{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Hesteejere er sjove størrelser. {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lige pt. part og skriver derfor til en masse annoncer og folk jeg ser søger.

Ind imellem er jeg stødt på nogle " sjove " ting.

Fx. at ejer vil have x antal kroner for at man rider x antal gange om ugen MEN for dette får man så en hest som man som part skal lære at gøre noget, noget ejer ikke tør eller kan. Om det så er kræet er blevet bange, bukker, stikker af, ejer ikke kan lære den at sætte i trav eller stoppe - eller noget andet.

Dvs. ting som man normalt sender heste i tilridning for eller får en person ud og betaler for, skal jeg simpelthen betale for.
Vældig dejlig løsning for ejer - kræet bliver motioneret og problemerne bliver løst, men det får ejer så penge for istedet for at skulle betale dem til en.

Ser samme tendens i fx. udlån. At man udlåner en unghest som fx. kun er ryttervant også forventer at kræet tilrides og fx. stilles til kåring - det er igen noget man normalt betaler folk for.
Eller hvis hesten går LC og man så forventer at den uddannes videre.

Helt klart vil det give erfaring - ja da. Men betale for at afhjælpe andre med deres problemer - nej tak.

Det er sørmer smart, det der med at forklæde det som part eller udlån ;).
Ved ikke om jeg er den eneste der er stød på det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteejere er sjove størrelser.
  • #1   23. aug 2012 Hørt! smiley

Helt enig smiley

• #2   23. aug 2012 Det med at kigge sig godt for smiley
    det er bare helt forkert i mit hovede, men nogle prøver at tjene penge på hvad som helst!

• #3   23. aug 2012 Jep, folk er mystiske!!

Har heller aldrig lige forstået ideen i det der stunts!
    Syntes det fair at parten f.eks skal betale halv boks + halv smed, men forstår ikke meningen i og skulle betale folk for noget arbejde du egentlig selv har gjort smiley
    Men ja det smart jo .. hehe

• #4   23. aug 2012 Tjaa, går den så går den smiley Det er sgu da smart af folk, hvis de både kan få trænet hesten op OG få penge for det smiley haha

• #5   23. aug 2012 Jeg har altid tænkt - at når man søger en part til at ride ens hest fordi man ikke har tid / overskud - osv osv... så kan man ikke tillade sig at kræve penge for det - tværtimod - så må man hoste op med et beløb, eller også skal det som minimum være gratis..

• #6   23. aug 2012 Tjene penge tvivler jeg på nogle gør ...

• #7   23. aug 2012 Tina - hvis man har en indtægt - så tjener man penge smiley

Og hvis en part skal betale - så har man en indtægt ..

• #8   23. aug 2012 Nej ... hvis dine indtjeninger er højere end din udgifter så har du en fortjeneste. og jeg har endnu aldrig mødt en eneste heste ejer der har tjent noget på at have en part.

Min daværende part betale ikke engang 1/5 del af hvad det kostede at have hesten. men hun havde hesten 50% af tiden.

• #9   23. aug 2012 Kunne ikke være mere enig! Sys det er frækt at tage penge for at der er en der kommer og ordner problemerne eller uddanner en hest, der længe ikke har været redet smiley Nu har jeg været så heldig at de parter jeg har/har haft er/har været gratis, hvilket jeg synes er fair... Jeg har det sådan, at de giver mig noget, i og med de stiller hesten til rådighed, og de får noget af mig, da de ikke skal ud til den hver dag, hesten bliver passet, motioneret osv. Så på den måde sys jeg man er i samme båd, hvis hesten ikke bliver brugt af ejer og jeg så holder den igang for dem smiley
    Men sådan er vi mennesker jo så forskellige smiley

• #10   23. aug 2012
    Jeg har råd til at betale - har jeg ikke haft før, så kan da derfor godt betale hvis det byder sig.
    Men skal jeg betale ( udover stævnestart, undervisning, leje af trailer mm. ) så skal det dælmer være pga. jeg får noget ud af at ride, ikke at jeg skal lære kræet noget og ejer slipper for at sende til berider e.l

• #11   23. aug 2012 Ok tina jeg omformulerer lige - du får minimeret udgifterne.

Men jo du har en indtægt - at den så ikke giver fortjeneste eller overskud - så er det alligevel en indtægt smiley .... du har bare flere udgifter end indtægter ....

Men hvis man ikke selv har tid/overskud til sin hest - så ser jeg ikke rimeligheden i at ANDRE skal betale for at hjælpe vedkommende med problemet.

• #12   23. aug 2012 Jeg har også overvejet at søge parter til et par af vores heste/ponyer, men så længe de kan blive stående hjemme hos os, har jeg ikke tænkt mig at vi skulle have noget for det - hvis det ender med part, har også overvejet udlån, men så vil det nok blive sådan at låner står for langt de fleste udgifter.

Men jo, synes man jævnligt støder på krav som jeg aldrig selv ville forlange, eller selv ville acceptere, og som skal være en billig udvej.

Jeg kunne aldrig drømme om at låne en hest ud, med krav om den skulle stilles til kåring, man kan aldrig være sikker på den rette træning, og karaktererne afhænger jo desværre deraf...

• #13   23. aug 2012 Krikken jeg er enig med dig,

men kan nok næste selv gå under kategorien af flabede folk, hvis man ikke kender alle omstændighederne.

Jeg har lånt min 4års ud, som kun lige er tilredet, men det er ikke for at tjene penge, det fordi han er for lille til mig of han har derudover INGEN unoder overhoved, han er som en hund hehe smiley .. de så muligvis interesseret i at købe ham, så det arbejde de ligger i ham, er jo også til deres egen fordel

og hvis ikke, ja så kommer han jo bare hjem igen, men det er dem der bestemmer, kunne ikke finde på at hente ham dagen efter de har lært ham at galopere eller nogen i den stil smiley

• #14   23. aug 2012 Tja, jeg har haft betalende parter på flere af mine heste - dog skulle de ikke uddanne dem, men de har haft hest til rådighed for et lille beløb og uden uforudsete udgifter. Til gengæld stod jeg med regningen, hvis parten fjollede rundt...

Man ser mange parter, der gerne vil det hele gratis, fordi de mener at de gør ejeren en tjeneste. Det gør de muligvis også, men gør ejeren ikke også dem en tjeneste ved at lægge hest til? I modsætning til hvis den havde gået som foldbums, så kræver det noget mere mht. foder og smed. Samt udstyret bliver slidt ned og med risiko for at det bliver smadret...

Det var nok OT i forhold til hvad emnet startede ud med, men synes bare ofte, at man glemmer at se den fra begge sider. Det er da ikke kun ejeren der har glæde af at hesten lærer mere... Det har parten jo også, da vedkommende jo selv bliver dygtigere også...

• #15   23. aug 2012
    Jeps - win win situation som det vist blev sagt en gang i en reklame :o).

Men det var nu ikke betaling mine tanker var om - eller om at se det fra den anden side.
    Men ejere der søger en part hvor parten så skal betale for at lære hesten noget, hjælpe med hesten - ting som man normalt sender den til berider for eller får en "problemløser" ud og reder ud.
    Altså folk der ikke koster gratis.

• #19   24. aug 2012 Jeg er enig med dig. Det har også undret mig, om der virkelig er nogen, der vil leje en plag eller en ryttervant hest. Det er da en smart fidus, men er der virkelig nogen, der hopper på den?

Selv har jeg part på begge mine de store, og da jeg mener de gør mig en tjeneste, ved at motionere mine heste, så mener jeg ikke de skal betale for det. Udgifterne bliver ikke større af at mine piger får lidt ekstra opmærksomhed.

• #20   24. aug 2012 Søger selv en hest at ride lidt på, og syns det er træls at de fleste der udlåner vil gerne ha hjælp, men så skal jeg betale 500 - 1000 kr i mdr for at hjælpe personen, og hvis jeg har en part som "min egen" så er det jo også inklusiv udmugning, selvfølgelig hvis jeg kontakter en og spørg om hun ikke vil låne sin hest ud så kan jeg forstå man skal betale, men når det er andre der spørg om hjælp til at passe den syns jeg bestemt ikke det er fair at skulle betale en masse ting til den, selvfølgelig har man den på fuld tid kan jeg forstå man skal betale smed eller sårn noget smiley

• #21   24. aug 2012 Tjae, Der er jo mange måde at gøre det på. Jeg har så valgt at tage en hest i træning gratis. Jeg havde ikke selv nogen ride hest, og jeg kunne jo godt bruge erfaringen. Til gengæld betaler ejer så for sko, dyrlæge, foder og endna stævnegebyr til alle de stævner jeg vil starte med hende. Og hun kører også hesten derud. Det synes jeg er en helt fair løsning. Jeg er jo ikke professionel og jeg har jo også meget glæde ud af at arbejde med en dejlig udfordrende unghest, og så kommer jeg oven i købet ud og starte lidt stævner også. Hvilket jeg jo ikke kunne ellers, da min egen hest kun er 2.

• #22   24. aug 2012 non** *: Nej, det synes jeg ikke og det vil du også kunne læse, hvis du læser mit indlæg. Jeg skriver jo at det nok er OT lige i denne situation. Du tager fat i en specifik problemstilling og hvis du vil have mit svar på det, så er det "nej, hvis hesten er en foldbums og skal trænes op, mener jeg ikke "træner" bør betale.

• #23   24. aug 2012 hesteejere er nogle dejlige nogle! i de parter har jeg ikke haft en eneste udgift (udover transport, men der har jeg en glad cykel xD)

• #24   24. aug 2012
    Fint nok hvis man som dig LadyBlackSheep får en del betalt af ejer og får erfaring uden at betale det hele, men at skulle betale en anden for at lære deres hest noget - nej tak.

• #25   24. aug 2012 Utroligt at folk tror at alt skal være gratis. Det er en meget dyr hobby/sport og i skal da være glade for at folk gider at låne deres heste til jer, som IKKE selv har råd eller mulighed for ejen hest.

Hurra for parter, som faktisk ved hvor dyrt det er at have hest og gerne bidrager økonomisk.

Selvfølgelig burde man ikke betale for at ride en problemhest.

• #26   27. aug 2012 Vi har 2 piger som kommer og hjælper med vores. Jeg betaler transporten til begge, benzin til den ene, og bus til den anden. På trods af det, har vi ikke set den ene i snart 14 dage, får den ene undskyldning efter den anden. Det er rigtig træls. De har ingen udgifter. :o)

• #27   27. aug 2012
    Jane H - det lyder ellers som et max godt tilbud og super lækkert at du gider det.
    Det er desværre sådanne ting der er med til at ødelægge partrytteres ry.

Ville være lykkelig for en aftale! Eller bare lykkelig over hvis jeg kunne få lov til at ride gratis ;o).

Har været ude og prøve en hoppe idag som jeg kan ride gratis på et sted med springbane, ridebane og ridehus - super lækkert. Så det er min nye part :o).

• #28   27. aug 2012 jane - hold da k*** en luxus! smiley

• #29   27. aug 2012
    * kris & Sir tonga * - En babysitter får penge for at passe et barn, men en part skal betale for at passe en hest når ejer ikke har tid, altså babysitte hesten.

Det giver for mig ikke helt mening ;o).

Jeg betaler dog gerne - bare ikke voldsomme beløb og beløb der passer til.
    Samt betaler IKKE for en hest som jeg skal lære ting ejer har problemer med, dem findes der en del af.

• #30   27. aug 2012 Ja. Vi syntes også det måtte være skønt for pigerne. Vi har også trailer/bil så vi kan køre i ridehal i de weekender vi selv er hjemme, de er også med UB.. Den ene læser på uni og har ikke selv råd til hest, men hun kommer så tit hun vil/kan og rider på den af de 4 der er tilredet, efter eget valg, nogen gange tar hun 3 af dem :o) dejligt. den anden går på VUC, har ikke set hende i snart 14 dage. :o( Bare hun var lige som den anden pige :o)

• #31   27. aug 2012 TS. Skam du bor på fyn, du er ellers hjertlig velkommen :o)

• #32   27. aug 2012
    En skam ja ;o).

Har heldigvis fundet en part og ser frem til at udvikle mig sammen med hende. Hun er en 5års ikke så rutineret en så der er en masse og arbejde på, spændende når jeg før i tiden mest har haft " færdige " heste og ride på.

Kommentér på:
Hesteejere er sjove størrelser.

Annonce