{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Springsadler - er disse gode? {{forumTopicSubject}}

Halløj til jer som endnu er vågne og ikke trætte som mig.

Jeg står og skal skaffe mig en springsadel forhåbentligt til jul, eller ihvertfald til foråret.

Jeg har kig på et par forskellige sadler, da den jeg har lige nu desværre er rigtig ubehaglig at sidde i for mig. Det er en ren lædersadel, og det kan min ryg ikke klare, da jeg er noget stiv i ryg og lænd og kan derfor ikke galoppere ordentligt. Den er desuden også for lille til Jasmin..

Jeg har haft kig på disse forskellige sadler:

(link fjernet) Den her synes jeg simpelhen ser såååå lækker ud og hælder egentlig mest til den, meeeeen... Fordi den ser lækker ud er jo ikke ens betydning med den er god.

http://www.horsepoint.dk/shop/globus-kombi-sadel-2549p.html

http://www.horze.dk/Kombineret-sadel%2C-syntetisk/14250,da_DK,pd.html?dwvar_14250_color=BL&start=1&cgid=allroundsaddles

http://www.horze.dk/Kombineret-sadel/14270,da_DK,pd.html?dwvar_14270_color=BL&start=2&cgid=allroundsaddles

Jeg vil aller aller aller helst have en brun kombisadel, så hvis I har en i samme prisklasse, heeeelst med det der lækre bløde noget, så link gerne. Jeg vil aller helst have en Thorowgood COB brun sadel, men 6000 kr er liiiige dyrt nok for mig :o(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springsadler - er disse gode?
  • #2   21. sep 2012 Du kan få rigtig mange bløde læder springsadler smiley
    Når de er nyere end 5 år.
    Jeg ville personligt ikke smide penge efter nogle af de sadler smiley
    Men det er smag og behag, men jeg synes du skal sidde i den før du bestiller smiley

• #3   21. sep 2012 Hvorfor vil du ikke anbefale nogen af dem ? Har du prøvet dem? smiley

Vil helst have svar fra dem der har prøvet dem, da det bliver en af dem, medmindre der er nogen som kan komme med en BRED, eller en man kan skifte kopfjern i, som er brun og til billig penge og ikke ser helt slidte ud.. smiley

• #4   21. sep 2012 Den der fra horsepoint har jeg haft engang! den lå ualmindeligt dårligt på min pony smiley

• #5   21. sep 2012 Nikoline - Så skal det ihvertfald være en rigtig blød en at lande i. Kender du nogle bløde, billige nogen? Har jo nemlig det problem med min ryg, så det er bare så vigtigt at jeg kan sidde i en blød sadel. Pt. har jeg kun haft det helt OK i min ryg med min wintec, men aller mest min thorowgood.. Dog koster den model jeg skal have 6000 kr, og det er der bare ikke råd til desværre smiley Så jeg må jo finde næstbedste. Så længe den bare er blød og god, så er jeg åben for sager op til 2000 kr. smiley

• #6   21. sep 2012 Æv smiley hvordan dårligt? smiley

• #7   21. sep 2012 (link fjernet)
    Sådan en her ville jeg mene passer perfekt smiley
    Selvfølgelig udfra hvad jeg kan læse, men jeg ville hellere overveje den, end de andre smiley

• #8   21. sep 2012 jeg vil også som de andre invitere i en god måske ældre mærke sadel, man kan ofte få stubben siegfried ned til en 2-3000 kr og det er en anstændig spring sadle, og fra en 3-4-5 kan man få Kieffer, Windsor og mange andre rigtigt gode. Heller smide det for en brugt god kvalitets sadle end det samme for en ny ikke så god sadle

• #9   21. sep 2012 ville os vælge brugt sadel frem for ny hvis penge ikke er flere :O)

• #10   21. sep 2012 Den lå rigtig højt bag til og jeg prøvede alle kopjern og det kunne ikke rettes, så når jeg red vippede den helt vildt, jeg havde en til at kigge på den, men hun sagde at den ville aldrig komme til at lægge ordenligt og jeg ville kunne ødelægge min ponys ryg!
    Jeg købte i stedet en Wintec 2000 brugt (godt nok kombi) men hold da op jeg er glad for den, men sidder bare godt og den ligger godt! Kan anbefales smiley

• #13   21. sep 2012 Prøv at få en sadelmager ud smiley Han/hende vil helt klart kunne hjælpe dig med dit problem, ellers vil jeg forslå en wintec pro jump :)!

• #15   21. sep 2012 Hvad med hesten? Det er ligeså vigtig den passer den perfekt. Hvis ikke får du mange dyre regninger i fremtiden! Få en sadelmager ud og find noget der passer jer begge....

• #16   21. sep 2012 Globus-sadlerne er virkelig ikke noget at skrive hjem om smiley

• #17   21. sep 2012 Min veninde har en Wintec Pro springsadel i brun tilsalg pt. hvis det er en model du kan gå ind for? smiley

Har selv redet i den, dog ikke sprunget. Men man sidder rimelig godt og kan selv justerer hvor sadlen skal støtte smiley . Også er der udskifteligt kofjern i den smiley

• #18   21. sep 2012 det er det bestemt, hvis det er en fair pris... har du link til annonce? smiley

lige pt har vi en wintec isabell werth, rigtig lækker, men kan jo ikke springe i dressur for evigt..

har pt. muligvis en thorowgood griffin på hånden.. men kan ikke finde ud af om det er bom, eller udskiftelig kopfjern.. er det kopfjern køber jeg helt klart den, da den er beregnet til brede racer og min ryg har det kanon i den.. ellers er wintec i tankerne... så jeg vil gerne se et link, hvis det kan lade sig gøre smiley

Team tindur - jeg køber en sadel som KUN passer mig smiley
    .. Ej, jeg har kun linket til de sadler, fordi det er de eneste med udskiftelig kopfjern som kan blive meget brede eller som hedder x-bred, som er meeeget bred.. har fundet mange til kun 1500 kr også, men det er medium bom, det kan jasmin ikke bruge smiley

• #19   21. sep 2012 Min veninde har haft den fra hööks, den er vildt ubehalig og sidde i, og jeg persoligt kan ohovedet ikke klare stofsadler.

• #20   21. sep 2012 Hvis jeg var dig ville jeg spare lidt ekstra op og finde en HDR flecher. Det er en lækker sadel, den er blød og smidig med virkelig god støtte. Den er fleksibel i forhold til hesten og man føler lidt at man lander på en pude smiley

• #22   21. sep 2012 hold dig fra thorowgood... har set 2 af dem der blev så skæve i bom og stopning at de hang på siden af hesten bagpå og sad lige foran

• #23   21. sep 2012 jeg har kun godt med dem. den bedste at sidde i, god holdbar og den passer som støbt på jasmin. smiley så jeg kommer ikke til at holde mig fra den smiley

• #24   22. sep 2012 Jeg tror ikke hun har en annonce inde med den - men kan sætte dig i kontakt med hende? smiley

Kommentér på:
Springsadler - er disse gode?

Annonce