{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Hesten ligger sig "baglæns". {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Det her er blot en spekulation jeg tænker nogle af jer måske ved godt om. Det handler om en pige der står ude omkring hvor jeg står. Hun starter med at komme over og snakke med en ridelærer omkring at hendes pony er sløv og ridelæren giver hende nogle forskellige råd.

Der går en uge så er pigen tilbage og fortæller nu at ponyen er begyndt at sparke ud efter schenklerne og jeg siger til pigen da hun er færdig med at snakke med ridelæren at hun måske bør få den tjekket for smerter? Hun fortæller så at en eller anden hun kender har trykket på den og at der ikke er noget (Så kan vi jo altid diskuttere om hun nu ikek burde have ringet efter en autoriseret).

Hun var så over ved ridelæren igen igår og fortæller at ponyen ligger sig ned. Ridelæren går så derover for at kigge og jeg går med.For det første er ryttere alt for stor til ponyen. Da hun sætter sig op på en sparker han rigtigt efter schenklerne også bakker ponyen og hun siger. "Åh nu hopper jeg af jeg tør ikke, for han ligger sig ned når han bakker".

Her kommer mit spørgsmål så, da jeg ikke altid har samme meninger som ridelæren. Når ponyen BAKKER og ligger sig, er der så ikke ret stor sansynlighed at der snakkes om smerter? For hvis en hest ligger ned ned - så gør den det jo altså med forbenene først, men hvis den vælter "bagover" på bagparten, så må da der være noget helt galt? Eller hvad? Har i oplevet af heste bare 'har gjort det'?

Det skal lige siges at både ridelæren og ejg har sagt at hun skal få fat i en dyrlæge og tjekke ponyen og det har ejeren indvilget i.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten ligger sig "baglæns".
  • #1   16. sep 2012 Det lyder helt sikkert som om ponyen har ondt. hende rytteren burde da læse dens signaler og tilkalde dyrlægen eller heste kiropraktor.

• #2   16. sep 2012 Ville mene det er fordi vægten ganske enkelt har været for stor og det derfor har haft gjordt ondt..

Har oplevet en hoppe jeg red, min veninde skulle prøve hende og i det hun satte sig op bakkede hoppede fuldstændig baglæns, altså endte helt udstrækt med forbenene og næsten helt nede og ligge, så hun røg hurtigt af, med mig som var en stor del kg. mindre der var der ingen ting..

• #3   16. sep 2012 Jeg har for kort tid siden oplevet en hest som bakkede så meget, at bagparten smuttede for den, og den lagde sig ned...

Denne hest gør det, når den føler sig presset (bakker og snurre rundt)...

Men den har så været "forkælet" hvor den var førhen.. Den havde fundet ud af, at når den gjorde sådan (bakkede) så sprang rytteren af...

Nu gør den det stortset ikk mere, idet rytteren ikke længere bare springer af.. men istedet rider frem..

MEN jo det lyder som om den er gal med pownien her.. dog synes jeg ikke at man kan "generalisere" at hvis hesten bakker/lægger sig, at så har den ondt.. man er nød til at kende historien bag

• #4   16. sep 2012 hvis den rejser sig op normalt er det nok ikke forbenene.

Men man kan ikke udelukke den ha ondt.

• #5   16. sep 2012 Ikke nødvendigvis.. Jeg tænker mere at den er skræmt over noget. En oplevelse som har sat sig fast, om det så er at hun en dag var noget hård ved den og det er en hest som bare tager dårlige oplevelser til sig at hver gang fremover hun vil bede den frem - så går den i lås.

Eller så spørg om du må mærke efter. Har en smerter der er så alvorlige, så kommer det også nemt til syne. Jasmin havde kun ømme MUSKLER i nakken, og hun vibrerede med hele kroppen og kastede med hovedet da vi mærkede efter hvor hun havde ondt. Dette er bare MUSKLER.

• #6   16. sep 2012 Tak for de mange svar smiley

Pontos: Well det er vel som hvis jeg red på Dino ( se billeder af mig og Dino i min profil )

Kommentér på:
Hesten ligger sig "baglæns".

Annonce