de spiser ca et strå ad gangen... det bliver holdt tørt så hvis der er græs på folden bliver høet ikke dårligt da det stadig er tørt... og så er den BILLIG...! er pt igang med at lave to mere, så de får flere steder at stå, da de pløjer jorden op rundt om og det bliver noget bladret der... og da de står der i mange timer, vil jeg jo helst at de står noget tørskoet...
    :O)

• #8   27. sep 2012 Ida... på den måde får høet jo vand når det regner... og så skal de jo tømme den hver dag for at høet ikke bliver dårligt... og den skal jo tømmes helt hver gang for at være sikker på at der ikke ligger gammelt hø i bunden...

men husk nu at lave huller i bunden trods alt så vandet kan kome ud ellers ligger høet jo i blød... har nemlig selv været inde omkring samme, men gik fra det pga af vandet...

da vi kun havde de to små kunne der godt være hø i tønden 4 og 5 dg og så duer det jo ikke art det er vådt... :O)

• #9   27. sep 2012 Hmm, ok pt er det den af hedegaardens der tiltrækker mig mest, men gerne flere ideer smiley

• #10   27. sep 2012 jeg har lavet hullerne med et kopbor og pudset kanterne med sandpapir... så har jeg boret huller i tønden og i låget og bundet en snor igennem, med en lille ring på... (i begge sider) jo længere snor jo mere kan de "kaste" med tønden... den skal kunne rulle rundt, kastes med og bankes op mod ophænget, ellers faldet høet ikke ordenligt ned så de kan få mere ud...
    der er huller hele vejen rundt og i hele bunden, men som billederne viser så kun på det stykke der går "indad" i bunden, så vandet ikke løber ind i tønden...
    du skal trække lidt hø ud af alle hullerne til at starte med, men de finder hurtigt ud af at det er eneste måde at få høet på... altså at "fiske" efter det... jo flere og større huller jo hurtigere spiser de høet... jeg kan have ca 15 kilo i en tønde... (en lille hø balle ikke for hårdt presset) jeg har også brugt wrap i den, og der forsvinder det noget hurtigere...

det største plus er at jeg på en hel lille balle hø kunne smide op til 1/3 ud fordi det blev trådt ned i jorden hvor det blev smidt, men med slowfeederen kan jeg have spildet i en hånd....! der er virkelig ikke noget der går til spilde, for taber de noget spiser de det inden de slås for at få mere ud...

det er en rigtig fin tidsrøver og de vænner sig til andre lyde og "farlige" tønder :O)

Kommentér på:
Slow feeder..

Annonce