{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

At blive distriksrytter? {{forumTopicSubject}}

Nu sidder jeg lidt og lurer på, om jeg skulle begynde at ride distriksstævner, men jeg aner intet om, hvordan man kommer igang.
Det er noget med at man skal have licens, men hvad går det helt præcist ud på, og hvad er prisen på sådan noget? Hvad med hesten, skal den også "kvalificeres" på nogen måde?
Jeg har op til ridemærke 4 af den gamle slags, som man kunne tage for mange år siden - kan jeg bruge det til noget?
På forhånd tak for svar x)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive distriksrytter?
  • #1   21. sep 2012 Hvis du allerede har ridemærke 3 og 4 behøver du ikke ryttermærke 1 og 2.
    Derudover skal du have kursuset klar, parat start og betale licensen smiley prisen på kursuset er indviuelt, men jeg gav 275 kr også står prisen på DRFs hjemmeside med aktivering af licens.
    Hesten skal konkurrence registreres og hvis det er en pony, måles.

• #2   21. sep 2012 prøv at klikke ind her:

http://www.rideforbund.dk/da/Ridesport/Rytterlicens/Regler.aspx

der er en "test" forneden du kan ta for at se hvilke krave du skal opfylde og om dine ridemærker dur endnu
    under alle omstændigheder skal du ha et klar parat start kursus før du kan indlæse licens - samt din hest skal ha konkurrencepas - du kan læse meget mere på www.rideforbund.dk

• #3   21. sep 2012 Tak for svar! smiley

• #5   21. sep 2012 De andre har besvaret med hvad du skal have smiley udover det skal du hver år betale 600 kr for at beholde dit licensnr.

Hesten skal selvfølgelig havde hestepas og skal have et klistermærke i passet hvor der står at den er registreret som dansk konkurrencehest, det koster cirka 350 kr at få det klistermærke , det skal bestilles på dansk rideforbunds hjemmeside smiley

• #8   21. sep 2012 Jeg har haft rytterlicens i mange år, men har ikke brugt det siden de nye regler.

Skal jeg have de der ryttermærke mv. for at mit licens er gyldigt? Har modtaget og betalt det hvert eneste år, men har planer om at starte C-stævner igen næste år og vil gerne være sikker på det er i orden?
    Håber nogen har svar smiley

• #13   21. sep 2012 Simone H: Det er korrekt forstået at jeg ingen ryttermærker har. Jeg har erhvervet mit rytterlicens før det var krav og har betalt licenset hvert år, så skal heller ikke generhverve det, men vil tage kontakt til DRF, men håber da det gælder ellers synes jeg det er for dårligt at de har sendt det til mig hvert år uden at informere om at jeg skulle tage det og det for at det var gyldigt.

Marie W: Det er kun i spring du skal have fejlfrie runder. Det er 3 fejlfrie runder for heste i LC for at starte LB og 3 i LB for at starte LA mv.

• #15   21. sep 2012 Marie W: Har ikke hørt andet ihvertfald smiley Der kan dog være noget med point, men det er op til den enkelte klub.
    Grunden til det er kommet i spring er fordi der vist har været en tendens til at folk for hurtigt har rykket op i klasserne før de og hesten har været klar til det.

Kommentér på:
At blive distriksrytter?

Annonce