{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobs.
  • #1   16. aug 2012 Jeg har samme problem.. Derfor tog jeg 10 kl. med, for at se om det kan føre mig nogen vegne.

• #2   16. aug 2012 Hvad er BBH?

• #4   16. aug 2012 Jeg er uddannet Faglært landmand med speciale i køer, man kan også blive det med heste eller grise, eller dyrepasser.. smiley

• #5   16. aug 2012 Det er aldrig dumt at tage en studenter eksamen eller lign. Da det altså åbner dørene for rigtig mange job muligheder smiley

Det du skal overveje er, hvad du godt kan lide og hvad du evt brænder for.

Kan du lide at arbejde med mennesker? kontor/erhver eller måske dyr? Der er MANGE muligheder.. smiley

• #6   16. aug 2012 jeg er uddannet kok, skulle jeg vælg en anden leve vej blev det nok pæd. eller noget diatist

• #7   16. aug 2012 Jeg går i 10. kl og har indtil videre besluttet at blive konditor fordi at det er fantastisk at bage, dekorere og pynte kager - love it! smiley

• #8   16. aug 2012 Jeg vil godt eje min egen cafe, derfor går jeg på hhx på hsndelskolen smiley

• #9   16. aug 2012 Efter folkeskolens 10 klasse, tog jeg et grundforløb for teknisk skole, hvor jeg prøvede kræfter med forskelliger fag, som frisør, tandtekniker, tandlæge. Kok, bager og slagter. Simpelthen for at prøve noget forskelligt.. Men der var ikke lige noget der fangede mig udover frisør. Men da det er dumme arbejdstider og at det altså ikke passer sammen med livet med hest og ja senere med mand og børn, var det udelukket. Jeg startede på Handelsskolen HG. Ville gerne have taget en studenter eksamen hvis jeg var dygtig nok fagligt, men desværre.

Derefter startede jeg i lære i H&M, og senere en dyrforretning men igen ingen af delene duede til mig, heller ikke med hest og fremtidige liv med mand og børn.

Så prøvede jeg kræfter med landmand, men det kunne jeg ikke holde til i min ryg, så måtte desværre hoppe fra. Så startede jeg som bygnings maler, og er udlært maler. Men arbejder i dag som Social og sundhedshjælper, blev udlært for 2 år siden. Vil gerne videre på et senere tidspunkt. Men ligenu er jeg bare glad for det jeg har. smiley

Jeg kan godt lide at arbejde med mennesker og give dem en hjælpende hånd med de opgaver de ældre/handicappede ikke kan klare længere selv. Og ja det med mennesker er jeg bedst til.. smiley Vil gerne videre på Assistent engang. Men den tid den sover..

Jeg har valgt ikke at arbejde med noget inden for hestene. Da jeg gerne vil have det som mit fri rum og hvor jeg kan være mig selv. Tror godt man kan gå død i det, hvis man arbejder med heste hverdag, det er jo et hårdt job. smiley

• #11   16. aug 2012 Jeg er lige startet på Dyrepasser med speciale i hest - grundforløbet smiley

Inden da prøvede jeg kræfter med HTX (Teknisk gymnasium) og gik der faktisk et helt år, inden jeg sprang fra, for jeg duede bare ikke til lange dage, med næsen i en bog.

Jeg er allerede rigtig glad for dette grundforløb, selvom jeg kun har gået er i 2 uger nu. rideundervisning er en del af skemaet, men der er så også plantelære og biologi de første 2 uger, og derefter førstehjælp, staldteknik og projekt dyr..

• #12   17. aug 2012 Jeg startede osse på dyrepasser uddannelsen efter 9. klasse fik læreplads på BAL (Ballerup rideskole) og var elev der i 2½ år.
    I det første lange stykke tid var det bare super fedt masser af mennesker og heste omkring sig 24/7 jeg boede os på stedet. De sidste par måneder kørte jeg rigtig træt i det og stoppede derfor. Fik så læreplads på et western stutteri hvor jeg osse boede.
    Efterfølgende tog jeg et job på Mac D. i et år fordi jeg var blevet træt af heste job. Fik så et job på Holte rideskole og arbejde der i et år. Blev igen opmærksom på at det ikke var det jeg skulle resten af mit liv. Som nogle skriver er det ikke altid lykken at have job og hobby blandet sammen.
    I de sidste mange år har jeg arbejdet på et bosted for autister og det har jeg været rigtig glad for.
    Når jeg ser tilbage fortryder jeg ikke mine valg, jeg har lært enormt meget og jo os kommet tættere på hvad man vil og ikke vil. Men jeg ville ønske jeg havde taget mig mere tid og gennemført gymnasium hf eller lignede. Måske brugt noget tid på at tage på nogle lærerige rejser. Men der er jo tid endnu. Det er enormt svært at vælge og man udvikler sig jo hele tiden.

Held og lykke med det:-)

• #13   17. aug 2012 Jeg tog 10. med, så startede jeg på HHX, men da jeg ikke er til det faglige, gik jeg ned på HG istedet for, og scorede gode karaktere(det gav lige et boost til selvtilliden). Så tog jeg kontoruddannelsen, kom i lærer ved kommunen, så første år sad jeg i et sekrateriat(som jeg elskede), næste år var det så løn afdelingen(som jeg hadede). Så jeg blev træt af det hele. Min skønne kæreste spurgte så om vi skulle tage til australien, ja det kunne vi godt, men først efter jeg var færdig med min kontoruddannelse. Så midt i januar tog vi afsted, jeg havde arbejdet som vikar siden september næsten hver dag. Så nu var det nu. Jeg har arbejdet i et dairy hvor vi malker 2000 køer 3. gange dagligt, jeg har lært en masse omkring køer. rejst rundt i 4 uger i en bil med ens kæreste(så vi kender hinanden ret godt efterhånden). Så fik jeg ønskejobbet ud og ride og passe heste. Jeg var der i to uger og nåde at smide 8 kg. Det kunne jeg simpelthen ikke. Min drøm har altid været at skulle have et ridecenter, men den erfaring er jeg blevet rigere. Nu vil jeg gerne tilbage til noget kontorjob igen. Men det må jeg desværre nok vente med indtil jeg kommer hjem igen, og så bare tilbage til de dejlige damer af køer. Eller noget andet farmhands arbejde, da jeg godt kan lide at arbejde med dyrene.
    Når vi kommer hjem igen, skal der kigges på gård. Dog sådan vi kan have arbejde ved siden af, og have dyr som hobby smiley
    Så et kontorjob bliver det igen til når jeg kommer hjem, og gerne i et sektratariat igen smiley Hvor hver dag ikke er den samme, og man pludselig skal smide en masse, for at nå noget der er endnu vigtigere. Jeg elsker det. Så kontor er min fremtid.

Kommentér på:
Jobs.

Annonce