{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er billigst spåner el træpiller?
  • #1   11. aug 2012 prisen er afhængig af hvor du køber, og hvor meget du bruger. Det er lidt svært at regne på. Men hvordan sviner ? roder rundt - eller bare gøder meget ?

VI bruger træpillesmuld, er ovenud tilfredse - 2 heste der roder meget og en der er mere "ordentlig" - .

• #2   11. aug 2012 Vil lige tillade mig at anbefale tørvespån, tørv iblandet spåner! Det er bare godt, og der er ikke så meget spild med en hest der sviner...

Skal selv til at prøve at bruge ren tørv når jeg får hestene hjem, men har været rigtig glad for det andet...

• #3   11. aug 2012 Han roder høet rundt, og tisser meget:-)

• #4   11. aug 2012 vil sige træpiller nok er det bedste til en hest der sviner da det ikke ses så tydeligt og i længden er det også billigt men det er dyrt og starte en boks op med det men det bliver billigere efterhånden smiley

• #5   11. aug 2012 Træpiller er ikke godt til hest som sviner meget ( læs: en hest man skal bundmuge en halmboks hver dag) min står på spåner nu og det er billigere ind træpiller hvor bunden mindst skulle skiftes hver 3 uge og 2-4 sække om ugen i den nye bund. Bruger 4-6 pakker spåner nu om måneden istedet.

• #6   11. aug 2012 Prisen afhænger af hvor du køber det, men vil umiddelbart sige at spåner er dyrest.
    Jeg har også en hest der ikke er et stort ordensdyr, og er egentlig ikke så glad for at stå på spåner. Henad ugen ligger halm og spåner blandet helt sammen, og synes bare det er ét stort rod. Ved ikke om det er mig der bare ikke har fundet fidusen endnu med udmugning osv. men jeg glæder mig til at komme over på halm 1/9 smiley

• #9   11. aug 2012 jeg bruger tørv (man kan evt. bruge en blanding af spåner og tørv) som er super godt smiley det er det bedste på markedet til at suge, der er ingen ammoniaklugte da det hele bliver absorberet og det giver en god bund for hesten at stå på

• #10   11. aug 2012 vi står også på halm og fjerner bare noget af tissen hver dag/hver anden alt efter hvor slemt det er, så boksen blir ved at være ren og præsentabel,

• #11   11. aug 2012 Hvis han tisser meget ville jeg vælge tørv, da spånerne skal muges i bund rimelig jævnligt hvis han er lidt af en gris. Jeg har brugte spåner i vinters og min tisser også rigtig meget, og jeg mugede i bund i hvert fald hver 3. uge.
    Halm suger slet ikk og tager bestemt ikke ammoniaklugten!!!!

• #12   11. aug 2012 Det er meget vigtigt at både klatter og stråfoder fjernes hver dag. en masse stråfoder iblandet træpillerne giver den modsatte effekt, og det var jo ikke meningen. Så holder man træpillerne/smuldet hver dag - så bør det ikke give problemer. Men er der tale om en hest der står inde det meste af tiden ?

• #13   11. aug 2012 der hvor jeg står er træpiller helt klart det billigste smiley

• #15   11. aug 2012 jeg har en der er rigtigt svin så tar klatter hver dag og river det . 1 gang om ugen tar jeg simpelthen det øverste lag og skraber af altså meget tyndt lag da det nærmest ser ud som om hun tisser over det hele. er ved at forsøge med at dele boksen op for hver uge hvor jeg tar den ene halvdel og skifter eller sortere i altså og den anden side ugen efter så der er rotation i boksen for ellers ender jeg med at bruge alt for mange træpiller. når jeg skraber det øverste tynde lag af er det meget tit at der så er tørt så det min måde at holde det på smiley så det er billigt for mig at bruge 1 til 2 poser om ugen til hende. til gengæld støver det slet ikke så meget hos hende som hos den anden jeg har der er så renlig og kun tisser og pøller 1 sted men meget nemmere at muge, og der vander jeg så flere gange om ugen let pga støvet.

• #16   11. aug 2012 Jeg vil anbefale træpiller.. Spåner kan hurtigt blive et stort rod når man har en hest der sviner meget som min også gør..
    Hun vil helst kun tisse i sin boks.. Det er nemt at fjerne klatter uden at tage for meget bund med og man kan vælge at vende sin bund hver dag så det våde kan tørre..
    Vi havde også spåner engang, men når man har et svin af en hest er det nærsten umuligt at holde den pæn.. Også hvis der var tørv under..

• #17   11. aug 2012 Husk der kommer afgift på træpillerne. Men synes nu bedst om pillerne.

Kommentér på:
Hvad er billigst spåner el træpiller?

Annonce