{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Min hest snupler under træning - Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Den sidste uge har min pony snuplet under træning på ridebanen. Det kan måske være fordi der ligger sten også får hun trådt på en. Hun er meget øm-tået, men har sko på!
Men sad og tænkte på om der kunne være andre grunde? - Grunde jeg skal være meget opmærksomme på?

Tror mest det er stenen, som gør at hun snupler, men som heste ejer kunne det være meget fedt at høre ad om de gør det, hvis de fx har en bestemt sygdom eller andet.

- Hun snubler min. 2-3 gange på 30 min.

Kh Tanja Ditlevsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest snupler under træning - Hvorfor?
  • #1   17. aug 2012 Min hest snubler også rimelig ofte. Mindst lige så mange ganger som din. smiley - Men her er der ikke rigtig nogle sten den kan træde på.
    Kigger lige med.

• #2   17. aug 2012 Altså min pony snubler EKSTREMT meget !
    Jeg har fået afvide det er fordi hun er platfodet og ikke løfter benene særlig højt for nogle gange tøffer hun bare af sted (De dage hvor jeg ikke gider at ride)

Jeg har ike fået af vide at der er noget der er i vejen smiley
    Ved selvfølgelig ikke med den hest men ... Det er hvad der er med min smiley

• #3   17. aug 2012 Min har også snublet når jeg skridter, men hvis jeg rider mere fremad gør den det ikke. Tror det er fordi den falder lidt i staver og ikke kigger hvor den går, hvis I forstår? smiley

• #4   17. aug 2012 Det kan have noget med hendes hovstilling at gøre. Nogle heste snubler lettere, hvis de evt. trænger til smed eller hvis de generelt bare har en forkert hovstilling. Så en beskæring kan nogle gange gøre underværker.

• #5   17. aug 2012 Har du fået tjekket, om hun er rengående? Min hest begynder som regel at snuble på bagbenene, når hun har ondt - og hver gang, jeg har bemærket det, har det vist sig, at hun ikke var helt rengående - og at hun havde nogle steder i ryg og hofte, hvor hun var låst - derfor smerterne. Værd at tjekke.

• #7   17. aug 2012 den kan være låst - ville få kiropraktor ud, og så sørge for at hovene bliver ordnet regelmæssigt smiley min har også døjet med at snuble, dengang hun gik med sko - det er stoppet efter hun fik dem af smiley

• #8   17. aug 2012 Jeg gik længe og troede min dreng var ømtået, fik sko af og på osv....snublede indimellem. Viste sig at han var låst i bækken, så få evt tjekket for det. Behøver ikke sko nu...

• #9   17. aug 2012 Min vallak snublede også meget en overgang fordi han faldte i staver under ridning. Det fiksede jeg med en masse bomtræning og longering over bomme der ligger med forskellige afstande så ponyen skal holde sig "vågen" under træning smiley

• #10   17. aug 2012 Syntes du skal få de undersøgt, min venindes gør det samme, de styrtede i dag, fordi den snubler sådan, hesten vrikkede halsen helt om, og min veninde har forstuet hånden. Så hellere få de undersøgt, inden der sker noget. smiley

• #11   17. aug 2012 Inden min blev rigtigt (og langvarigt) halt,var han begyndt at snuble.Nåede osse at styrte med ham :-/. Det var ikke hovene som det nogen gange kan være,altså at de er for lange.
    Så jeg ville bestemt få den kigget ordentligt igennem inden du kommer tilskade,eller du står med en alvorligt skadet hest.

• #12   17. aug 2012 min hoppe som er forfangen, snublen og ømtået var de første tegn, det kom snigende, så det var svært at få diagnostiseret. men sidste forår begyndte hun også pludselig at snuble, hun var ikke synligt halt- men i bøjeproven var hun halt 2 gr i knæ og 1gr i kode. hun var heldigvis ren i rgt. hendes sko bliver også altid rejst i tåen så hun hurtigere kan afvikle skridtet

• #13   17. aug 2012 Jeg læste engang at det kunne være på grund af at sadlen ikke passer for godt..

• #14   17. aug 2012 Det kan være maaaaange ting.
    Sadlen ikke ligger ordenligt, hestens beskæring og benstilling ikke er god nok, slidte sener i benene, løs knæskal, balance, osv. osv.
    Men der er altid en grund til en hest snubler. Selvfølgelig kan alle heste komme til at snuble, men hvis den gør det hver dag og tit, så er der et eller andet galt.

• #15   17. aug 2012 Jeg rider ikke med sadel og hun havde smed for en uge side smiley
    Hun plejer ellers meget sjælendt at snuble og hun plejer at være stabil på benene, hvis der altså ikke er sten!

• #16   17. aug 2012 Rider du aldrig med sadel?

• #17   17. aug 2012 Jo, det plejer jeg. Men da den trænger til en opstopning har jeg ikke ville ride med den, da Tanik spænder lidt op, når sadlen ikke ligger perfekt, altså det gør ondt. Og da jeg har skulle skifte sadelmager og ikke har haft så meget tid til at finde en nu har jeg nu redet uden sadel i ½-1 år. smiley

• #18   17. aug 2012 Og du rider hver dag, eller hvordan?
    Så kan det jo også være det. Du skal jo tænke på, at der intet er, som fordeler din vægt, når du rider uden sadel, så det er ikke noget, man burde gøre hver dag.

• #19   17. aug 2012 Altså det vil være lidt mærkeligt, hvis det først begyndte at vise sig på hesten efter ca. 1 år, hvis det var fordi jeg red uden sadel! smiley

• #20   18. aug 2012 Tja.. Noglegange er heste meget hårdføre og bider smerten i sig, eller også vises det bare efter lang tid, hvor deres ryg er blevet overbelastet.
    Men få den undersøgt af en kiropraktor. Det ville være mit bud, og det ville jeg gøre, hvis jeg var dig.
    Kan varmt anbefale Rikke. www.ryet.dk

• #21   18. aug 2012 Okay, tak smiley

Kommentér på:
Min hest snupler under træning - Hvorfor?

Annonce