{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Fair pris/ville der være interesse for opstaldning {{forumTopicSubject}}

Havde lige fundet super sted i løsdrift til mit føl, tæt på hvor jeg bor til fair pris og det hele.. men desværre har hende der står for det valgt at flytte sin hest, så nu står jeg med valget om jeg skal finde nyt sted (hvilket måske ikke er muligt) eller om jeg skal køre stedet videre og stå for udleje osv.. men det er et sats økonomisk, så ville høre hvad i synes en fair pris er samt om i tror der vil være interesse..

Det er løsdrift, hyggeligt med gode store folde med lidt græs og 2 ok skure der er bygget sammen.. ikke de store ting til rytterne, ingen staldgang,(der er en indhegnet sluse man kan stå med hesten i fred i) baner ikke lignende, men lille aflåst skur til udstyr, og 1 rideskole + en privat med en stor god bane få min skridt fra stedet, samt endnu en rideskole 10 min væk.. det er lige ved mose med ridestier og 10 min fra hareskoven, så godt sted for tur/hygge ryttere..
Området er attraktivt(Herlev, gladsaxe området) og opstaldningen dyr (+ 2000 kr for boks de fleste steder)..
Hvad ville i mene var en fair pris for sådan en løsdrift pr hest ?
For bare plads hvor alt købes samlet ? og for fuldpension ?
Og tror i det vil være let/muligt at udleje de 3 ledige pladser ?
Håber i har lyst til at hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair pris/ville der være interesse for opstaldning
  • #1   20. aug 2012 Åha 500-800 kr hvor opstalder selv køber foder evt.

• #2   20. aug 2012
    tror man skal have belligenheden meget mere ind over, da det jo ikke er de samme priser i eks. sønderjylland smiley

København er et eftertragtet område og de fleste steder koster det meget over 2000 kr.

Jeg hav godt 4000 kr på ballerup rideskole, med en foldtid der næsten ikke eksisterede.
    og 2700 kr med ridehus, folde og det hele i måløv, i en privat stald.

Jeg vil sige at 1200 kr er rimeligt incl. halm med med eget foder og eget wrap.

• #3   20. aug 2012 Nej, men du bor jo heller ikke i kbh og kender til opstaldnings situationen der smiley

• #4   20. aug 2012 Man kan bare ikk sammenligne en løsdift som består af 2 skuer.. og intet andet rigtig.. jo foldene.. som ikk har været græs.

Og det jo ikk fordi det er midt i kbh.

• #7   20. aug 2012 Deeeet tror jeg ikke du skal regne med:) er også her fra Kbh og priserne ER bare meget dyrere. Hvis du kan finde det til den pris så er du dygtig:) jeg betaler incl. Alt 3475,- det er så minus udmugning.. Står i ledøje, tæt på Kbh:)

• #8   20. aug 2012 Ved måske godt hvor det er henne. Mener hende der havde det før tog 750-800 uden noget, passer det? smiley
    Så det er nok i den prisklasse.

• #9   20. aug 2012 Jamen hvis hun kunne få det til og løbe rundt med 800 ca er det så ikk prisen?? tænker jeg

• #10   20. aug 2012 Nu har jeg jo så også haft haft i i kbh omegn. sååh ved godt det koster lidt.. men hvis man kigger rigtig kan man også finde til ordenligt prise.. jeg hav 1800 for en pony boks og der var ridebaner og ridehus og lang fold tid. og det var fuldpas ud over man selv skulle muge og blande fodder og sådan.. Min veninde også har opstladet hestene til den pris lidt uden fra kbh til den pris. hun bor nemlig på nørrebro

• #11   20. aug 2012 Hende der står for det nu tager 850 kr og det er helt uden noget (dvs man er fælles om wrap, selv fodre osv) og så giver man 500 kr til vedligeholdelse ved indflytning + depositum.. Der ville jeg hellere tage det lidt mere om måneden til vedligeholdelse..
    Men overvejer at lave det til fuldpas og så kan hendes pris jo ikke bruges til noget..

Priserne her er dyre.. rideskoler og store steder koster omkring 3000 kr for fuldpas, mindre steder omkring 2000 + for fuldpas..
    Jeg har selv givet ca 1200-1500 kr for løsdrift, med dårligere folde (oftest) men med bane.. hvor alt også skulle købes selv..
    Jeg ved godt det kan fåes meget billigere i jylland og sydsjælland og lignende, men jo ikke relevant..
    Samtidigt er det godt pladseret i forhold til tur ridning, men let at komme til både fra københavn og fra flere af de store "forstader"..

• #12   20. aug 2012 Så er det blevet lidt dyrere siden hun lavede annoncen den gang smiley
    Hvis det er fuldpas, skal du gøre op med dig selv hvor meget det koster dig i hø og foder, så kan du regne ud hvor meget du kommer til at "tjene" på det arbejde du ligger i det. Det kommer vel også an på hvad du skal betale for selve folden af dem du lejer af.

• #13   20. aug 2012 Til sammenligning udlejer vi også løsdrift. De er i Hillerød (ligeledes attraktivt område). Vi tager 1200 kr. for fuldpas inkl alt. Der er ridebane på stedet og skov lige ved døren. Der er stald med bokse og sadelrum til rådighed, samt hestene kommer på boks hvis vejret er meget dårligt. Jeg synes vores pris er meget fair, og det lyder til, at faciliteterne det sted du overvejer at udleje er noget mindre?

• #14   20. aug 2012 Jeg bor i Aalborg, og der har jeg min hest i en lille privatstald i Nibe. Giver 300 om sommeren, og 400 vinter (incl aftenfodring)

• #15   20. aug 2012 Sarah: Den pris kan det slet ikke gøres/fås for her.. det koster det for en plads i løsdrift uden noget til, hvis stedet er godt..

Miriam: Ja det er noget billigere med hest i jylland..

• #16   20. aug 2012 Nej det er jeg klar over, jo tættere på KBH jo færre gode steder og jo dyrere bliver det selvfølgelig. Men Nordsjælland er stadig et meget dyrt og attraktivt område at have hest i, så vil ikke mene prisforskellen burde være så stor igen. Fra Hillerød er der trods alt kun 25 minutter til KBH. Mit forslag til en fair pris vil være 1000 kr for fuldpas inkl. hø. Så kan ejer evt. selv betale kraftfoder..

• #17   20. aug 2012 Sarah: Så er ingen af stederne her fair.. hvor jeg stod tidligere var der dårligere folde (jord, som blev meget våde), og intet incl (man købte så strå sammen og foder selv og fodrede selv) og det lå længere ude, med dårlige bus forbindelser (1,2 km til bus) dog med ridebane på stedet og et hus til udstyr.. det kostede 1200 kr..
    1000 kr for fuldpas ville slet ikke kunne løbe rundt for mig hvis jeg skulle betale strå foderet, så ville jeg ikke få dækket det jeg giver + alt arbejdet skulle jeg gøre gratis..

• #18   20. aug 2012 hmm, vil da mene du burde tjene lidt på det? Men vores pris på 1200 kr, tjener vi cirka 500 kr. pr. hest pr. mdr efter skat. Du skal selvfølgelig sætte prisen sådan, at det kan løbe rundt samtidig med du får lidt for det arbejde det trods alt kræver. Jeg har altid haft min hest stående hjemme, så er muligvis ikke opdateret med opstaldningspriser, det kan da godt være vores et noget billigt, det skal jeg ikke kunne sige :-). Men vi tjener altså en lille slat på det trods alt, så det burde da også kunne lade sig gøre for dig?

• #20   20. aug 2012 er det ikke bare sætte den pris man vil, og enten så vil folk betale det og så kommer de, ellers så vil de ikke og så bliver de væk, så kan man regulere der ud fra ...

• #21   20. aug 2012 Sarah: Nu bor i der jo også, så i din pris er jo ikke leje af stald.. jeg skal betale leje af stalden oven i foder.. og tog jeg 1000 kr pr hest ville det kun lige dække leje og strå og så skulle jeg betale fuld pris for min egen, dvs lave arbejdet gratis..

Nana: Der bliver ikke noget barn nr 2.. desværre er der ikke mulighed for fuldpension, da jeg ikke har flere tusind til opstaldning og ikke har mulighed for at have den mange km væk.. og da der pludseligt ikke er en der står for løsdriften, ja så er det lidt det eller ringe til avler og sige jeg ikke kan købe alligevel da jeg står uden opstaldning.. har hjælp til det hårde (som så ikke er så hårdt da det er løsdrift)..

• #22   20. aug 2012 Hmm vil sige hvis du vil til og kræve 1500 for såan en løsdrift tror jeg ikk du få så mange interesseret for det godt nok mange penge for et skur og en fold..

Men det kan jo godt være nogen hopper på den skal jeg jo ikk kunne sige..

• #23   20. aug 2012 Men det kan ikk betale sig særlig meget og leje en stald også skulle tjene penge på opstaldere.. hvis man er heldig kan man få sin egen til halv pris eller gratis..

• #24   20. aug 2012 ups, havde åbenbart overset at det er en løsdrift du lejer og ikke ejer - så kan jeg godt se, at 1000 kr ikke rækker specielt langt. Du må jo sætte prisen så du får dækket dine udgifter samtidig med at du også selv får lidt på lommen, og så se hvordan interessen er. Jeg tror bare du får svært ved at få mere end 1000 kr, men det kan du jo afprøve..

• #26   20. aug 2012 Også derfor jeg overvejer om man bare skal udleje en "Tom" plads så jeg bare får dækket det jeg giver selv, fordi folk ser meget på pris og det virker billigere, selv om prisen bliver det samme når de skal købe alt ind..
    Med fri hø/wrap på folden ville det kunne løbe rundt for ca 1200 kr skal det være fuld pension nok ca 1400 kr alt efter foder.. Synes så ikke 1400 for fuldpension i området er dyrt selv om der ikke er bane, da der er tæt på

• #27   20. aug 2012 Johanne: Det er godt nok også billigt.. jo nærmest en minus forretning for ejer.. for når jeg køber hø/wrap selv så koster det alene 300-400 kr pr måned..

Kommentér på:
Fair pris/ville der være interesse for opstaldning

Annonce